Varulv [MU6] - R3

Impetigo

Ärkebiskop
Jag ska görsöka läsa ikapp nu men kommer ha svårt att hinna så myclet.

Det är ajälvklart att Sysp ska it denna rundan. Det är otroligt långsökt att Octa skulle vara galen siare (det äe ett värdelöst köp för mu) och som ulvplan går dwt inte ihop att outa som Octa gjort.

Octa är grön siare. Sysp ska ut. Nästa runda antagligen Stradh men jag ska läsa ikapp nu så får vi se vad som hänt i dag.

Sidd

”Bybo”
Att claima falskSiare som ulv är ju ett risk-move.

Görs väl mest av en ulv som ligger risit till: fått röster på sig, är i hetluften och denne behöver en väg ut för att gröna sig eller iaf vinna nåt på det som att locka fram en viktig bybo-powerroll.

Varken Sysp eller Octa stämmer in på dessa funderingar.

Jag skrev det tidigare: Tror ni ulvarna med 4-0 i hamn behöver väljer ge sig på att outa falsk Siare. Tveksamt.
Och ju färre de är så minskar väl risken för en sån ulvchansning.
En ensam MU skulle verkligen inte våga spela ett så riskfyllt spel.

Alla varianter med räkneexempel på MUs möjliga val och antal ulvar vi har i spel har jag som sagt svårt att bedöma men jag väljer att tro att de Siare som klivit fram är bybor.

ALLIHOPA: Rösta förstås på nån annan.

Impetigo

Ärkebiskop
Skralt ja.
Det här är en som väntar av tråden å drar lite poster som passar läget.
Impe kan bättre än att bara lite reagera på oss andras förvirrade idéer.
Det här är rent ljug som återkommit från massa håll hela spelet.

Jag har loggat in efter jobbet varje dag utom måndag, annonserat att jag läser ikapp och sedan skrivit mer aktivt än många andra. Vid nya rundans början sen efter nattning har jag varit blabd de mest aktiva feam till ca 00.30

Att jag skulle ”hoppa in och ut där det passar” är ren och skär lögn. Det är bara att läsa tillbaka och se när jag postat mina inlägg.

Impetigo

Ärkebiskop
Vi har fått oväntat långväga besök så jag ser inte ut att hinna läsa ikapp tyvärr.

Röstar man på mig spelar man dåligt nu. Jag förstår attulvarna gör det men bybornåwte flytta sina röster till Sysp.

Galen siare har vi redan uteslutit och Octa tjänar inget på att göra så här son ulv.

Sysp skrev uppenbart ulviga saker i slutet av r2 och i början av r3 är det uppenbart att han vet att han är rökt och kommer åka ut. Om man inte ser detta kan jag bara beklaga.

Jag hoppas på atthinna sålea lite mer om en srund men nu måste jag undehåkla gäster här.

Om nån har röst påmig föt att jag är ”lågflygare” så är det en ulv eller kanske en bybörjare som blivit lurad av ulvarna.

Sidd

”Bybo”
Det här är rent ljug som återkommit från massa håll hela spelet.

Jag har loggat in efter jobbet varje dag utom måndag, annonserat att jag läser ikapp och sedan skrivit mer aktivt än många andra. Vid nya rundans början sen efter nattning har jag varit blabd de mest aktiva feam till ca 00.30

Att jag skulle ”hoppa in och ut där det passar” är ren och skär lögn. Det är bara att läsa tillbaka och se när jag postat mina inlägg.
Det går så jäkla dåligt för byn Impe så nu famlar vi efter allt som går att försöka få oss till livs.
Jag vill bara ha nått fantastiskt gräv hjälp från dit håll för det känns som att vi håller på å torskar detta fett.
Vad tycker du om att jag tror båda Sysp/Octa är gröna: se min nyliga post: onödigt att falskouta?

Vad tror du om Stratten?

RasmusL

Champion
Sorry team nu hemma från möten och arbetsintervju och fan och hans moster. Ska läsa ikapp!

Ni som räknat på "poängen i menyn" åt alla håll...hur illa till ligger vi om vi yat fel denna runda? Dels om vi röstar ut en bybo....och dels om det röstas ut en bybo och det nattmördas en bybo. Alternativet med "bara" en bybo som blir utröstad KAN ju ske om vi har väktaren vid liv och denne prickar ngt bra

Sidd

”Bybo”
Sysp skrev uppenbart ulviga saker i slutet av r2 och i början av r3 är det uppenbart att han vet att han är rökt och kommer åka ut. Om man inte ser detta kan jag bara beklaga.
Gick nu lite översiktligt tillbaka för jag fick inte alls den känslan. När jag tittade nu på Sysp poster tycker jag det känns genuint kämpande som en bybo som gör allt för att inte bli utröstad.

Sysp hade ett case som byggde på att Brynolf var röd utifrån Brynolfs sena röstbyte som skickade Basse. Det var ju tot fel men betyder ju inte att Sysp måste vara ulv.

Så att Sysp var så uppenbart ulvig och vet att det är kört håller jag inte heller med om. Sysp försöker vrida å vända på Siar-situationen med Octa👍

(sen att jag inte fattar alla turer om olika möjliga varianter har inte med saken att göra)

Så denna syn på Sysp som Impe lägger fram ser jag på annat sätt.

Vad tycker ni andra?
Rätt eller fel?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Gick nu lite översiktligt tillbaka för jag fick inte alls den känslan. När jag tittade nu på Sysp poster tycker jag det känns genuint kämpande som en bybo som gör allt för att inte bli utröstad.

Sysp hade ett case som byggde på att Brynolf var röd utifrån Brynolfs sena röstbyte som skickade Basse. Det var ju tot fel men betyder ju inte att Sysp måste vara ulv.

Så att Sysp var så uppenbart ulvig och vet att det är kört håller jag inte heller med om. Sysp försöker vrida å vända på Siar-situationen med Octa👍

(sen att jag inte fattar alla turer om olika möjliga varianter har inte med saken att göra)

Så denna syn på Sysp som Impe lägger fram ser jag på annat sätt.

Vad tycker ni andra?
Rätt eller fel?
Jag tycker Sysp landat i ”jag-är-naiv-siare-ge-mig-en-runda-till” sen har han inte rödat sig alls i R3.
Jag blir mer orolig av Hägerns uträkning, att vi åker om vi inte röstar ut en ulv den här rundan

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Vi har fått oväntat långväga besök så jag ser inte ut att hinna läsa ikapp tyvärr.

Röstar man på mig spelar man dåligt nu. Jag förstår attulvarna gör det men bybornåwte flytta sina röster till Sysp.

Galen siare har vi redan uteslutit och Octa tjänar inget på att göra så här son ulv.

Jag hoppas på atthinna sålea lite mer om en srund men nu måste jag undehåkla gäster här.

Om nån har röst påmig föt att jag är ”lågflygare” så är det en ulv eller kanske en bybörjare som blivit lurad av ulvarna.
jobbigt om livet är i vägen….men samtidigt lite väl passande…..

Sidd

”Bybo”
Galen siare har vi redan uteslutit
Galen siare har vi inte alls uteslutit.

@Octagonal
Du Octa borde ju funderat på detta.
Förklara för mig hur Galen Siare ej är i spel.

Eller nån annan förstås. 😇

Det jag fattat mest diskuterats är scenario på 4 ulvar, men det är för snurrigt OCH kan förstås vara färre ulvar i spel.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag tror att Mäster Ulf är antingen Impetigo eller Hägern och att de har valt den andre och alltså bara är två ulvar totalt.

Alternativt är de tre (men det kanske inte poängen räcker till?) och då tror jag inte MU har valt. Då är det fortfarande Impetigo och Hägern och de har gått och skaffat hundvalp. Den är liten och jättesöt och heter Damogn.

Som tidigare nämnts kan det har funnits en äkta siare i spel som nattmördats omgående.

Vet vi att ulvarna har valt extramord eller är det bara spekulationer?
Jag börjar också få vibbar av att Hägern kan vara Mästerulven som spelar oss som nåt annat jävla positiv!
Däremot tror jag inte Damogn är ulv, efter att du klargjort att du inte är en riktig spågumma så håller jag Damogn som en av de grönaste på banan, ja lite försiktig och det kan vara spelat men jag kan fasiken inte se att någon har nerven att hålla uppe den masken i 4 dygn.

damogn

Swordsman
Konstigt med radiotystnad från både @Sysp och @Impetigo. Jag önskar ett försvarstal från båda så att jag vet vad jag ska rösta. Jag har haft Sysp hela dagen, men det var ju väldigt passande att Impe fick besök precis när han skulle läsa ikapp.

damogn

Swordsman
Ni som räknat på "poängen i menyn" åt alla håll...hur illa till ligger vi om vi yat fel denna runda? Dels om vi röstar ut en bybo....och dels om det röstas ut en bybo och det nattmördas en bybo. Alternativet med "bara" en bybo som blir utröstad KAN ju ske om vi har väktaren vid liv och denne prickar ngt bra
Om det är 4 ulvar (verkar vara ett troligt scenario enligt flera och därför det enda jag grävt mig ner i vad gäller menyn) så är det 5-4 om vi råkar välja en bybo och 4-4 om de får in ett mord. Är det 4-4 är det i princip slut, för då kan alla ulvar rösta på en viss bybo och mörda en annan. 5-4 kan vi återhämta, men det blir svårt.
Så fort nästa runda börjar så får vi ju avslöjat ett till val av MU, så då kan jag begränsa antalet val från menyn. Det kanske ger oss något.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Nu är jag ikapp.

@damogn har som sagt ett riktigt tråkigt beteende. Jag hoppas verkligen att det beror på att han är ulv och därför försöker ttp dreva mig på detta sättet för annars är det ju för aorgligt.

@Björn den gode har i samma anda ett rätt trist beteende mot @StradhLestat som Stasse myclet riktigt påpekar.

Jag tror som sagt att Sysp är siare men inte på hans stora plan.

Om vi tar ut Brynolf och han är grön undrar jag verkligen vad nästa steg är? Känns som att det inte finns nån plan b alls eller @Sysp ?
Det är exakt samma deltagande som vanligt. På kvällarna brukar jag hinna skriva. Men skit samma:

Jag har några sidor kvar att läsa men tänker att jag behöver lägga min röst redan nu om folk sitter och väntar på den:

- Jag tror nog att @Sysp är siare

- Jag tror inte att @Brynolf är ulv. ”Brynolfs plan” är verkligen tjusig men lite långsökt.

Så min röst ligger kvar på Stradh tills vidare.
En ledsam sak är att typ alla som @Sysp sorterat som röda/orange ligger på Stadsedrevet och alla han sorterat som hröna typ ligger på Brynolf.

D ett kan bero på att vi är överlag lättledda och sinnessvaga människor som mest följer vårt tillfälliga humör när vi värderar våra medspelare (förlängd tillbakakaka).

Det kan också bero på att Sysp har rätt och att jag sitter i båt med hela ulvgänget…

gudarna ska veta att jag tagit fel på folks färg senaste spelen. Spektakulärt fel. Så det kan ju vara så även med min geöna känsla av Brynolf.

Samtidigt tycker jag att Stassedrevet sammantaget argumenterar bättre än Brynolfdrvet aom mest känns vilsna (många bybörjare där vilket kan vara en föeklaring)

Det skulle ju tala för att sysp har rätt i att ulvarna byggt ett dream team.

Detta är klurigt.

Jag vill också att @Sysp svarar på frågan som ställdes tidigare om den PM-text som han postade. Alltså om hur specifik för siar-PM han uppfattar att den är.
Detta inlägg talar mot Sysps facit skulle jag säga. Väldigt modigt av ulvarna att försöka sig på en avancerad och modig plan o

Det känns väldigt on brand för by-nolf att komma med en lite håningsfälla strax innan läggdags.

Med facit i hand totalt misslyckat i så fall.

Det skulle kunna vara ett ulvdrag i enlighet med ”Brynolfs plan”-teorin. Men det bygger ju på att ulvarna inte nöjt sig med att två gröna drevades i r1. Som ulv hade jag nog suttit nöjd där och det hade varit svårt att få med ulvchatten på nåt aånt.

Undantaget är väl om typ Rasmus och Brynolf är ulvar. De hade nog gärna spelat högt.

… vilket passar ihop med ett sammansatt ”veterangäng” med Brynolf, Rasmus och BDG…. men då borde de väl tagit Basse som sin fjärde?
Nä, förresten. Jag ser rätt tydligt hur Bdg, Rasmus och Brynolf kan ha planerat detta. Det kostar inte så mycket att ”bränna” Brynolf med tanke på hur stor avkastningen kan bli.

Så jag går på Sysps linje:

Röst: @Brynolf
En ledsam sak är att typ alla som @Sysp sorterat som röda/orange ligger på Stadsedrevet och alla han sorterat som hröna typ ligger på Brynolf.

D ett kan bero på att vi är överlag lättledda och sinnessvaga människor som mest följer vårt tillfälliga humör när vi värderar våra medspelare (förlängd tillbakakaka).

Det kan också bero på att Sysp har rätt och att jag sitter i båt med hela ulvgänget…

gudarna ska veta att jag tagit fel på folks färg senaste spelen. Spektakulärt fel. Så det kan ju vara så även med min geöna känsla av Brynolf.

Samtidigt tycker jag att Stassedrevet sammantaget argumenterar bättre än Brynolfdrvet aom mest känns vilsna (många bybörjare där vilket kan vara en föeklaring)

Det skulle ju tala för att sysp har rätt i att ulvarna byggt ett dream team.

Detta är klurigt.

Jag snabbläste så har inte riktigt koll på detaljerna men delade spontant kritiken som riktades mot Sysp att han gav en onödigt lång plan om hur vi skulle göra för att rösta ut de tre som han könner sig säker på är ulvar. Det var konstigt skrivet och hadw varit bättre att läggga ut texten om vad som hönder om Sysp INTE prickar helt rätt med sin mästerplan.
Det här är Impetigos inlägg som berör Sysp från slutet av R2, om nån tycker jag sållat bort några får ni rätta mig, jag känner att tiden är knapp.
Känslan är att Impetigo vacklar och velar fram och tillbaka. Känns byboigt...men den här rundan känns inte stabil alls om jag ska vara ärlig.
Fan va svårt det här, jag vet inte om jag behöver byta trosor!
Kan nån hjälpa mig att tolka det här?

Jag är fortfarande på linjen om få ulvar.... 1-2 som troligast...kanske 3.... vad jag bygger detta på? Inget annat än en känsla...sen kan Hägern komma gnuggandes med siffror på menyn bäst han vill....detta Känns rätt