Varulv [MU6] - R4

Impetigo

Ärkebiskop
Nej! Sprattla nu för tusan! Ge oss case, gräv dig ur gropen, kämpa!
Jag har svårt med case innan jag har läst r3. Det är lite överflödigt också iom att spelet är slut nästa runda.

Så caset ”rösta ut Octa för fan!!” är så mycket jag får till. Säger allt egentligen.

Octagonal

Swashbuckler
Bra försök Impetigo och well played får jag ju säga. Du har ju trots allt överlevt bra länge trots låglfygeri och ni ulvar tokleder ju.

Komigen nu, dela med dig av vilka dina ulv-vänner är!!

Hur har ni tänkt kring spelet?

Octagonal

Swashbuckler
@Vimes vart är röstlänken? Jag vill kunna se vilka som inte har röstat på Impetigo än så vi kan få fram de två andra ulvarna också!

RasmusL

Champion
Jag har svårt med case innan jag har läst r3. Det är lite överflödigt också iom att spelet är slut nästa runda.

Så caset ”rösta ut Octa för fan!!” är så mycket jag får till. Säger allt egentligen.
Okej, har du gett upp så har du...

Impetigo

Ärkebiskop
Bra försök Impetigo och well played får jag ju säga. Du har ju trots allt överlevt bra länge trots låglfygeri och ni ulvar tokleder ju.

Komigen nu, dela med dig av vilka dina ulv-vänner är!!

Hur har ni tänkt kring spelet?
Asså, jag är gravens allvarlig. Octa är ulv och om vi inte tar ut honom aå förlorar vi.

Jag behöver inte lösa ikapp för att fatta att det är kört. Det var ett dunderdrag att gå ut som siare, jag utgick feån fyra ulvar och indet scenariot var det värdelöst men nu va det ju direkt spelvinnande.

Jagvtror att du är ulv också @RasmusL

ska klura på den tredje

Impetigo

Ärkebiskop
”@octagonal - måste vara ludet där”

jag har det som förtryckt vattenstmpel på alla sidor i mitt anteckningsblock.
Jag skulle läst mina egna anteckningar mer ordentligt uppenbarligen!

Octagonal

Swashbuckler
Asså, jag är gravens allvarlig. Octa är ulv och om vi inte tar ut honom aå förlorar vi.

Jag behöver inte lösa ikapp för att fatta att det är kört. Det var ett dunderdrag att gå ut som siare, jag utgick feån fyra ulvar och indet scenariot var det värdelöst men nu va det ju direkt spelvinnande.

ska klura på den tredje
Bättre än såhär kan du Impetigo. Dock lär har ju ni ulvar fortfarande goda chanser att vinna tyvärr.

Hade bara varit idiotiskt av mig som ulv att claima siare. Hur förklarar du att jag blev grönsiad?

RasmusL

Champion
Röst: @Impetigo

Den här rundan är klippt och skuren men vi har fortfarande två ulvar kvar. Vi har äntligen lite fakta, Stradh och Octagonal är gröna, Impetigo är röd (jajag vet det finns någon teoretisk risk att det inte stämmer men då är vi extremt körda).

Impetigo har röstat;

R1 - Stradh
R2 - Stradh
R3 -

ska klura på den tredje
Ja! Kämpa!

RasmusL

Champion
Uj uj nu blev det två inlägg som skrev över varandra, jag blev distraherad av notifikationen och ville ge ulven svar på tal :p

R1 - Stradh
R2 - Stradh
R3 - Sysp

Impetigo har lågflugit en massa så inte väldigt mycket sammanhang att läsa fram där.

Octagonal

Swashbuckler
Saknar fortfarande röstlänken men ser snabbt att @RasmusL, @BiobunkerVII, @Sidd och @Big Mama inte har röstat på Impetigo. Har jag missat nån?

Om vi ska gräva vidare (vilket vi absolut bör) gissar jag på att de resterande ulvarna är bland dessa.

RasmusL

Champion
Jag tror fortfarande att vi har lågflygande ulvar, typ Sidd, Big Mama och BioBunker, Jag ska bygga case imorgon men nu vill vi ha alla röd-grön-listor! Det är så pass få spelare kvar att vi bör kunna göra detta med god precision!

Sättet vi vinner spelet på är

1) Ser vad vi kan lära oss av Impetigos spel
2) Postar röd-grön-listor för att tvinga varandra att ta ställning. Jag föreslår purgatorisk orndingsfölj. Det innebär att om jag börjar så pekar jag på den som ska göra det härnäst. När den har gjort det så pekar den på nästa osv. Ok? Jag börjar, min kommer inatt!
3) Hittar ulven inför nästa runda och sätter Stradh på F5-duty!

Octagonal

Swashbuckler
Rasmus har ju slängt in en röst ser jag nu men det kan ju också vara en ulv som vill ta avstånd från sin ulv-polare...

RasmusL

Champion
Rasmus har ju slängt in en röst ser jag nu men det kan ju också vara en ulv som vill ta avstånd från sin ulv-polare...
Nej, jag har sedan förra rundan föreslagit att OM Sysp visar sig vara grön så ska vi ta ut Impetigo. Det fanns inget riktigt skäl att stressa rösten när det redan låg 3+ röster när jag kom in i tråden....

RasmusL

Champion
@StradhLestat Du som blivit grönad åt höger och vänster, vad är din bild av spelet just nu? Vi har prickat rätt den här rundan men måste göra om bravaden nästa, vem hade du röstat på?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Två till bybor döda och därtill vet vi nu att ulvarna är hela tre stycken till antalet. Återkommer imorgon med läsning och tänk, jag orkar inte mer idag! :-(

Don't bring flowers after I'm dead. Riktat mot de bybor som röstade på Syspis. Grattis ulvar att ni fick med er minst 3 bybor i det drevet.

Och apropå blommor. Om du är ulv Stradh och jag har försvarat dig hela spelet då förväntar jag mig fasen att du skickar riktiga blommor till mig efter detta!

Sidd

”Bybo”
Tackar @Sysp och @Hägerstrand för spel.

Nu bör vi kunna fixa pusslet!
Hjälp till allihopa.

Sysp Siare
Octa och Damogn påstår sig vara Siare

Jag har bara mobilen, då jag glömde Ipaden på jobbet.
Stassa upp deras Sianden🙏

MUs val:
3 ulvar +1. (Avslöjat)
Nattmord varje runda -5 (Avslöjat)
Siare får Sia sig själv +1 (fick vi av Sysp)
Då bör resten vara:
Siare + 5
Galen Siare +1
3 poäng saknas - 1 extra nattmord

Stämmer det gott folk?

Jag fortsätter där jag började.

Röst: @Impetigo

Vilka är de 2 andra.
Vi behöver kolla upp röstmönster och vilka som stödjer varandras lir👍

damogn

Swordsman
A: Ulvlaget
A1: (Välj 1)
() Inga extra ulvar - du är ensam i ulvlaget (+8)
() 1 extra ulv (+4)
(x) 2 extra ulvar (+1)
() 3 extra ulvar (+/- 0)
() 4 Extra ulvar (-4)
() 5 Extra ulvar (-8)
A2: (Frivillig)
() Du får välja vilka dina ulvkompanjoner är (-1)

B: Nattmordet
(Frivilligt antal)
(x) Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor (-3)
(x) Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor (-2)

C: Byns siande
C1:
(Välj minst 1)
(x) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
( ) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)
( ) En bybo är naiv fraktionssiare (d.v.s. siar alla som gröna) (+/- 0)
( ) En bybo är paranoid fraktionssiare (d.v.s. siar alla som röda) (+/- 0)
C2:
(Frivillig)
(x) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)

D: Ulvförmågor
(Frivilligt antal)
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
( ) Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)
( ) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)

E: Övrigt
(Frivilligt antal)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)
() En av kategorierna (A-E) avslöjas direkt i spelstart (+1)

Fick en stund över... Så:

Ulvarna måste ha valt fraktionssiaren +5, annars hade inte poängen räckt till.
Ulvarna har med detta +2 poäng.
De kan inte välja något annat ur kategorier A och B.

Vi litar väl på @Octagonal, så de har även valt galen siare (+1) och har därför +3.

Vi har inte hört av andra siare. Dessa påverkar inte poängen och om det fanns några kan de ha dött/blivit utröstade (det är också sådana som bara siar grönt eller rött, så ointressant).

Detta betyder att ulvarna har haft råd med en av följande:
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
( ) Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)
( ) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)

Kan det vara ett fritt nattmord? För annars hade de väl inte velat ha den extra +1 (galen siare) i onödan?