Varulv [MU6] - R4

@StradhLestat Du som blivit grönad åt höger och vänster, vad är din bild av spelet just nu? Vi har prickat rätt den här rundan men måste göra om bravaden nästa, vem hade du röstat på?
efter Impe, så har jag nog inget bra svar i nuläget..... måste tänka på det imorgon..... Jag har haft häcken rätt full i flera omgångar med att försvara mig....flera av dem som hackade hårdast har åkt ut som bybor..... och så Impe då.....så kanske en som haft en hel annan strategi och förhållningsätt mot en liten slagpåse.... Ska vrida det några varv....men lågflygning kombineratr med lite medkänsla...men kanske intte sticka ut nacken.... Big M.....kanske kanske är något där.... tvärtom mot impe,,,,, Impe behlvde ju ingen ulkhjälp i hackandet...för det hade han gott om bybostöd för....och så har de då positionerat sig ifrån varandra för att inte väcka ngn m,isstanke om samband.....tål att tänkas på

RasmusL

Champion
efter Impe, så har jag nog inget bra svar i nuläget..... måste tänka på det imorgon..... Jag har haft häcken rätt full i flera omgångar med att försvara mig....flera av dem som hackade hårdast har åkt ut som bybor..... och så Impe då.....så kanske en som haft en hel annan strategi och förhållningsätt mot en liten slagpåse.... Ska vrida det några varv....men lågflygning kombineratr med lite medkänsla...men kanske intte sticka ut nacken.... Big M.....kanske kanske är något där.... tvärtom mot impe,,,,, Impe behlvde ju ingen ulkhjälp i hackandet...för det hade han gott om bybostöd för....och så har de då positionerat sig ifrån varandra för att inte väcka ngn m,isstanke om samband.....tål att tänkas på
Jag kommer att göra mitt eget case, men din och Octagonals åsikter väger tungt nu och förhoppningsvis har du fått lite tid att slipa på "hur inte vad"-analysen! <3

damogn

Swordsman
Det troligaste är alltså

(x) 2 extra ulvar (+1)
(x) Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor (-3)
(x) Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor (-2)
(x) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
(x) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)
(x) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)
(x) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)

damogn

Swordsman
Jag får ge mer analys imorgon (på eftermiddagen, är upptagen på förmiddagen). De som har svarat konstigast och varit mest passiva under alla rundor har varit @Impetigo och @Big Mama.
Jag började lita på @Impetigo under R3, men nu tror jag att Impe är ulv.

Octagonal

Swashbuckler
Sidd vad har du fått det ifrån? Och varför tummar damogn det inlägget?

Nu missade ju jag lite av förra rundan.

damogn

Swordsman
Sidd vad har du fått det ifrån? Och varför tummar damogn det inlägget?

Nu missade ju jag lite av förra rundan.
Jag tolkade det som att han menade vilka jag trodde var gröna/röda. Jag är inte siare.

damogn

Swordsman
Vi måste vara sjukt försiktiga. För jag tror att ulvarna har ett extra nattmord (se #64). Blir det fel nu är det kört. Det är svårt att vinna även om vi röstar rätt...

RasmusL

Champion
Slog mig att @Big Mama röstade mot @Impetigo... Så båda kan inte vara röda.
Jag har ju redan mina misstankar mot Big Mama som jag redogjort för, men att hålla sig utanför dreven på det sättet är ulvigt, och att rösta på sin ulvkompis är ett sätt att skapa avstånd så att vi ska tänka precis som du gör nu "Impetigo är ulv och Mama har röstat på Impetigo så Mama kan inte vara ulv". Vi ska komma ihåg att det var ett EXTREMT safe läge att rösta Impetigo där när Mama låg ensam i det drevet :)

RasmusL

Champion
Min röd-grön-lista komma inatt. Jag kommer då att skicka facklan vidare till nästa. VI har en ulv på kroken och då är det bara två kvar, det är nu det vänder!!!

Sidd

”Bybo”
Sorry läste R3:338 snabbt att vara skriven av Damagno i slut-stressen av förra rundan.

När jag nu gick tillbaka å kolla så var den skriven av Sysp.

Fasiken: det ändrar siffrorna jag stassade upp i min första post i R4

Impetigo

Ärkebiskop
Ok, jag försöker spalta upp lite mer:

I r3 var jag säker på att Sysp var ulv, dels på grund av händelserna i slutet av r2 men också pga att Octa pekat ut honom som röd. Octa var mer trovärdig för mig av två skäl: 1) Jag räknade med fyra ulvar och därmed matchboll för ulvarna. Då verkade det dumt av Octa att stiga fram som ulv - han drog på sig heat i ett läge där man antagligen vunnit nästa runda ändå när vi hängde Sysp eller Stasse.

Jag såg inte hur Octa skulle tjäna på motclaim.

Så här i efterhand är det väldigt tydligt: 1) Man blev av med siaren. Detta var antagligen nyckeln till ulvplanen (tre ulvar, dubbla nattmord, en siare, välja laget (jag tror att octa valde rasmusl och damogn) och gå ut med motclaim när siaren visade sig i form av ”galen siare”, på så sätt får man ut både siaren och ytterligare en spelare (de valde mig för att jag hade svårt med närvaro och för att jag härjat mot Sysp så jag var benägen att vilja hänga Sysp snarare än Octa).

De lutade sig tillbaka i två rundor medan byn missade. Sen när siarclaimet från Sysp kom var det redan ”schack” iom att det vlev signalen för att motclaima. Om jag eller Sysp rök först spelade mindre roll men förstås bättre att få ut siaren först. Iom att det automatiskt blev tre drev (jag, Sysp och Octa, nån av oss är uppenbarligen ulvk) hade ulvarna myclet goda chanser att styra bort ett eventuellt octadrev och nästa runda kommer octa framstå som Messias oavsett vem av mig eller Sysp som ryker.

Planen har funkar perfekt och jag är full av beundran inför den MEN det finns ett sista hopp att stoppa den:

Vi har diskuterat mycket om MU:s val och som jag minns finns det bara en sak som det rått konsensus om: DET FINNS INGEN GALEN SIARE!

En galen siare är i princip lika stark som en äkta siare och det är dårskap att ta med den för ett ynka poäng. Detta är sanning och alla håller egentligem med om det.

Nu tycks alla ha glömt detta enkla faktum och ställer sig på ”den galne siaren” Octas sida
Tänk ett varv till allihop! Tror ni verkligen att Octa är en galen siare fastän vi egentligen vet att galna siare inte rimligtvis existerar?

Nej, Octa kan inte vara galen siare för det finns ingen galen siare!

Ta ett djupt andetag och titta på caset mot mig (jag har inte läst ikapp så jag gissar lite nu):

1) lågflygande, halvsant som redan bevisats då jag varit aktiv kvällstid flera dagar, framför allt kan ni ju roa er med att läsa tillbaka och peka ut alla gånger jag lågflugit som ulv (noll gånger, har alltid varit mer ambitiös än så) och alla gånger jag ”lågflugit” som bybo och blivit drevad för det (typ fem gånger i år, alltod med samma mönster: Frånvarande måndagar, läser paniskt ikapp tisdagar, mer tid att spela mot slutet av veckan)

2) Var på Sysp förra rundan. Ja, Sysp var ulvigast i min värld. Se på slutet av hans r2 när han tappar det, jag tror inte jag var den ende som tolkade det som ett uppenbart försök att manipulera damogn som just sagt att han ”egenrligen” ville rösta på stradh före brynolf varpå jag och brynolf sa ”rösta enligt din egen lvertygelse” och Sysp påstod att det var nån slags övergrepp. Sysp fucked up där. OCH ur mitt perspektiv var Octas outning rätt jävla vettig, det är klart at jag blir mer benägem på att tro en siare som kommer ut och säger att jag är grön och att den pälsigaste spelaren på plan är röd (jag trodde som sagt att det var matchboll för ulvarna och såg inte varför ulvocta skulle göra en sån stunt då det verkade som en helt onödig risk.

Så sammanfattningsvis måste ni som röstar på mig stå för att ni säger ”jag tror på den falska siarens existens!” och det hade varit klädsamt att komma med ett ordentligt case mot mig som inte baseras på ovanstående punkter (om nån redan gjort det får ni gärna kopier och tagga mig så svarar jag när jag får chansen (antagligen efter 17.00 i morgon).

Det var mitt försök att vända på steken. Gå med Gud och reflektera i stillhet över ert val i morgon.

Peace!

damogn

Swordsman
@Sidd och @damogn har hetsat mycket om att jag var lågflygande även i rundor där jag var mycket aktiv.
Du dyker upp från ingenstans på kvällskvisten och drar:
Jag ska görsöka läsa ikapp nu men kommer ha svårt att hinna så myclet.
Och väldigt kort därefter:
Vi har fått oväntat långväga besök så jag ser inte ut att hinna läsa ikapp tyvärr.

Röstar man på mig spelar man dåligt nu. Jag förstår attulvarna gör det men bybornåwte flytta sina röster till Sysp.
Och vad hände sen? Precis när rundan tog slut började du skriva. Vännen försvann. Vad praktiskt!

Impetigo

Ärkebiskop
Ps. Till nybörjarna vill jag säga att det finns en lång tradition av bybor som verkar uppgivma när de går mot galgen för att sedan ligga vakna med ångest och känsla av att svika byn och därför vräka ur sig en massiv textvägg för att gottgöra sitt usla misslyckande. Det är lite för jobbigt att göra ett trovärdigt och bra sånt inlägg som ulv.

pps. Skit i att jag pekarbut rasmus och damogn som andra och tredje ulven. Det ENDA som är viktigt nu är att rösta ut Octa som är 100% ulv.

damogn

Swordsman
A: Ulvlaget
A1: (Välj 1)
() Inga extra ulvar - du är ensam i ulvlaget (+8)
() 1 extra ulv (+4)
(x) 2 extra ulvar (+1)
() 3 extra ulvar (+/- 0)
() 4 Extra ulvar (-4)
() 5 Extra ulvar (-8)
A2: (Frivillig)
() Du får välja vilka dina ulvkompanjoner är (-1)

B: Nattmordet
(Frivilligt antal)
(x) Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor (-3)
(x) Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor (-2)

C: Byns siande
C1:
(Välj minst 1)
(x) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
( ) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)
( ) En bybo är naiv fraktionssiare (d.v.s. siar alla som gröna) (+/- 0)
( ) En bybo är paranoid fraktionssiare (d.v.s. siar alla som röda) (+/- 0)
C2:
(Frivillig)
(x) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)

D: Ulvförmågor
(Frivilligt antal)
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
( ) Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)
( ) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)

E: Övrigt
(Frivilligt antal)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)
() En av kategorierna (A-E) avslöjas direkt i spelstart (+1)

Fick en stund över... Så:

Ulvarna måste ha valt fraktionssiaren +5, annars hade inte poängen räckt till.
Ulvarna har med detta +2 poäng.
De kan inte välja något annat ur kategorier A och B.

Vi litar väl på @Octagonal, så de har även valt galen siare (+1) och har därför +3.

Vi har inte hört av andra siare. Dessa påverkar inte poängen och om det fanns några kan de ha dött/blivit utröstade (det är också sådana som bara siar grönt eller rött, så ointressant).

Detta betyder att ulvarna har haft råd med en av följande:
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
( ) Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)
( ) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)

Kan det vara ett fritt nattmord? För annars hade de väl inte velat ha den extra +1 (galen siare) i onödan?
S
@Impetigo ni valde galen siare för att ha råd med ett extra nattmord.