Varulv [MU6] - R4

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Bra med funderingar Bb7 för det sätter igång diskussioner som jag hoppas alla plockar upp och ger sin synvinkel på.

Först: Egentligen har väl ingen snackat antal ulvar nåt vidare bestämt. Att det visade sig vara 3 förvånade väl dom flesta.
- Kan väl tyda på orutinerad MU.
Konspirations-Bb7 du drar masterplans gräv😇

Vi har väl räknat ut att MU inte valt sina medVoffar så du kan inte utesluta nån varken rutinerat/nydiat ulvgäng🐺🐺🐺
jo men Anthrox dödade diskussionen i R1 med allt annat än 5 ulvar var bara en pajsare till ulv som kunde valt och fick medhåll från Björn
4 ulvar - Sysp och Hägern var stenfast i 4 ulvar. När damogn listade menyval hade jag ont i huvudet - se förra rundan

Sidd

”Bybo”
Jävligt många som är på @Big Mama nu, det känns inget bra för de måste finnas minst en ulv som stryker där.
Morsan ge mig anledning att spana i nån annan så jag inte missar nåt, spelar du ulv så spelar du okonventionellt
Rasmus hade ett försök till gräv.
Jag höll med om det lite väl kaxiga av BigMama att köra eget röstrace. Som om hon visste mer än oss andra. Dock så var ju övrigt i grävet redigt substanslöst och att Rasmus rätt tydligt skriver att BifMama är luden kändes överdrivet av Rasmus: som ett försök att inför nästa runda brunsmeta igång.

Impetigo

Ärkebiskop
Det är lite masspsykosstämning i tråden nu…

Jag skrev en faslig massa inlägg i natt där den viktigaste poängen (förutom att jag gav facit för MU:s setup) var att alla skulle rannsaka sig om de verkligen tror på en galen siare.

Dagen har gått och noll (0!) ord har skrivits om detta. Att ulvarna tiger om det förstår jag men bybornas tystnad kan nog envart förklaras med ett omedvetet undvikande av det faktum att Octas claim faktislt inte går ihop.

Ni vill så gärna förstå hur allt hänger ihop att ni väljer att blunda för fakta som ligger rakt framför er.

För att väcka er ut er slummer: JAG UPPMANARA ALLA BYBOR ATT REDOVISA SINA TANKAR KRING DEN GALNA SIAREN!

Tycker du att det är ett bra val av MU? Rimligt val? Ett val som nånsin skulle ha gjorts? Eller är det helt uteslutet?

Vidare går mutt facit över MU-setup ihop, alla andra gissningar är svaga och dåliga. Men det bortser byborna också från pga sin confirmation bias.

Försök se med nyktra ögon på casen: ”Octa är galen siare och ingen har egentligen nåt rödande på Impetigo (när folk har grävt har de återkommande kommit fram till ”ser egentligen inget rödande på Impetigo MEN Octa säger ju…”) vs. ”Octa är ulv som bara ljuger”.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag höll med om det lite väl kaxiga av BigMama att köra eget röstrace. Som om hon visste mer än oss andra. Dock så var ju övrigt i grävet redigt substanslöst och att Rasmus rätt tydligt skriver att BifMama är luden kändes överdrivet av Rasmus: som ett försök att inför nästa runda brunsmeta igång.
mjo, jag håller med till viss del, samtidigt känns det som vi spelar mot ett slickt ulvlag så det finns väl inte svinmycket att ta på, eller?
fan mitt case mot Morsan är ju ännu svagare -"jo men du planerade nog att byta röst från Impetigo eller att hans argumentation skulle vara så bra som nån annan idiot byter (idiot=bb7)" det enda jag har på Big Mama är att hon så envetet vägrar gå med byn om det inte faller henne in, det kan vara bra som bybo men också jävla sweet som ulv "skit ner jag kör mitt eget race". Vi är ju dock nere på nån form av att det måste vara 2 så vilka är de 2 minst bruna jag ser lika mycket som helvetet vad tydligt du är ulv.
Men som sagt det är du eller Rasmus som jag håller som troligast nr3 i genget.

Impetigo

Ärkebiskop
Ett annat felslut som vi ser återkommande i varulvsspel är att den som drivat mest tongivande mot en bybo som hängs blir utpekad som ulv, som i fallet med mig som drevadw mot Sysp.

Så funkar inte ulvar, de vill ligga lågt i mitten av drev.

Ta ett djupt andetag och fundera så vet du att det är sant.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det är lite masspsykosstämning i tråden nu…

Jag skrev en faslig massa inlägg i natt där den viktigaste poängen (förutom att jag gav facit för MU:s setup) var att alla skulle rannsaka sig om de verkligen tror på en galen siare.

Dagen har gått och noll (0!) ord har skrivits om detta. Att ulvarna tiger om det förstår jag men bybornas tystnad kan nog envart förklaras med ett omedvetet undvikande av det faktum att Octas claim faktislt inte går ihop.

Ni vill så gärna förstå hur allt hänger ihop att ni väljer att blunda för fakta som ligger rakt framför er.

För att väcka er ut er slummer: JAG UPPMANARA ALLA BYBOR ATT REDOVISA SINA TANKAR KRING DEN GALNA SIAREN!

Tycker du att det är ett bra val av MU? Rimligt val? Ett val som nånsin skulle ha gjorts? Eller är det helt uteslutet?

Vidare går mutt facit över MU-setup ihop, alla andra gissningar är svaga och dåliga. Men det bortser byborna också från pga sin confirmation bias.

Försök se med nyktra ögon på casen: ”Octa är galen siare och ingen har egentligen nåt rödande på Impetigo (när folk har grävt har de återkommande kommit fram till ”ser egentligen inget rödande på Impetigo MEN Octa säger ju…”) vs. ”Octa är ulv som bara ljuger”.
Jag ska kolla på det Impetigo, men (å det här får jag äta upp om du skulle vara grön men då är ju byn fuckad i alla fall) din närvaro är anmärkningsvärd, när det kniper till dyker du upp. Så den rundan där 100% av rösterna ligger på dig, dina ulvpolare har övergett dig dyker du upp tidigare än vanligt. (lägg inte energi på att försvara närvaron för den har diskuterats till absurdum) Nu med ett par timmar innan du nackas - vilka ser du som Octas ulvpolare och varför - finns det nåt i deras spel du kan peka på?

Impetigo

Ärkebiskop
Om inte annat borde ni åtminstone låtsas vara lite misstänksamma mot Octa för att lindra skammen i nästa runda när ni ser att ni hade fel.

Ett litet ”hmm, kanske osannolikt med galen siare ändå… Octa kan ju faktiskt vara ulv” nu kommer ge er en plats på Olympens topp i början av nästa runda.

Fruktar ni inte ens skammen?! Fattar ni hur Octa kommer gotta sig åt att inte en käft så mycket som ställde en kritisk fråga?

RasmusL

Champion
Jag håller med, det håller inte mycket vatten men det är det bästa jag har på någon nu-nu. Nästa runda blir det drev såklart, och då finns mer fokus att lägga. Jag säger inte 100%. Har du något som har mer substans just nu?

Impetigo

Ärkebiskop
Jag ska kolla på det Impetigo, men (å det här får jag äta upp om du skulle vara grön men då är ju byn fuckad i alla fall) din närvaro är anmärkningsvärd, när det kniper till dyker du upp. Så den rundan där 100% av rösterna ligger på dig, dina ulvpolare har övergett dig dyker du upp tidigare än vanligt. (lägg inte energi på att försvara närvaron för den har diskuterats till absurdum) Nu med ett par timmar innan du nackas - vilka ser du som Octas ulvpolare och varför - finns det nåt i deras spel du kan peka på?
(Jag kan nog inte skriva fler gånger hur mitt schema ser ut och att jag loggat in varje dag efter jobbet. I dag är det fredag och jag slutar en timme tidigare. Har du på allvar missat det jag skrivit eller menar du att det inte stämmer som jag skriver? Jag är genuint förvbluffaf över att detta fortfarande är en fråga (som sagt, vad skulle ulvrationaliteten bakom detta vara? Jag har fått drev mot mig varenda runda pga att det av nån anledning ses som ulvtell))

Jag misstänker att @RasmusL är ulv. Jag misstänker och hoppas att @damogn är ulv eftersom hen betedde sig pissigt tidigare och om det inte var ett ulvspel vore det trist.

Sen är du @BiobunkerVII en bra ulvkandidat. Just nu agerar du typ förnuftets röst (Brynolf och Hägern fyllde de skorna tidigare) men du har ju egentligen sagt och gjort ganska lite (med brasklappen att jag missade större delen av förra rundan).

@Sidd har mer än någon annan hojtat om hu ulvigt det är att inte närvara i tråden på kontorstid så han kan avsolut vara ulv. Å andra sidan tror jag har har hojtat på typ exakt samma vis de flesta spel senaste tiden (fattar fortfarande inte varför…)

@StradhLestat blev ju ”grönad” av Octa, det blir ju vinbägare men jag landar nog i att jag tror att det är en dubbelbluff, dvs att Stradh faktiskt är grön men iom att han varit i skottlinjen tidigare så skulle ”grönandet” röda honom ytterligare så att han blir ulvarnas nästa byoffer (att ni tar ut honom efter Octa OM ni lyckas lägga första rösten på Octa nästa runda).

Big Mama är svårläst men mindre talar för henne än de ovan antar jag.

damogn

Swordsman
Har läst ikapp
Min lista är
Gröna:
Stradh
Octagonal

En av dessa är ulv (vet inte vem):
Sidd
BB7
Rasmus

Orange (tror är ulv):
Big mama

Röda:
Impetigo
Den som stod i fönstret

Impetigo

Ärkebiskop
Har läst ikapp
Min lista är
Gröna:
Stradh
Octagonal

En av dessa är ulv (vet inte vem):
Sidd
BB7
Rasmus

Orange (tror är ulv):
Big mama

Röda:
Impetigo
Den som stod i fönstret
Pröva att se på hela listan en gång till men samtidigt förutsätta att Octa är ulv. Vad händer med de andras färg då?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Om inte annat borde ni åtminstone låtsas vara lite misstänksamma mot Octa för att lindra skammen i nästa runda när ni ser att ni hade fel.

Ett litet ”hmm, kanske osannolikt med galen siare ändå… Octa kan ju faktiskt vara ulv” nu kommer ge er en plats på Olympens topp i början av nästa runda.

Fruktar ni inte ens skammen?! Fattar ni hur Octa kommer gotta sig åt att inte en käft så mycket som ställde en kritisk fråga?
fan Impe jag känner att jag varit i det här förut - jag VISSTE att du var röd men likförbannat lyssnade nån del av mig på dig......Skammen skiter jag i men om Octa är ulv sitter vi knädjupt i skiten, eller är det redan slut då?. Frågan är väl om Stradh dåfått Judaskyssen eller faktiskt är ulv, där lutar jag åt det senare.
Du kommer knappast kunna vända detta på en fredag klockan 18 - om du är grön vad gör vi nästa runda? (förutom att skicka Octa åt helvetet uppenbarligen)

Och gällande galen siare - ja om vi har en rollspels-mäster tror jag vi kan ha en galen siare, jag skulle kunna välja galen siare för det är fan roligt, mind fuckar byn i flera rundor.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
jag hade börjat skriva inlägget ovan innan du skrev dina senaste inlägg så bortse från delar av mitt inlägg som inte är aktuella längre

Bra med funderingar Bb7 för det sätter igång diskussioner som jag hoppas alla plockar upp och ger sin synvinkel på.

Först: Egentligen har väl ingen snackat antal ulvar nåt vidare bestämt. Att det visade sig vara 3 förvånade väl dom flesta.
- Kan väl tyda på orutinerad MU.
Konspirations-Bb7 du drar masterplans gräv😇

Vi har väl räknat ut att MU inte valt sina medVoffar så du kan inte utesluta nån varken rutinerat/nydiat ulvgäng🐺🐺🐺
Jag har varit på 2, kanske 3 ganska länge....bara baserat på kånsla inte poäng ;)

Impetigo

Ärkebiskop
fan Impe jag känner att jag varit i det här förut - jag VISSTE att du var röd men likförbannat lyssnade nån del av mig på dig......Skammen skiter jag i men om Octa är ulv sitter vi knädjupt i skiten, eller är det redan slut då?. Frågan är väl om Stradh dåfått Judaskyssen eller faktiskt är ulv, där lutar jag åt det senare.
Du kommer knappast kunna vända detta på en fredag klockan 18 - om du är grön vad gör vi nästa runda? (förutom att skicka Octa åt helvetet uppenbarligen)

Och gällande galen siare - ja om vi har en rollspels-mäster tror jag vi kan ha en galen siare, jag skulle kunna välja galen siare för det är fan roligt, mind fuckar byn i flera rundor.
Det är inte slut men du måste se till att få förstarösten på Octa nästa runda (jag skriver du för de andra verkar juha totala skygglappar på för allt jag skriver)

Nä, jag verkar inte kunna vända det. Det trodde jag inte i går heller egentligen, det var ångest över att gå i graven utan att ha gjort jobb för byn som drev mig att skriva som en idiot i natt och nu känner jag att jag inte kan rasa så myvket mer mot det döende ljuset så jag får vara nöjd.

Planen är enkel: Förstaröst på Octa. Bästa runda förstaröst på Rasmus. Naturligtvis beroende på om ny information framkommer innan det är dags att hänga rasmus (det är nog väldigt värt att analyser röstmönstren i r3 när ni ser att Octa är röd till exempel. Jag vill nu men pallar inte pga så sjukt jobbigt att göra på telefon).

Tack för att du gav din syn på galen siare. ”Rollspels-mu” betyder ju irrationell mu så vi är egentligen inte helt oense. Minmåsikt är ju stt det är 100% irrationellt att välja galen siare. Slumpar man eller bara väljer sjuka grejer eller så kan man säkert få med en.

Slösa inte tid på att fundera på vilka av de kvarvarande som skulle gjort nåt sånt. Det finns ingen galen siare i spel.

Impetigo

Ärkebiskop
Också lite märkligt att jag gav er facit och den enda reaktionen från samlade byn var att @Sidd sa typ: Det här verkar ju kunna stämma.

Sen tystnad.