Varulv [MU6] - R4

BiobunkerVII

Kaoskardinal
(Jag kan nog inte skriva fler gånger hur mitt schema ser ut och att jag loggat in varje dag efter jobbet. I dag är det fredag och jag slutar en timme tidigare. Har du på allvar missat det jag skrivit eller menar du att det inte stämmer som jag skriver? Jag är genuint förvbluffaf över att detta fortfarande är en fråga (som sagt, vad skulle ulvrationaliteten bakom detta vara? Jag har fått drev mot mig varenda runda pga att det av nån anledning ses som ulvtell))

Jag misstänker att @RasmusL är ulv. Jag misstänker och hoppas att @damogn är ulv eftersom hen betedde sig pissigt tidigare och om det inte var ett ulvspel vore det trist.

Sen är du @BiobunkerVII en bra ulvkandidat. Just nu agerar du typ förnuftets röst (Brynolf och Hägern fyllde de skorna tidigare) men du har ju egentligen sagt och gjort ganska lite (med brasklappen att jag missade större delen av förra rundan).

@Sidd har mer än någon annan hojtat om hu ulvigt det är att inte närvara i tråden på kontorstid så han kan avsolut vara ulv. Å andra sidan tror jag har har hojtat på typ exakt samma vis de flesta spel senaste tiden (fattar fortfarande inte varför…)

@StradhLestat blev ju ”grönad” av Octa, det blir ju vinbägare men jag landar nog i att jag tror att det är en dubbelbluff, dvs att Stradh faktiskt är grön men iom att han varit i skottlinjen tidigare så skulle ”grönandet” röda honom ytterligare så att han blir ulvarnas nästa byoffer (att ni tar ut honom efter Octa OM ni lyckas lägga första rösten på Octa nästa runda).

Big Mama är svårläst men mindre talar för henne än de ovan antar jag.
NU blir det vinbägarnas vinbägare (
Forumlingo förklarat med AV-stöd)
Om Impetigo är röd och ger oss följande att jobba med.
Antingen grönar han sina medulvar för han låtsas ju fortfarande vara grön, eller också inser han att klockan klämtar för honom och då finns hans polare antingen i rödade eller i mitten. (det är här vinbägaren kommer in, vi har ju 5-åringar med oss, ja jag tittar på dig Sidd) Men va fan det är ju alla Bonker hur tänkte du nu? Jo men häng med.
Vem sticker ut? Jo Big Mama, varför har Impetigo inget att säga om Mama - beröringsskräck.
och sen vetefan om jag inte läser att damogn är tredje ulven.
Allt landar i hur vi tror att Impe skulle agera

Impetigo

Ärkebiskop
NU blir det vinbägarnas vinbägare (
Forumlingo förklarat med AV-stöd)
Om Impetigo är röd och ger oss följande att jobba med.
Antingen grönar han sina medulvar för han låtsas ju fortfarande vara grön, eller också inser han att klockan klämtar för honom och då finns hans polare antingen i rödade eller i mitten. (det är här vinbägaren kommer in, vi har ju 5-åringar med oss, ja jag tittar på dig Sidd) Men va fan det är ju alla Bonker hur tänkte du nu? Jo men häng med.
Vem sticker ut? Jo Big Mama, varför har Impetigo inget att säga om Mama - beröringsskräck.
och sen vetefan om jag inte läser att damogn är tredje ulven.
Allt landar i hur vi tror att Impe skulle agera
Glöm inte bara att göra samma jobb sen men utifrån att jag visar mig vara grön!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Glöm inte bara att göra samma jobb sen men utifrån att jag visar mig vara grön!
nä om du är grön så VET vi att Octa är röd och då blir ju ditt svar facit hur du tänkte, då behöver vi inte gå in och tänka bakvänt

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jo, jag menar att fundera på ulvlistan om jag är grön.
jo det är det jag menar.
om du åker ut som grön behöver jag/vi inte försöka tolka din lista med vinbägartolkning, då är det tankarna från en bybo.

Med det sagt lite tråkigt att jag hamnar i ”har inte sagt mycket”

BiobunkerVII

Kaoskardinal
avslutningen i det sista meddelandet var alltså ett missnöje över att Impes dom över mitt spel var ”har inte sagt mycket”

Impetigo

Ärkebiskop
jo det är det jag menar.
om du åker ut som grön behöver jag/vi inte försöka tolka din lista med vinbägartolkning, då är det tankarna från en bybo.

Med det sagt lite tråkigt att jag hamnar i ”har inte sagt mycket”
Du sa säkert en massa i r3 som jag bara inte läst ❤ du är den som tydligast klingar ”bybo” i mina öron nu sen Hägern försvann men det gör mig också lite misstänksam att du kan vara en ulv som spelar förnuftig bybo för att i nästa runda casha in cred på att du inte avfärdade möjligheten att jag var grön och därmed borde vara bybo.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Du sa säkert en massa i r3 som jag bara inte läst ❤ du är den som tydligast klingar ”bybo” i mina öron nu sen Hägern försvann men det gör mig också lite misstänksam att du kan vara en ulv som spelar förnuftig bybo för att i nästa runda casha in cred på att du inte avfärdade möjligheten att jag var grön och därmed borde vara bybo.
ah först snällt, sen kniven mellan revbenen

Impetigo

Ärkebiskop
Här lär väl inte hända så mycket mer i kväll.

Glöm inte att lägga förstarösten på Octa!

Det är inte ett lur, hade jag rykt som röd behöver ni inte förstaröst nästa runda så det finns ingen nackdel oavsett att lägga förstaröst på Octa.

Detta kan smarta bybor bekräfta så att hela byn sedan är med och hjälper till att snajpa vid starten r5.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jävligt många som är på @Big Mama nu, det känns inget bra för de måste finnas minst en ulv som stryker där.
Morsan ge mig anledning att spana i nån annan så jag inte missar nåt, spelar du ulv så spelar du okonventionellt
Jag kan inte spela som en konventionell ulv eftersom jag inte är en.

Allt jag gjort är att spela hjälpsamt för byn. Allt! Jag kan liksom inte upprepa alla mina poster. Fundera över varför Rasmus har dragit med dig på detta spår!

damogn

Swordsman
Kan man dra slutsatser från vilka som har röstat som Impetigo?

StradhLestat
Basenanji (136), Hägerstrand (327), Octagonal (343), Björn den gode (381), Impetigo (545)

StradhLestat
Björn den gode (25), Hägerstrand (122), BiobunkerVII (149), Brynolf (153), Impetigo (386)

Sysp
Octagonal (6), damogn (21), RasmusL (31), Hägerstrand (82), Impetigo (86), BiobunkerVII (293)

StradhLestat
Hägerstrand (3)
Octagonal (2)
BiobunkerVII (2)
Björn den gode (2)
damogn (1)
Brynolf (1)
RasmusL (1)
Basenanji (1)

damogn

Swordsman
Listan blev fel vid copy paste (Stradh var titeln på ena röstningen). Här är listan med antal gånger inom parentes
Hägerstrand (3)
Octagonal (2)
BiobunkerVII (2)
Björn den gode (2)
damogn (1)
Brynolf (1)
RasmusL (1)
Basenanji (1)

damogn

Swordsman
Men en grej som väl stämmer är att om Impetigo är grön (vilket hade varit helt sjukt) så är nästa runda mot Octagonal, eller?

Och om nu Impetigo är röd. Vem ska nästa runda handla om?

Big Mama

Här lär väl inte hända så mycket mer i kväll.

Glöm inte att lägga förstarösten på Octa!

Det är inte ett lur, hade jag rykt som röd behöver ni inte förstaröst nästa runda så det finns ingen nackdel oavsett att lägga förstaröst på Octa.

Detta kan smarta bybor bekräfta så att hela byn sedan är med och hjälper till att snajpa vid starten r5.
Noob-fråga: varför ska man vara först och tidig med att rösta? I ett tidigare spel så fanns en fördel med att lägga första rösten så vi i byn valde vem som skulle rösta först. Jag har inte uppfattat någon sådan spelmekanik här.

Octagonal

Swashbuckler
Bra försök men med dubbla nattmord måste vi i byn ha första rösten nästa runda.

Vilket du förstås vet om din ulv.

Octagonal

Swashbuckler
Noob-fråga: varför ska man vara först och tidig med att rösta? I ett tidigare spel så fanns en fördel med att lägga första rösten så vi i byn valde vem som skulle rösta först. Jag har inte uppfattat någon sådan spelmekanik här.
Om det är lika vid en omröstning är det första rösten som fäller avgörandet.

Big Mama

Det är lite masspsykosstämning i tråden nu…

Jag skrev en faslig massa inlägg i natt där den viktigaste poängen (förutom att jag gav facit för MU:s setup) var att alla skulle rannsaka sig om de verkligen tror på en galen siare.

Dagen har gått och noll (0!) ord har skrivits om detta. Att ulvarna tiger om det förstår jag men bybornas tystnad kan nog envart förklaras med ett omedvetet undvikande av det faktum att Octas claim faktislt inte går ihop.

Ni vill så gärna förstå hur allt hänger ihop att ni väljer att blunda för fakta som ligger rakt framför er.

För att väcka er ut er slummer: JAG UPPMANARA ALLA BYBOR ATT REDOVISA SINA TANKAR KRING DEN GALNA SIAREN!

Tycker du att det är ett bra val av MU? Rimligt val? Ett val som nånsin skulle ha gjorts? Eller är det helt uteslutet?

Vidare går mutt facit över MU-setup ihop, alla andra gissningar är svaga och dåliga. Men det bortser byborna också från pga sin confirmation bias.

Försök se med nyktra ögon på casen: ”Octa är galen siare och ingen har egentligen nåt rödande på Impetigo (när folk har grävt har de återkommande kommit fram till ”ser egentligen inget rödande på Impetigo MEN Octa säger ju…”) vs. ”Octa är ulv som bara ljuger”.
Jag har redan tidigare idag skrivit att jag står fast vid att jag tror att Octa är galen siare som jag har trott länge och skrivit många gånger.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
skit.png

Ok byn det är fredag men gör vi ingeting eller tänker ingenting torskar vi med största sannolikhet!