Varulv [MU6] - R5

Minns jag fel när jag säger att det var bybor som jagade mig med blåslampa i R1 och R2? Ulvarna stod bara brevid och garvade åt grillad väktare :p

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Och du @Anthrox

Vi blev avbrutna i den här diskussionen, men du var rätt säker på att byn skulle lösa en sån situation, eller hur var det? 😘
Haha, ja, jag återgår till att tänka att bybor inte klarar av rationellt tänkande :ROFLMAO: jag menar, Octas stunt var ju svinsnyggt, men INGEN ifrågasatte det. How can that be liksom.

Anthrox

@RasmusL hur gick tankegången när du valde? Hur mycket plan fanns på plats från början?

damogn

Swordsman
@Impetigo jag är skyldig dig en ursäkt. Vet inte varför jag var så hård hela tiden. Var så säker på att du var ulv. Det var bara på slutet som jag misstänkte Octagonal och det krävdes till och med att han skrev det öppet att han var ulv... Skulle ändra min röst, men klockan slog över och det hade ju ändå inte ändrat något.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Haha, ja, jag återgår till att tänka att bybor inte klarar av rationellt tänkande :ROFLMAO: jag menar, Octas stunt var ju svinsnyggt, men INGEN ifrågasatte det. How can that be liksom.
du bör ju ha med dig att vi hade tokflyten att sysp grönade Octa

Anthrox

du bör ju ha med dig att vi hade tokflyten att sysp grönade Octa
Fast det gjorde han ju inte. Byn visste ju att ni hade lagt extrapoäng på något, så då måste en ju någonstans tänka att detta något kan vara att octa sias grön. Och det fanns inget som egentligen sa att Sysp var riktig siare, han hade likaväl kunnat vara naiv. Det fanns ingen som helst rim och reson i att bara utgå från att octa var legit, som så många bybor gjorde.

Vimes

Sillkung
Tack till er alla att jag fick vara med. Det var väldigt spännande. Ledsen att jag bara ställde till det för byn hela tiden.
Att ställa till det för byn gör vi hela tiden! Jag tyckte du kom igång bra i spelet mot slutet. Sen är ju det här ett lagspel, och i just det här partiet var ulvarna det bättre laget.

Anthrox

@Vimes
@Sidd
@Octagonal
@Sysp
@Impetigo
@RasmusL
@Basenanji
@Big Mama
@Brynolf
@StradhLestat
@BiobunkerVII
@Hägerstrand
@Björn den gode
@Anthrox

Tack till er alla att jag fick vara med. Det var väldigt spännande. Ledsen att jag bara ställde till det för byn hela tiden.
Äsch då, bybor är duktiga på att sätta fällben fär sig själva. Jag tyckte du gjorde ett grymt jobb när du väl började komma igång! Sen fick ni ju alla extremt tunnelseende vissa rundor, men det är sånt som händer :)

Octagonal

Swashbuckler
Det ska också sägas att det var väldigt nära att gå åt andra hållet några gånger under spelets gång.

Exempelvis när Sysp grönar mig. Om det istället hade blivit ett rödsiande på BB7 eller Rasmus hade spelet tagit en helt annan vändning.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Fast det gjorde han ju inte. Byn visste ju att ni hade lagt extrapoäng på något, så då måste en ju någonstans tänka att detta något kan vara att octa sias grön. Och det fanns inget som egentligen sa att Sysp var riktig siare, han hade likaväl kunnat vara naiv. Det fanns ingen som helst rim och reson i att bara utgå från att octa var legit, som så många bybor gjorde.
ok...det fanns ganska många i byn som uppenbarligen inte höll med dig, och på riktigt ganska rövhattigt att komma in och idiotförklara alla bybor, men om det floatar din båt en fredagkväll så kör på det

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
@Vimes
@Sidd
@Octagonal
@Sysp
@Impetigo
@RasmusL
@Basenanji
@Big Mama
@Brynolf
@StradhLestat
@BiobunkerVII
@Hägerstrand
@Björn den gode
@Anthrox

Du gjorde ett riktigt starkt förstaspel. Förbättringen gick så snabbt från din första ”är det meningen att jag ska läsa allt det här?” att jag tänkte att du var ulv och spelade förvirrad i början.

BiobunkerVII

Kaoskardinal

Vimes

Sillkung
Det är något speciellt med dynamiken i Mäster Ulv-spelen för övrigt. Ulvarna är mer kaxiga och coola än vanligt, och byn är mer virrig och desorienterad än vanligt. I det här spelet hade jag gjort flera förändringar som skulle gynna byn (i jämförelse med förra spelet), men ulvlaget kunde ändå dominera. Att ulvarna sitter på setup-facit är förstås en stort fördel, inte minst psykologiskt. Men sen var som sagt team Rasmus-Octa-BB7 redan på pappret ett rätt ruskigt ulvlag. Speciellt de tidiga rundorna tycke jag att hela ulvgänget var helt outstanding i att skådespela bybor och samtidigt subtilt styra diskussionen dit de ville - mycket imponerande.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag gick helt bananas R3 - var ett tillfälle när Octa försiktigt kommenterade i ulvchatten att han inte riktigt hängde med i svängarna

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Mycket var bluff och båg men mitt omdöme om @Basenanji förmåga att som siare sitta lugnt när han får en röst på sig håller jag fast vid