Tell
Hero
Jag ÄR medveten om att jag bryter TVÅ oskrivna regler när jag skriver detta inlägg. Dels har jag ännu inte fått svar på mitt förra och dels sammanblandar jag vår värld och mundana. Jag kommer förmodligen blib kättarförklarad och brännd på bål här på forumet (bildligt sett -hoppas jag).
Men dock!
Jag antar att det är fler än jag som ser att även om det finns en rejäl och unik fernissa på varje land så skiner historiens europa igenom.
Vad jag lanserar är en tävlan: finn de länder som är mest lika mundanas och styrk dessa påståenden. Jag ger exempel på min egen lista nedan (vilken naturligtvis bör kritiseras), och anmodar på Ymir (ödmjukt hoppandes att han antar uppdraget) att döma mellan alla förslag!
exempelvis:
"jag anser att Consaber bär starka drag av england, då vi har en sjönation med "the royal society"(legio Colonan) och en konung under lagen! (Magna carta)"
min egen lista lyder
Jargien: tyskromerska riket
Damarien: Rumänien
Västmark: Norditalien (Verona?)
Soldarn: Nordiska Unionen (silversparre=sten sture? ?)
Asharien: förenade nederländerna (efter upproret mot spanien)
Drunok: -något tyskt-
Cirefalierna: rennesansitalienare (och därmed mina personliga favoriter )
...och Thalamur: Frankrike under förmyndarregeringen (hundraårskriget). Consaber är redan förklarat och thalamur liknar enligt mig mest moghulriket.
NÅ VAD SÄGS? TÄVLAN?
SÄTT IGÅNG !
Men dock!
Jag antar att det är fler än jag som ser att även om det finns en rejäl och unik fernissa på varje land så skiner historiens europa igenom.
Vad jag lanserar är en tävlan: finn de länder som är mest lika mundanas och styrk dessa påståenden. Jag ger exempel på min egen lista nedan (vilken naturligtvis bör kritiseras), och anmodar på Ymir (ödmjukt hoppandes att han antar uppdraget) att döma mellan alla förslag!
exempelvis:
"jag anser att Consaber bär starka drag av england, då vi har en sjönation med "the royal society"(legio Colonan) och en konung under lagen! (Magna carta)"
min egen lista lyder
Jargien: tyskromerska riket
Damarien: Rumänien
Västmark: Norditalien (Verona?)
Soldarn: Nordiska Unionen (silversparre=sten sture? ?)
Asharien: förenade nederländerna (efter upproret mot spanien)
Drunok: -något tyskt-
Cirefalierna: rennesansitalienare (och därmed mina personliga favoriter )
...och Thalamur: Frankrike under förmyndarregeringen (hundraårskriget). Consaber är redan förklarat och thalamur liknar enligt mig mest moghulriket.
NÅ VAD SÄGS? TÄVLAN?
SÄTT IGÅNG !