Nekromanti Musik...

Jag skulle vilja ha tips på riktigt skön stämnings musik till eon. Inte bara "traska uti öppna landskap" musik utan också slummig, rökig "bar" musik, Sorglig samt kul. Om ni kunde hjälpa mej med detta skulle de vara guld värt.

Silvervarg

Warrior
Det här är faktiskt ett bra tillfälle att använda Sök-funktionen...
Det tjatas ganska mycket om Musik/stämmningshöjande saker....

Det visste inte jag. jag är ganska ny här ändå.. men jag behöver ändå ett insider tips för jag har sökt efter rollspels musik det är bara en massa skräp. kom igen var snälla, för mej? *Hundögon*

Silvervarg

Warrior
Ähh, vi har ju alla varit nykläckta små forumiter!
Och alla är ju inte ens fullfjädrade....

Krille

Super Moderator
FMRDB!

"Jag skulle vilja ha tips på riktigt skön stämnings musik till eon. Inte bara "traska uti öppna landskap" musik utan också slummig, rökig "bar" musik, Sorglig samt kul. Om ni kunde hjälpa mej med detta skulle de vara guld värt."

Rollspelssmedjans filmmusikrecensionsdatabas kan förmodligen hjälpa dig.

(och ja, den har länkats till förut)

King Kromm

Hero
*tar ett djupt andetag*

ååå....söksöksökSÖKSÖKSÖKsöksöksök...

*suckar och skakar lätt på huvudet*

Tråkigt tråkigt tråkigt och tråkigt!
(Kromm gillar inte sökfunktionen eftersom gudarna har avslöjat att sökfunktionen kommer att dräpa rollspelsforumet i framtiden då allt redan är skrivet och de enda svar som kommer att skrivas är sådana som Naug just skrev... Tidigare inlägg bekräftade nu också för den tidigare tveksamma Kromm att om inget sker snart så är forumet utom räddning.)

King Kromm

Hero
Det här är faktiskt ett bra tillfälle att använda Sök-funktionen...
Okej, jag vet att det inte är populärt, men nu blir jag rädd på riktigt, jag har läst två svar i denna tråd i inte i någon av dem har det pratats om något annat än sökfunktionen, se bara på mig, jag e alldeles blek och kan inte hålla handen still... Om det nu tjatas om sökfunktionen i de andra inläggen i denna tråd tar jag nog livet av mig...!(kanske inte, men Kromm gör det defenitivt!)

Krille

Super Moderator
"Kromm gillar inte sökfunktionen eftersom gudarna har avslöjat att sökfunktionen kommer att dräpa rollspelsforumet i framtiden då allt redan är skrivet och de enda svar som kommer att skrivas är sådana som Naug just skrev..."

Jag är agnostiker. Om Gud finns är det hans problem.

Om allt redan är skrivet, vad är meningen med att skriva det igen? Det låter som något idiotiskt sätt att utöva konstgjord andning på ett ämne som redan självdött.

Nu är iofs musik en smaksak och därmed alltid öppen för debatt, men likförbannat kan det vara värt att söka lite för att se vad som redan har sagts, så att man inte liksom alla andra rekommenderar Blind Guardian till allt.

King Kromm

Hero
Jag är agnostiker. Om Gud finns är det hans problem.
Jag sa inte Gud. Han finns inte. Jag pratade om Gudarna (alla små trevliga röster som pratar med mig om natten).

Men innan jag svarar på resten, en liten kort fråga: Vad anser du att menningen med forumet är? Vad gör du här? Varför? Finns det kanske flera själ?

Magnus L

Hero
Om allt redan är skrivet, vad är meningen med att skriva det igen?

Om jag inte är felunderrättad så är detta ett DISKUSSIONS-forum och inte ett uppslagsverk??

-BoNe-

Warrior
Riktigt bra stämmningsmusik..

Allt av Aphex Twin. Ta dom lite lugnare låtarna och ha volymen på lite halv lågt..

Lord Renisis

Warrior
Re: Riktigt bra stämmningsmusik..

Faktiskt håller ja med.Aphex twin är jävligt bra och skulle fungera som stämmnings musik.Fast till fantasy är jag lite skeptisk.Men det skulle va riktigt bra till N2

Krille

Super Moderator
"Kan du Mr Moderator Förklara varför ni veteraner gämt tjatar om sök funktionen."

För att den uppenbarligen inte används.

Krille

Super Moderator
"Om jag inte är felunderrättad så är detta ett DISKUSSIONS-forum och inte ett uppslagsverk??"

Vad är meningen med att fortsätta en avslutad diskussion?

dream

Hero
Då jag mig veterligen inte svarat på de inlägg i ämnet som står att finna med sökfuktionen så kan jag ju svara nu :gremwink:

Dead can dance - arabiskt influerad/medeltidsflört/allmän stämningsmusik
Ale Möller - Hästen och tranan är en underbar följeslagare genom vilket fantasyäventyr som helst
Delirium - exempelvis skivan Faces forms and illusions funkar bra. Lite actionelement kombinerat med ödesmättad och öde musik.
Bo Hansson - Skivan Sagan om ringen (nej, det är inte temat till filmerna, även om det säkert funkar det också).

Hoppas det hjälper.

-BoNe-

Warrior
Kan inte alla bara hålla lite käften om sök funtionen ett litet tag och prata om bra stämmningsmusik istället..

Aphex twin funade för oss.. Vi körde också med sagan om ringen musik och det funkade också..

King Kromm

Hero
"Om jag inte är felunderrättad så är detta ett DISKUSSIONS-forum och inte ett uppslagsverk??"

Vad är meningen med att fortsätta en avslutad diskussion?
Snyggt, världens bästa sätt att slippa svara på en fråga, kontra med en ny.

Och sen är INGA diskusioner avslutade, möjligen för stunden, men i och med nya tankar, funderingar, händelser och annat så förändras också förutsättningarna för en diskusion, därför är INGA sådana avslutade. Någonsin!

Krille

Super Moderator
Varför sök? [OT]

"Men innan jag svarar på resten, en liten kort fråga: Vad anser du att menningen med forumet är? Vad gör du här? Varför? Finns det kanske flera själ?"

Det där var fyra frågor, varav max två kan anses som korta. :gremwink:

Men jo, det finns flera skäl. Det finns till och med mängder med skäl. Ett av dem är att få hjälp med problem eller tips om saker och lösningar som jag inte kan ge själv. Vissa av dessa ämnen är mer lämpade för diskussion.

Andra ämnen är det inte. Faktaämnen är ett sådant. Om någon frågar "när inträffade Helmslakten" så antar jag att det är detta faktum han är ute efter. Annars hade han skrivit "varför inträffade Helmslakten" eller "hur inträffade Helmslakten" - två ypperliga ämnen som fram till dess att Neogames publicerat "Helmslakten: The Truth" är öppna för diskussion.

Men är förutsättningen att man frågar efter specifikt fakta, och jag vet att det där har skrivits om förut till leda, så anser jag att Sök-funktionen är i högsta grad motiverad. Frågan "när inträffade Helmslakten" måste mutera till "varför inträffade Helmslakten" innan den är öppen för diskussion. Fram till dess är det en rak faktafråga som har ett rakt svar, och det är ett ypperligt tillfälle att använda sök-funktionen.

Även vissa diskussionsämnen lämpar sig för sök-funktionen, av två möjliga skäl. Det ena är att ämnet är väldiskuterat, antingen till leda eller jefligt ingående. Det finns ingenting mer att tillägga. Knights of Legend är ett sådant (du får söka själv). Folk kan diskutera teorier i all evighet, men Neo har givit en officiell förklaring och den står. Allt utöver det kan på sin höjd bli konspirationsteorier. Så vad finns där att tillägga?

Det andra är om man vill ha mer på fötterna. Ämnena "Chronopia är inte fantasy" eller "Legender&Hemligheter suger bologny" mår till exempel jättebra av en sökning, så att man slipper uppfinna alla argument igen när ämnet kommer upp för femtielfte gången. Där är det snarare frågan om att peka till tidigare diskussioner, men det krävs att man använder sökfunktionen för att man ska hitta dem. Och använder man inte sökfunktionen så använder man inte sökfunktionen. Således är det bra att upplysa om att sökfunktionen finns och fungerar, så att folk faktiskt lär sig att använda den för att vitalisera pågående debatter.

Alltså, sök!

För övrigt finns det 4848 själar här i skrivande stund.

Hemläxa: hur hemsk är en drake i Eon?