Varför inte?? [OT]
Börjar med den lätta biten, läxan
En Drake i Eon är ungefär lika farlig som en tungt bestyckad attackhelekopter och därför i det närmaste omöjlig för en riddare eller dylikt att överleva vid konflikt. Dock finns det även här undantag, Draken är ibland ung, bara barnet, men någon Drakvalp har aldrig skådats mig veterligen. Och om inte annat så lär vaplen ha en moder. Sen finns också Heavedraken som egentligen inte är en "riktig" drake, men endå halvfarlig(dock inte på långa vägar lika hemsk som sina kusiner).
Det där var fyra frågor, varav max två kan anses som korta.
Jag fick IG i matte C och kan därför inte räkna...
Men jo, det finns flera skäl. Det finns till och med mängder med skäl. Ett av dem är att få hjälp med problem eller tips om saker och lösningar som jag inte kan ge själv. Vissa av dessa ämnen är mer lämpade för diskussion.
Tycker du missade en viktig del av det hela, helt planlöst vandra runt bland inläggen och hitta något intressant sådant och fastna i diskusionen. Något som jag finner stort nöje i.
Andra ämnen är det inte. Faktaämnen är ett sådant. Om någon frågar "när inträffade Helmslakten" så antar jag att det är detta faktum han är ute efter. Annars hade han skrivit "varför inträffade Helmslakten" eller "hur inträffade Helmslakten" - två ypperliga ämnen som fram till dess att Neogames publicerat "Helmslakten: The Truth" är öppna för diskussion.
Och detta samanfattar jag endast på ett sätt:
Fel fel fel, tänk om, tänk rätt!!! Kanske låter trångsynt, men de kan jag va ibland. För enligt mig är det tusen gånger trevligare med en liten kort fakta fråga med stora möjligheter att utvecklas, eller mutera, till en sk diskosionsfråga, plus att det upplyser folk om detta som annars aldig hade haft funderingar på just denna fråga, och kanske till och med väcker ett ivsst intresse eller en kunskapstörst.
Även vissa diskussionsämnen lämpar sig för sök-funktionen, av två möjliga skäl. Det ena är att ämnet är väldiskuterat, antingen till leda eller jefligt ingående. Det finns ingenting mer att tillägga. Knights of Legend är ett sådant (du får söka själv). Folk kan diskutera teorier i all evighet, men Neo har givit en officiell förklaring och den står. Allt utöver det kan på sin höjd bli konspirationsteorier. Så vad finns där att tillägga?
Visst, det finns ett par ämnen som kanske är lite söndertjatade, men å andra sidan har jag inte sett något "Hata Chronopia"inlägg eller "De va bättre för, släng Riotminds och bränn Chronopia: Vi vill ha Ereb/dod4, expert eller nått annat".
Knights of Legend är ett sådant (du får söka själv).
Nej, det blir inget, hellre startar jag en tråd och frågar vad det hela rör sig om. Men å andra sidan e jag inte jätte nyfiken, inte denna gången.
Det enda som jag tycker e bra/riktigt användbart med sökfunktionen är att man kan använda dessa som underlag till en debatt/diskusion. Men detta kräver nästan att man var med och följde eller skrev i den. Annars vet man ju inte att den finns, och att söka för sökandets skull eftersom man kanske kan hitta någon som passar som underlag till mina argument eller med argument som jag kan sno känns menningslöst.
För övrigt finns det 4848 själar här i skrivande stund.
Skrivande, tror jag inte, möjligen registrerade användare, men inte skrivande. Dessutom tror jag att andelen skrivande användare kommer att minska radikalt om man nu nyttjade sökfunktionen maximalt, vilket vore döden för forumet. Tycker jag.