Knight_Schmidt
Veteran
Förslag på äventyr till detta?
Kanske gratis pdf-varianter av konventäventyr eller dylikt...
Kanske gratis pdf-varianter av konventäventyr eller dylikt...
T6or.Knight_Schmidt;n341208 said:Vilka tärningar behövs om man inte får tag på de specialdesignade?
i tre olika färger: grundegenskapstärningar, färdighetstärningar och pryltärningar.Knight_Schmidt;n341215 said:Så lätt... Okay
Utan att ha spelat igenom någon av dem utan bara läst materialet så skulle jag rekommendera Elysium framför Maskinarium.Knight_Schmidt;n342851 said:Om man ska köpa en expansion.. Vilken ger mest för spelet/pengarna?
Känner rent spontant att genlab alfa ligger långt ner... Ingen i gruppen som vill spela muterade djur..
+1Tjocken;n342854 said:Utan att ha spelat igenom någon av dem utan bara läst materialet så skulle jag rekommendera Elysium framför Maskinarium.
Vet inte om du räknar det som en expansion men jag tycker att "Zonkompendium 3: Det döda blå" är väldigt inspirerande. Det är dessutom inte alls dyrt.Knight_Schmidt;n342851 said:Om man ska köpa en expansion.. Vilken ger mest för spelet/pengarna?
Just det där är det om skaver mest för mig när det gäller ligans ordinarie regelmotor. Många tärningar, få lyckade. Jag känner mig lurad nästan varje gång, men kanske är det en vanesak.Knight_Schmidt;n343120 said:Jag slog tärning för sty, skjuta och pilbåge (pryl) +1 i bonus. Lyckades träffa EN gång av SJU försök...
Som Zire säger, det finns en tabell i boken som anger den exakta sannolikheten att lyckas med olika antal tärningar.Knight_Schmidt;n343120 said:Försöker lära mig reglerna ordentligt nu... Strid. Jag slog tärning för sty, skjuta och pilbåge (pryl) +1 i bonus. Lyckades träffa EN gång av SJU försök... Hmm...
Ledsen att vara sån, men så fungerar inte sannolikhet. Om vi bara ser till chansen att lyckas/misslyckas finns det ingen skillnad mellan att slå T100 mot 67% och att få minst en sexa på sex rullade T6:or. Ingen skillnad alls. Noll. Det är exakt lika stor chans att lyckas.Bolongo;n343158 said:Jo, tabellen finns ju, men den talar om sannolikhet över lång tid och många slag. Över ett kortare perspektiv kan systemet vara extremt "swingy". (Anekdotiskt bevis: under ett konventsscenario rullade jag 10+ tärningar 4 gånger i rad utan att få en enda lyck.)
Indeed.Bolongo;n343158 said:Men det känns som om vi varit igenom den här diskussionen på forumet förr...