Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...Arfert said:Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he...
Kan säga att Fantasy! hade en budget på en på typ en femtedel av Mutants budget. Högst. Men SagaGames har en annan affärsmodell än FL, antagligen.krank said:Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...Arfert said:Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he...
//Krank, som gillar när man får lite inblick i andra spelskapares arbete, kostnader, strukturer.
En skillnad är väl åxå hur många det är dom delar på smällen, Fria Ligan är väl några personer? Medans Krank inte är fler än vad han är och SagaGames är väl 1-2?Arfert said:Kan säga att Fantasy! hade en budget på en på typ en femtedel av Mutants budget. Högst. Men SagaGames har en annan affärsmodell än FL, antagligen.krank said:Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...Arfert said:Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he...
//Krank, som gillar när man får lite inblick i andra spelskapares arbete, kostnader, strukturer.
Jag tror inte det är ett vågspel, utan tvärtom en mycket väl avvägd risktagning. Mina pengar får ni lagom till löningTomasFriaLigan said:Stämmer, vi är fyra i kärntruppen. Sen är det många andra som bidrar också.
Visst är det ett ekonomiskt vågspel. Men kul!
Jag tror att GothCon planerar vilka som får sitta vid vilka bord, ungefär hur stor platsåtgången är för olika företag/tillverkare och så. Det kan vara lämpligt att uppge när man bokar in arrangemanget/butiken, till exempel om man behöver extra plats för att man ska dema något spel eller så. I år hörde jag mest av mig och sa att vi ville ha ett bord i anslutning till Krille/Krank eftersom vi kommer att sköta det i rätt liten skala (bara Gurgeh och jag som åker, vi har inte så många spel att sälja, och jag kommer att spela Magic för det mesta).kosta said:Ah - ja, bord har vi, men förra året verkade det vara först till kvarn avseende vilket bor man fick och hur stort
I år ska vi ha duk med oss!
Etepete said:Jag tror inte det är ett vågspel, utan tvärtom en mycket väl avvägd risktagning. Mina pengar får ni lagom till löningTomasFriaLigan said:Stämmer, vi är fyra i kärntruppen. Sen är det många andra som bidrar också.
Visst är det ett ekonomiskt vågspel. Men kul!
Ja det lär det väl vara, så vitt jag vet så är mutant det tredje svenska rollspelet som kickstartas, Dunder och Drakar drog inte in så mycket alls ($790), Nyckelringrollspelet 14778kr så Mutant leder ligan stort.Bananas said:43.900:- nu.
Nytt rekord för svenskt rollspel?
Det är den fjärde rollspelsmodulen. Skeppskortleken drog till En Garde! och Pirater! drog in 4200 kronor.Hans E Magnusson said:Ja det lär det väl vara, så vitt jag vet så är mutant det tredje svenska rollspelet som kickstartas, Dunder och Drakar drog inte in så mycket alls ($790), Nyckelringrollspelet 14778kr så Mutant leder ligan stort.
Så här många.Ond bråd död said:Nån som vet hur många som sponsrade nyckelringsspelet?