Nekromanti Mutant ges ut igen?

Jorge

Veteran
Vem kan glömma Mutant?

Vem kan glömma mutant?
Så många minnen så många äventyr!
Jag har ju fortfarande grundreglerna, KRIM modulen, Berlin city och en drös med äventyr!
Hmmmm nu blir jag nostalgisg!
FAN nu måste jag skrapa ihop en Mutant spelgrupp också!

Storuggla

Champion
Re: Vem kan glömma Mutant?

Höll på att sätta kakan i halsen när jag läste hyllningstalet till "Mutant KRIM". Blev orolig att jag hade läst fel och att det var kyberpunkversionen som vet hela gällde. Fast nu mår jag bra igen. ^_^

Storuggla, med kaka i rätt strupe

Staffan

Myrmidon

Mutant är inte arkologier, VR-nätverk och uppcybrade brottslingar. Mutant är förbjudna zoner, flintlåspistoler, sköldar gjorda av gamla vägskyltar, muterade älgar och dråparträd.

Mmm
åsså den fruktade landhajen förstås.
Och en hel del saker man aldrig klurade ut vad det var
Men slängde man det ändå?
Näe.... "kan va bra att ha"

Jorge

Veteran

Ni kanske föredrar "Nya Mutant" som term om det jag snakade om!

Men ändå jag gillar mörka framtids versionen, men jag bör ändå uppdateras historian och tecnologin litte eftersom det messta låter lite orimligt om man jämmför med dagens standard!
(MEN 80tals stucket får inte försvinna ALRDIG)
Och djur mutanter måste också begränsas av!

Krille

Super Moderator

"Ni kanske föredrar "Nya Mutant" som term om det jag snakade om!"

Det eller cyber-mutant.

"Och djur mutanter måste också begränsas av!"

Bjäfs! Rubbittar rular!

Storuggla

Champion
Re: Rubbitar? Trams!

Bjäfs! Rubbittar rular!

Det, min gode ansiktsbehårade kaninvurmare, är bjäfs! Alla vet ju att det är de Nyskotska Grävlingarna är de sanna styrarna!

Storuggla, Stavehome-wannabe

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Vem står i kulisserna?

Vilken gammal rollspelare som helst förstår ju att det är något lurt när den mystiske mannen på värds... öh... forumet inte vill säga vem han arbetar för...

Eksem

Champion
Re: Om de sträcker på armarna... (OT)

Partyorangutanger? Jag blir fortfarande mer imponerad av kameler. Men det är väl tillryggalagda sträckor man hänvisar till, inte lemlängd? Roccolängder är då inget jag tänker använda mig av i dagligt tal!

Jorge

Veteran
Usch för djur mutanter!

Dom påminner för mycket om "Meet the feebles" /images/icons/smile.gif eller de där jävla "Teenage Mutant Ninja Turtles" mutanterna som jag relaterar till ibland!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Usch för djur mutanter!

Det är ju de muterade djuren som är den stora charmen och humorelementet i Mutant 1.. Den fyrarmade hunden, den vildsinta haren, den förföriska kattkvinnan, den eldsprutande ödlan, den muterade björnen som trodde han var Bamse och letade efter den heliga elixiret, dunderhonung..

/[color:448800]Han</font color=448800> som dock spelat för lite Mutant för att yttra sig om de bra sakerna

Jorge

Veteran
Re: Usch för djur mutanter!

Det är ju de muterade djuren som är den stora charmen och humorelementet i Mutant 1.. Den fyrarmade hunden, den vildsinta haren, den förföriska kattkvinnan, den eldsprutande ödlan, den muterade björnen som trodde han var Bamse och letade efter den heliga elixiret, dunderhonung..

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Han

<hr></blockquote>

Um just därför gillar jag inte djurmutanter dom är mysko!

Sabelkatten

Swordsman
Re: Usch för djur-mutanter!

Han

Um just därför gillar jag inte djurmutanter dom är mysko!

Muterade djur är mysko? Vad är inte mysko i Mutant??? /images/icons/doh.gif Är psimutanter helt normalt, kanske?

/Henrik, som spelat djurmutant i nästan allt!

Attack Bosse

Veteran
Fyndplanen är en helg klassiker, klart att den måste finnas i en nyutgåva. Krilles idéer om fyndplanen är bra. Man borde också ibland köra fast, med valet at fortsätta, men med risk att förstöra föremålet.

Attack Bosse

Veteran
Lite läger teknologinivå, dvs 1500-1700, mer som mos mosel och i reptilmännens klor. Inte samma inflation av högteknologi.

En vag beskrivning av Europa, ingen beskrivning av resternade världen. En inriktning på Östersjön. Beskrivning av en liten del av världen så mycket lämnas till sl.

Så mycket som möjligt måste vara kvar från gamla mutant, men i något uppfräschad tappning. Mutant är ingenting utan pyrisamfundet och muterade björnar.
Man kan försöka att ge lite mer logiska förklaringar till en del saker t.ex. de muterade djuren, men om man inte kommer på några bra är det inte så viktigt. Mutant var inte gjort för att va realistiskt.

Reglerna kan förnyas helt. Dock måste gemensamma nämnare finnas så att man känner igen dem. Spelbarhet och balans är mycket viktigare än realism. En lång och intressant rp-generering med många tabeller vore kul.

Man får absolut inte ersätta mutants udnerbara muterade monster med nya versioner, det är helgerån. Landhajar och pansarsvin är vitala delar av mutantskandinavien.

Man borde sammanställa en lista över vad olika personer tycker är heligt och inte får ändras.

Staffan

Myrmidon
Det fanns ju faktiskt en förklaring till diverse muterade djur i introduktionen till Mutant. Folk i enklaverna ville ha spanare på ytan, och då manipulerade man med djur i stället för att skicka upp människor. När de sedan kom upp på ytan så blev deras redan instabila DNA muterat ännu mer, vilket i slutändan ledde till herrar Truffaut och Gianne Gio.