Har inte hunnit spela spelet ännu men en FAQ vore nog på sin platts, det är några saker som känns lite luddiga i regelboken.Jag backade på kickstarter. Har spelat två matcher. Ganska kul, lättförståeligt (jämfört med Warhammer). Skulle bara vilja ha några regel förtydliganden.
Ja, vi förstod inte riktigt ifall man kunde pressa alla slag eller om det endast var för stridsslagen. Om man kan pressa survival lyckas man nästan alltid och får dessutom garanterat mp. Men inget negativt kan komma av det pressade slaget eftersom man bara använder gula tärningar.Har inte hunnit spela spelet ännu men en FAQ vore nog på sin platts, det är några saker som känns lite luddiga i regelboken.
Jag har inget mer att tillföra än att sprida att Fria Ligan ger bort grundreglerna till MYZ-Zone Wars i PDF-form gratis på wargamevault.Såg det i affären. Inte hört talas om det alls! Är det bra? Är miniatyrerna bra?
Man kan inte pressa Survival-slag.Ja, vi förstod inte riktigt ifall man kunde pressa alla slag eller om det endast var för stridsslagen. Om man kan pressa survival lyckas man nästan alltid och får dessutom garanterat mp. Men inget negativt kan komma av det pressade slaget eftersom man bara använder gula tärningar.
Ja, det jag tyckte var otydligt var hurvida man kan pressa survival. Men det har jag ju fått svar på nu.Efter att nu ha kört spelet så känner jag ändå att regelboken inte var så luddig som den verkade när jag bara läste den. Det mesta känndes intuitivt och spelet gick fort att spela med lite downtime. Rätt stor luck factor dock, vilken antingen kan var en bra eller dålig sak beroende på hur man känner för sådant.
Alla mina psi-mutanter fastnade i ett dråparträd, två när det dök upp (motståndaren lyckades med ett survival slag) och sedan så dök en random virvelvind upp och knuffade in den sista så den också fastnade (virvelvinden knuffar en karaktär i slumpmässig riktning, vilket bara råkade bli rakt in i dråparträdet)
View attachment 18462
Det står i regelboken att det inte går, se exempelvis s. 3 om Attribute rolls. Står på fler ställen också.Ja, det jag tyckte var otydligt var hurvida man kan pressa survival. Men det har jag ju fått svar på nu.
Där ser manDet står i regelboken att det inte går, se exempelvis s. 3 om Attribute rolls. Står på fler ställen också.