Nekromanti Mutant ua - exempel pa story for nyborjare

alph0ns_UBBT

Veteran
Radioaktiv said:
För övrigt så skrev jag att jag undrade hur stor hans grupp var, och att man klarar olika mycket beroende på utrustning. Och jag tror inte heller att trådstartaren har svårt att modda saker mer än någon annan om det behövs.
sorry jag förlorade internet ett tag men som det ser ut just nu så blir det 2 rp och de kommer nog ha ca 1-2 abs över hela kroppen och inte de billigaste vapnen men nästan men det beror ju på vad de väljer att skapa för gubbar.

God45

#PrayersForBahakan
Radioaktiv said:
I snitt så rör man sig inte ute i zonen/vildmarken utan tillräcklig rustning och tillräckligt bra vapen.

För övrigt så skrev jag att jag undrade hur stor hans grupp var, och att man klarar olika mycket beroende på utrustning. Och jag tror inte heller att trådstartaren har svårt att modda saker mer än någon annan om det behövs.

Exempel: Man vill ha med en lomur, men vet att rp inte klarar den i det skick de är nu. Man kan då till exempel göra den halt och ge den feta minus i smi. Så himla svårt är det inte.

Intressant att du reagerade på det men inte detta:

Sedan finns så klart det svarta djupet. En liten sjö av klart vatten bara två dagars färd från staden. Tyvärr är området hem till spindlar stora som hästar med mekaniska lemmar med vapen på. De är mordiska och farliga. Men vattnet är så nära och så lockande...
Just saying.
Vad man gör om man vill ha en strid som inte går att undivika så försvaga fienden så att spelarna kan slå den som Radioaktiv föreslår.

Eller så gör man fighten valfri. Man behöver inte slåss med cyborg spindlarna, man kan helt undvika dem och lösa problemet på andra sätt. Men om man väljer att slåss med dem så kan spelarna göra det på sina egna vilkor. Dra ut enskilda fiender från flocken, bygg fällor, använd gift eller sprängmedel, köp djur som kan användas som bete. Ge inte fienden en ärlig strid.

Det finns en tråd som heter "Att döda en jätte..." på det här forumet, rulla ner till min första post för att se hur man ska slåss mot "omöjliga fiender": https://www.rollspel.nu/threads/57755/post-762895

alph0ns_UBBT

Veteran
Jag tänkte att den första attacken på eskorten skulle vara 3-5 rått/mus mutanter som är typ 40cm långa med mindre tunna svärd.

Radioaktiv

Hero
Låter jättekul!

Det roliga med dem är att de kan gömma sig i hålor under marken eller droppa ner från ett träd som ninjas. Och deras "svärd" är väl mer större knivar för normalstora rp.

Du kan också låta dem ha en eller två granater, moddade så de tar halv skada. Säg att de är hemmabyggen och små. Då tar de bara 2T6 skada per styck.

alph0ns_UBBT

Veteran
Radioaktiv said:
Låter jättekul!

Det roliga med dem är att de kan gömma sig i hålor under marken eller droppa ner från ett träd som ninjas. Och deras "svärd" är väl mer större knivar för normalstora rp.

Du kan också låta dem ha en eller två granater, moddade så de tar halv skada. Säg att de är hemmabyggen och små. Då tar de bara 2T6 skada per styck.
Bra ide! :gremlaugh:
och ja svärden kommer typ vara "vassa virknålar"

sakara

Veteran
Ok så du känner dig utpekad om dåliga ideer och det är bara du som grö dåliga saker?

Nej aboslut inte utan varför jag höjde på ögonbrynen åt listan som du la upp var två saker. Defentionen av dem som snittvarelser stämmer inte och jag har stats på deras strkor, svagheter och beteende.

Jag kan inte läsa personen tankar om hur hemska han spindlar skulle vara. Alltså kan jag inte göra en bedömning och ett utalande om hur farliga de är i mina ögon.

Hålerhelt med om att en större grupp har oftast större möjligheter att tackla problem/utmaningar som Sl lägger fram på ett bättre sätt.

Sen höll jag helt med dig när det gällde uppläget på själva iden.

Så lägg ned att ta allt som påhopp för att man inte drar en massqoute och börjar spekulera i allt.

När det gäller omoddningen av varelserför att passa gruppen så är det exakt som du sägr inte specielt svårt att göra detta. Om man vill ha stöd fördet såfinnsdet ju tom angivelser i ZZ om hur man kan tänka.

Sen om vi nu ska hårklyva sakerna. Du skrev att han skulle lägga in en äventyrsmiljö mellan hemorten och staden/byn/platsen dit de skulle. Blir det inte då att det lilla samhället/grumsetäppan etc ligger i vildmarken?

alph0ns_UBBT

Veteran
så vad jag har hitils är ungefär detta..

De två rp träffades ca två veckor tidigare när de båda var ute efter samma bounty. De känner varandra lite men litar inte fullt på den andre.

De börjar i den lilla staden Spinningburg, en liten stad som är känd för deras stora tyg produktion från stadens egna och världens enda kameljont/får mutanter som växerut deras päls på 24 timmar.

Båda rp har just accepterat ett eskortuppdrag från en äldre man. De ska hjälpa mannen att få hem hans väldigt stora vagn till hans hemstad 3 dagar bort.

När rp är redo ger de sig av och första dagen går utan några större problem tills de ser ett blodspår över vägen och in i en buske nära vägen. Där hittar de en mindre älg mutant (mutanten ser nästan mänsklig ut förutom huvudet, fötterna och hans älg päls och är ca 15 år gammal). Mutanten är medvetslös och blöder från huvudet. Efter ett par timmar efter rp har lagt förband på mutantens huvud vaknar han upp och berättar att han är hemlös och föll från en gren när han försökte få tag i några fågelägg att äta. Om rp tillåter så följen mutanten med dem. Rästen av dagen går förbi relativt fort (de kan hitta något på marken om de har tur men inget större).

På natten hör rp prasslande i buskarna men inget händer under hela natten eller hela dagen efter.

Nästa natt blir rp attackerade av fem stycken 40cm höga muterade råttor med nål tunna och syl vassa svärd (råttorna är inte jätte svåra och när tre dött eller blivit medvetslösa ger rästen upp). Om rp letar så kan han hitta lite stulna smycken och liknande på råttorna.

Under nästa dag kommer de fram till staden och rp får betalt och lite exp på de färdigheter de fått perfekt på. (Båda rp spelar för första gången så de får lite exp här för att göra det lite roligare).

Efter detta tänkte jag använda God45s ide som kommer här och under denna tänkte jag improvisera lite mer..

God45 said:
En ide till vidare äventyr: När de kommer fram till staden de ska till upptäcker de en stor torka. Vattenbilarna som kör runt så här års och säljer vatten har inte dykt upp. Om ni kan leta upp var de tagit vägen eller hitta en annan vattenkälla kan de sätta upp sig själva som vattenbaroner och känna stora pengar över sommaren.

Vattenbilarna har blivit stulna av en lokal krigsherre som använder dem till att få vatten till sin arme (typ, 20 killar med dåliga vapen)

Det finns också en anlägning som legender säger kan dra vatten från marken. Men anläggningen (som är ett vatten-reningsverk) har blivit övertagen av onda robotar.

Det finns en lokal sjö men den är förgiftad. Snigel-folket som bor en vecka bort genom öknen vet hur man kan neutralisera gifter men de gillar inte staden spelarna är i. Kan de förhandla fram ett avtal med snigel-folket?

Sedan finns så klart det svarta djupet. En liten sjö av klart vatten bara två dagars färd från staden. Tyvärr är området hem till spindlar stora som hästar med mekaniska lemmar med vapen på. De är mordiska och farliga. Men vattnet är så nära och så lockande...

Radioaktiv

Hero
Tycker att det verkar jättebra, och självklar skall de ha lite exp sådär :gremsmile:

Kanske de där småråttorna skall ha någon fornskrot på sig eller i en väska som ligger i närheten, typ plasticsbestick eller så? Förutsatt att de inte tar med sig den när de rymmer såklart.

Hur många tänker du dig att det bor i Spinningburg?

alph0ns_UBBT

Veteran
Radioaktiv said:
Tycker att det verkar jättebra, och självklar skall de ha lite exp sådär :gremsmile:

Kanske de där småråttorna skall ha någon fornskrot på sig eller i en väska som ligger i närheten, typ plasticsbestick eller så? Förutsatt att de inte tar med sig den när de rymmer såklart.

Hur många tänker du dig att det bor i Spinningburg?
Staden ska inte vara jatte stor men kanske ett par hundra :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Det du har hittils ser bra ut. Lycka till med spelet :gremsmile: