så vad jag har hitils är ungefär detta..
De två rp träffades ca två veckor tidigare när de båda var ute efter samma bounty. De känner varandra lite men litar inte fullt på den andre.
De börjar i den lilla staden Spinningburg, en liten stad som är känd för deras stora tyg produktion från stadens egna och världens enda kameljont/får mutanter som växerut deras päls på 24 timmar.
Båda rp har just accepterat ett eskortuppdrag från en äldre man. De ska hjälpa mannen att få hem hans väldigt stora vagn till hans hemstad 3 dagar bort.
När rp är redo ger de sig av och första dagen går utan några större problem tills de ser ett blodspår över vägen och in i en buske nära vägen. Där hittar de en mindre älg mutant (mutanten ser nästan mänsklig ut förutom huvudet, fötterna och hans älg päls och är ca 15 år gammal). Mutanten är medvetslös och blöder från huvudet. Efter ett par timmar efter rp har lagt förband på mutantens huvud vaknar han upp och berättar att han är hemlös och föll från en gren när han försökte få tag i några fågelägg att äta. Om rp tillåter så följen mutanten med dem. Rästen av dagen går förbi relativt fort (de kan hitta något på marken om de har tur men inget större).
På natten hör rp prasslande i buskarna men inget händer under hela natten eller hela dagen efter.
Nästa natt blir rp attackerade av fem stycken 40cm höga muterade råttor med nål tunna och syl vassa svärd (råttorna är inte jätte svåra och när tre dött eller blivit medvetslösa ger rästen upp). Om rp letar så kan han hitta lite stulna smycken och liknande på råttorna.
Under nästa dag kommer de fram till staden och rp får betalt och lite exp på de färdigheter de fått perfekt på. (Båda rp spelar för första gången så de får lite exp här för att göra det lite roligare).
Efter detta tänkte jag använda God45s ide som kommer här och under denna tänkte jag improvisera lite mer..
God45 said:
En ide till vidare äventyr: När de kommer fram till staden de ska till upptäcker de en stor torka. Vattenbilarna som kör runt så här års och säljer vatten har inte dykt upp. Om ni kan leta upp var de tagit vägen eller hitta en annan vattenkälla kan de sätta upp sig själva som vattenbaroner och känna stora pengar över sommaren.
Vattenbilarna har blivit stulna av en lokal krigsherre som använder dem till att få vatten till sin arme (typ, 20 killar med dåliga vapen)
Det finns också en anlägning som legender säger kan dra vatten från marken. Men anläggningen (som är ett vatten-reningsverk) har blivit övertagen av onda robotar.
Det finns en lokal sjö men den är förgiftad. Snigel-folket som bor en vecka bort genom öknen vet hur man kan neutralisera gifter men de gillar inte staden spelarna är i. Kan de förhandla fram ett avtal med snigel-folket?
Sedan finns så klart det svarta djupet. En liten sjö av klart vatten bara två dagars färd från staden. Tyvärr är området hem till spindlar stora som hästar med mekaniska lemmar med vapen på. De är mordiska och farliga. Men vattnet är så nära och så lockande...