Siffner_UBBT
Veteran
Som titeln säger så undrar jag hur den tränade färdigheten stridskonst fungerar. tyckte beskrivningen var så otroligt luddig.
M.V.H Siffner
M.V.H Siffner
Måste? Är det rimligt att en MUA-karaktär behärskar en formaliserad kampsport från tiden före katastrofen?mateyasu said:First off, så tycker jag inte att en spelare måste säga en specifik kampkonst som dess karaktär tränar
Så stridskonst ersätter närstrid typ ?(Obeväpnadnärstrid)Hakanlo said:Nu är jag inte säker på att jag förstår följdfrågan rätt, men alltså, som jag läser det, man kan ägna sig åt obeväpnad närstrid, dvs sparka och slå, genom att använda färdigheten Närstrid. Stridskonst är bara bättre.
Inte ersätter, komplementerar.Siffner said:Så stridskonst ersätter närstrid typ ?(Obeväpnadnärstrid)Hakanlo said:Nu är jag inte säker på att jag förstår följdfrågan rätt, men alltså, som jag läser det, man kan ägna sig åt obeväpnad närstrid, dvs sparka och slå, genom att använda färdigheten Närstrid. Stridskonst är bara bättre.
Min följdfråga handlade om hur man räknade ut skadan och skydd
Svar ja.Siffner said:Tackar
Nu förstår jag hur den funkar .
En sista fråga som antagligen är rätt uppenbar. Om du vill använda dig av stridskonst så slår du mot denns värde och inte närstrid eller hur ?