Det här listorna får mig bara att tänka på Terry Pratchetts bok En man på sin vakt! (Guards! Guards!) där en medlem i en hemlig orden upptäcker att han har gått till fel ordensmöte utan måste under stor pinsamhet och många ursäkter lämna ceremonin och gå över till grannhuset där hans orden har sin ceremoni…
Frågan är väl här samma som i alla andra sådana här trådar: hur inflytelserika och resursstarka är respektive konspiration? Vad är det som gör att rollpersonerna har ett uns av en chans att infiltrera dem eller stoppa dem? Om det inte skall bli som i Life of Brian så med pyttesmå sällskap tror jag det måste bli samma förklaring som återfinns i Over The Edge: de mäktiga sällskapen är just nu distraherade av en av sina operationer och dessutom agerar flera av de andra på en gång så rollpersonerna hinns inte med/går under radarn.
Beroende på hur välorganiserat Pyri är behöver nog sällskapen vara tämligen lokala för ett jättemäktigt sällskap som har jättemäktiga lokalföreningar i samtliga byar och städer som står i ständig kontakt med varandra kommer mosa rollpersonerna som de insekter de är innan rollpersonerna ens kommit ut ifrån värdshuset.
Hur hemliga är sällskapen? Om de är superhemliga finns det ingen anledning till att det finns 50-11 av dem, 59 av dem kommer ändå aldrig lämna SLs huvud.
Eller är det mer som gillen; när du kommer till en ny by behöver du klura ut vilka sällskap som har agenter i byn och om någon av dem är kompis med ett sällskap som är allierat med ett sällskap som inte är så fientligt inställda till ett som en av rollpersonerna är med i/påstår sig vara med i. Därefter kan du förhandla dig till en sängplats och en vägvisare till Zonen.
Med tanke på den listan som @Henke gav ovan så tror jag inte det behövs så många fler, såvida man inte vill stryka några av de mer obehagliga (jag brukar till exempel aldrig låta rasismen komma till uttryck) och ersätta dem med något annat.
Frågan är väl här samma som i alla andra sådana här trådar: hur inflytelserika och resursstarka är respektive konspiration? Vad är det som gör att rollpersonerna har ett uns av en chans att infiltrera dem eller stoppa dem? Om det inte skall bli som i Life of Brian så med pyttesmå sällskap tror jag det måste bli samma förklaring som återfinns i Over The Edge: de mäktiga sällskapen är just nu distraherade av en av sina operationer och dessutom agerar flera av de andra på en gång så rollpersonerna hinns inte med/går under radarn.
Beroende på hur välorganiserat Pyri är behöver nog sällskapen vara tämligen lokala för ett jättemäktigt sällskap som har jättemäktiga lokalföreningar i samtliga byar och städer som står i ständig kontakt med varandra kommer mosa rollpersonerna som de insekter de är innan rollpersonerna ens kommit ut ifrån värdshuset.
Hur hemliga är sällskapen? Om de är superhemliga finns det ingen anledning till att det finns 50-11 av dem, 59 av dem kommer ändå aldrig lämna SLs huvud.
Eller är det mer som gillen; när du kommer till en ny by behöver du klura ut vilka sällskap som har agenter i byn och om någon av dem är kompis med ett sällskap som är allierat med ett sällskap som inte är så fientligt inställda till ett som en av rollpersonerna är med i/påstår sig vara med i. Därefter kan du förhandla dig till en sängplats och en vägvisare till Zonen.
Med tanke på den listan som @Henke gav ovan så tror jag inte det behövs så många fler, såvida man inte vill stryka några av de mer obehagliga (jag brukar till exempel aldrig låta rasismen komma till uttryck) och ersätta dem med något annat.