För det tredje: det här spelet är skrivet av en mördare, kyrkbrännare och nära på nazist. Jag förväntar mig inte att spelet ska vara särskilt bra eller intressant annat än som ett varnande exempel.
Det är just därför jag är intresserad av MYFAROG-rollspelet. Jag tror att skaparen av spelet tänker annorlunda än vad många av oss andra gör vilket jag tror är en bra utgångspunkt för att skapa ett rollspel som tillför någonting nytt. Många gånger leder det nog bara till ett riktigt dåligt spel dvs ett sk "pisspel" (om man får kalla ett spel för riktigt dåligt utan att forumet får ett (roll)spel på köpet) men jag tror också att ett sådant här ovanligt spel kan ge en större aha-upplevelse än spel av mer standardtyp.Sjukt osäker på om jag ska skratta eller gråta. Är det skitdumt eller helt briljant?
Sedan tror jag också, för att bli lite politisk, att det är som med andra "politiska verk" att man bör ha uppnått en viss mental mognad innan man läser (och spelar) den här typen av "verk" för annars finns risken att innehållet får kolan att koka över.