Dom är inte mysteriespel. Som jag skrev tidigare har jag blivit lite irr-semantik:ad med mitt bagage inför mysteriegenren.Genesis;n244140 said:Jag är inte riktigt säker på varför, Sandra, men det känns som att du letar efter något i det här spelet som inte finns där. Har du samma känsla av att det saknas logiska pussel i Svart av kval eller AW?
Dom czegiga utmaningarna är också väldigt tydlig i dom.
Alltså jag har inget emot historieskapningsspel såsom Story Cubes eller Baron Munchausen.
I BM är det inte spännande att se vad som ska hända. Det är bara att välja. I AW är det det.
Genesis, jag har så mkt mer att säga. Men. Jag är orolig att du kommer bli osams med mig. Och jag vill verkligen verkligen inte det.
Och att jag kommer missa vad som kanske är ett mycket bra historieskapningsverktyg / manus-skrivar-hjälpmedel bara för att jag letade efter ett spännande spel — se inte detta som definitionskäbbel utan bara konnotationsredogörelse. När jag hörde dig pitcha Nerver av stål uppfattade jag något helt annat än vad jag såg i texten och spelexemplet. Och det är möjligt att när jag faktiskt testar spelet så är det nära min pitchtolkning, eller nära min lästolkning, eller en helt tredje grej.