Ymir
Liten kantbaron
Re: Oss elitister emellan
- Ymir, sväljer hellre än spottar
Skillanden oss emellan är då att jag är slipad nog att inte meddela hela världen det. Det är inte en fråga om ärlighet eller inte, utan hur mycket image man desperat måste omge sig med. Man kan vara en dryg besserwizzer och bli föremål för folks aggressioner och irritation, eller så kan man vara det med stil. På detta forum försöker jag vara en tolerant och trevlig person genom att lyfta fram det jag gillar och förklara varför jag gillar det, inte varför jag är bäst i hela världen. Det finns en enkel anledning till det - här är fullt av intelligenta, intellektuella, kreativa och trevliga människor jag respekterar och uppskattar att diskutera med. Du delar uppenbarligen inte den uppfattningen, så jag förstår inte vad du gör här överhuvudtaget, utöver att skapa dålig stämning, förstås. Att vara, eller påstå sig vara, så elitistisk att man inte kan umgås med vanligt folk är entydigt ett socialt handikapp i någon form.jag säger bara helt ärligt att jag upplever mig själv som en bätte, djupare och intelligentare varelse än mer parten av mänskligheten och därmed även forum skribenterna
Dito, sedan biten om forumskribenterna strukits. Detta ger mig fortfarande ingen anledning att behandla mina medmänniskor som bottenskrapet från baktråget. Man kommer mycket längre med respekt. Detta fora är nämnligen en plantskola för ovanligt intellektuellt och kreativt folk, sedan forumen hos Sverok, Järnringen, Riotminds och Tradition sållat bort merparten av avskrapet. Jag tackar och bockar för deras samhällsgärning.jag upplever mig själv som en bätte, djupare och intelligentare varelse än mer parten av mänskligheten och därmed även forum skribenterna.
- Ymir, sväljer hellre än spottar