Nekromanti Mystik och magi

Jimpa

Veteran
Hur många här tycker att man bör köpa Mystik och magi??? Finns det andra böcker ni hellre rekommenderar???

Duddmannen

Hero
Mystiskt och magiskt med mera

Jag tycker abslout att du ska köpa MM. Den är ju så att säga det saknade magikapitlet från grundregelboken. Utan MM kan man inte göra så mycket till magiker, så om du ska ha med magi bör du skaffa denna bok.

Sedan är det klart att det finns andra böcker som man bör skaffa också t.ex. Religioner, de olika rasböckerna (Alver, Dvärgar, Tiraker) och kanske också Krigaren.

Jimpa

Veteran
Jag har:

Jag har följande böcker:
Eon grundregelbok
mundana
krigarens väg
riddaren
monster och varelser
spelarens handbok
... sen tror jag inte att det var nån mer...
vad tycker ni e nästa bok för mig att köpa????

Tzam

Warrior
Re: Jag har:

Ja, då tycker jag att du ska köpa M&M eller en rasbok (Deroende på om du vill spela Tirak, Bvärg eller Alv). Jag tycker att Alvboken är bäst... Men M&M Är mycker bra att ha om du ska kösa magiker!!

Ingen diss eller så men...

...vad tänkte du egentligen på när du köpte spelarens handbok före t ex M&M eller Religioner? Själv har hag alla moduler som kommit ut förutom två äventyr (de korta) + Spelarens handbok (som jag för övrigt aldrig kommer att köpa såvida jag inte blir miljonär)

Mvh Victor Palm

I'll be back

Xepp

Veteran

Alver o Dvärgar är asbra, sen har jag hört att Religioner är bra. Men Mystik o Magi är nog den jag använt mest. Nästan mer än regelboken :gremwink: Spelarens Handbok suger har jag också hört.

Ska köpa Vandöda och Drakar när de kommer ja!

// Sebbe

Lo0rRD

Veteran
Min grupp har alla böcker och ja säger bara köp MM om du skall använda magi utan den skulle jag inte vilja vara magiker.. Spelarens handbok är också bra sen alla ras böcker sen krigarens å riddaren var en glad överaskning..

"man bör köpa Mystik och magi??? "

Nej.
Det är en välskriven bok med massor av roliga prylar, men jag gillar inte magi och säger därför nej.
Köp böckerna om tiraker och religioner, de är mina favoriter.

Haha, själv spelar jag mest människa, ibland tirak, och alver och dvärgar like ofta....
Dvärgar är lite hederliga för mej...

P|uT0NiUm

Swashbuckler

"Är det inte jobbigt att spela tirak... Hatad av pyp alla... och inte välkommen!!"

Det är ju det som är charmen med att spela tirak :gremwink:.