För mig är det generelt en av bara två orsaker. Dödsfall, eller vi slutade spela den/det/dom/etc karaktärer/äventyr/kampanj/etc.
Jag har haft karaktärer som dött 5 minuter in i första spelomgången. Jag har haft karaktärer som har dött mot omöjliga odds. Jag har haft karaktär som av en ren händelse dåg pga något oerhört ofarligt. Jag har haft karaktärer som lyckats överleva de absolut mest farliga grejer som kan tänkas, för att sedan gå och trilla av pinnen pga en oerhört mindre skada. Fontäner av blod, inget blod alls, skräcktabels slag som har ledt till att karaktären dog av diverse orsaker, drunknat, fallit av häst.
En rätt minnesvärd karaktär, och hans kumpan, hade nog något av den största mängden otur jag någonsin varit med om i Drakar och Demoner (specielt min karaktär). Mängden fummel i den karaktärern liv var absurt många, där var ju en hel del perfekta slag också men långt ifrån att väga upp fummlen. Dom var ett par tjuv typ av karaktärer som fick en mängd olika uppdrag som dom skulle utföra för en undrevärlden boss. Vet inte hur många lås min karaktär låste för att jag glömde kolla om dörren var olåst, mängd brutna dyrkar i lås, ramlar ut genom ett fönster tillsammans med den person han slogs mot i dennes sovrum på andra våningen i ett värdshus, rasar igenom ett ruttet tak pga att han lyckades med sitt upptäcka fara och tog ett steg åt sidan för att gå runt vad han trodde var faran, ramlar ner från vägg som han försökte klättra upp på, klättrar ner för ett rep från taket för att öppna upp ett fönster på tredje våningen där en stor ilsken hund helt plötsligt sticker ut sitt huvud genom det öppna fönstret och börjar skälla så min karaktär rycker skrämt tillbaka och tappar repet med sina händer och överlever bara pga att han lyckades i sista sekunden vira in sin ena fot i repet, fummlar runt som en full idiot i en mängd strider där han knappt lyckas överleva, fummlar så riktigt jäkla illa när han söker igenom ett litet sjaskigt hem i slummen att han trampar igenom golvet med båda fötterna och fastnar med fötterna i lera där han då får allt från halva låren ner till fötterna illa sargade av en familj oerhört irriterade grävlingar som bodde under huset, och tillslut så dör han och hans kompanjon i en slutgiltig strid där fummel även spelade en stor roll. Genom den karaktärerns händelserika, men rätt korta, liv... så tog det inte lång tid till en viss fras blev en fras som han mer eller mindre konstant använde. Den sades alltid med en oerhört nerslagen, uppgiven, och trött röst, oavsätt om dom misslyckat med sitt jobb eller inte (pga att min karaktär var oftast oerhört mörbultad, för att inte tala om halv död, efter dom flesta uppdrag)... och den frasen var:
"Det har inte... varit en bra dag i dag..." Det var hans personliga svar till alla som frågade hur det hade gått, eller hur han mådde, mm. XD
Tror inte jag har haft en kampanj som har avslutats sedan... hmm... jag tror faktiskt att jag aldrig har varit med om en kampanj som blivit avslutad. Äventyr (eventuelt del-äventyr) har jag varit med om att vi avslutade, men aldrig en hel kampanj. Jag har inte fått se slutet på Konflux-sviten än pga det, tror vi var klara med Svavelvinter, men kort efter det gled ju min spelgrupp isär. Och eftersom jag och min kompis inte har haft chans att spela särskilt ofta pga brist på personer så har det allt som oftast blivit en eller några få gångers spel med något som sedan fallit bort, och nästa gång vi fått ihop folk till spel så har vi började om med nya karaktärer mm. Förhoppningsvis så kanske det kommer förändra lite gran under det kommande året.