Har testat 2T ett par gånger och det funkar, men jag tycker att det blev lite "tråkigare" i och med att det blev så mycket bättre att ha +3 än +1. Och så har jag använt tärningspölarnas 6or och 1or för att få fram speciella resultat emellanåt.Arfert;n69187 said:Vet att flera grupper kör med 2T, har dock inte fått nån feedback. Mer än "det går bra".
Hela Fysik-Motorik-grejen kommer göras om, från två stats till tre.
Har inte läst Ormgudens dal ännu men skall skaffa den tror jag har den eller nått liknande till Drakar och Demoner.Arntsen;n69051 said:Klubbor går väl under yxor i grunden, finns en smart lösning för 2 vapen i Ormgudens dal, som jag hoppas kommer med i nästa version
Har nu skaffat mig Ormgudens Dal och Monster och varelser 2.Grimor137;n76482 said:Har inte läst Ormgudens dal ännu men skall skaffa den tror jag har den eller nått liknande till Drakar och Demoner.
Ja precis så, fast jag kör medKrille;n110484 said:Om jag förstod det rätt:
Räkna ihop antalet tärningar som vanligt, med egenskap plus förmågor. Gör sedan om antalet tärningar till en D6 System-tärningskombo.
Antal Fantasy!-tärningar --> Open d6-tärningskombo
1 --> +1
2 --> +2
3 --> 1D
4 --> 1D+1
5 --> 1D+2
6 --> 2D
7 --> 2D+1
8 --> 2D+2
9 --> 3D
10 --> 3D+1
...osv
Slå sedan tärningskombon mot en svårighet.
Att använda två egenskaper verkar bökigt tycker jag, bl.a. eftersom det lätt skulle bli väldiga mängder med tärningar. Då verkar systemet med svårighetsslag istället för svårighetsgrader som någon presenterade här på forumet som ett klart smidigare sätt att få det hela i balans.knofe;n110663 said:För [...] handlingsslag gör tärningarnas grovkornighet att om man har fyra eller färre tärningar så ändras framgångschansen många gångar drastiskt med svårighetsnivån. En tanke vore att låta en primär och en sekundär egenskap "samarbeta" precis som regeln om samarbete(s. 22 i v2.0) vid varje handling samt höja svårighetsnivåerna ett snäpp (jättelätt=1, enkelt=2, normalt=3 o.s.v.).
Jag gillar inte ET systemet och skulle hellre se något stil med att RP:n får erfarenhetspoäng(EP?) när den använder Kraftord och lyckas.
Sen kan EP användas för att bli bättre enligt Krilles system tidigare i denna tråd.
Sist men inte minst tycker jag att det är bra att rustningarna ger både försvarstärningar och absorberar skada.