Professor T
The Fun Guy From Yuggoth
De nämnde specifikt det INTE var ett western-spel då Western redan fanns hos Åskågeln. Nils var dock öppen för ngt western-spel i framtiden.Western
De nämnde specifikt det INTE var ett western-spel då Western redan fanns hos Åskågeln. Nils var dock öppen för ngt western-spel i framtiden.Western
Detta är ju på gång iofs även om det inte är Ligans eget.De nämnde specifikt det INTE var ett western-spel då Western redan fanns hos Åskågeln. Nils var dock öppen för ngt western-spel i framtiden.
Precis, ännu mindre behov av ett då kan man tänka. Men syftade mer på lyfta vad de sa under panelen på kongressenDetta är ju på gång iofs även om det inte är Ligans eget.
Om det senare - Star Wars.
Efter att Fantasy Flights rollspelsavdelning lades ner så ligger Star Wars idag hos Edge Studio, som fortsätter utgivningen av deras trilogi av Star Wars spel. Då det är Asmodee som äger Edge Studio (precis som Fantasy Flight), så tror jag att det är någonstans mellan kört och omöjligt för någon annan att få tag i den licensen.Detta skulle göra mig glad men jag vågar egentligen inte hoppas på det.
Om man får önska såna saker hade jag önskat att de också tryckte upp böckerna till de IP de har.Behöver Ligan ens fler IP:s? Det är väl bättre, tycker i alla fall jag, att de underhåller de IP:s de har. Hade gärna sett tätare support för Symbaroum, Nordiska väsen m.fl. spel snarare än ännu en line i protföljen.
Tveksamt. Har för mig att Ligan i någon form stöttade det här spelet tidigare:Indiana Jones då? Inget rollspel på den IP:n sedan 80-talet. Både Broken Compass och Outgunned Adventure har gått duktigt bra som Kickstarters. Men den känns ändå lite tam, har kanske inte lika stor fanboysskara som Alien, Blade Runner o tydligen TWD och det finns redan en uppsjö av bra pulpspel.
Bond däremot… det är väl egentligen bara Troubleshooters som tangerar en sådan setting?
The Walking Dead?Ett spel som utspelar sig nu.
Det hade varit nytt.
Ja, ett maffiaspel vore ballt! Goodfellas the rpg.Om man nu ändå är inne på rena önskningar så hade jag såklart fortfarande väldigt väldigt gärna sett ett psykologiskt thriller rollspel med inspiration från Silence of the Lambs, Red Dragon, Mindhunter, Basic Instinct, Criminal Minds etc etc.
EDIT: Eller varför inte ett gangsterspel? Godfather, Sopranos, m.m.
The Irishman, The Departed, American Gangster, Donnie Brasco, Scarface... japp det finns att bygga på...Ja, ett maffiaspel vore ballt! Goodfellas the rpg.
Det fanns ett D20 Mafia för ca 20 år sedan, och även en modul till WoD.The Irishman, The Departed, American Gangster, Donnie Brasco, Scarface... japp det finns att bygga på...
Jag har svårt att tro att Ligan, som ändå är rätt bra på att läsa rummet, skulle släppa ett spel som förhärligar organiserad brottslighet just exakt nu.The Irishman, The Departed, American Gangster, Donnie Brasco, Scarface... japp det finns att bygga på...