Nekromanti Någon som vill spela Diplomacy?

Khan

Kondottiär
Efter att ha testat playdiplomacy.com är jag rätt sugen på att dra igång ett parti till. Fem pers är minimum för ett bra parti. Är någon sugen på att testa?

För den som inte spelat online förr är interfacen på playdiplomacy.com väldigt enkel och tydlig. Där finns också regelgenomgångar och bra FAQ så man slipper fråga sina motspelare om regler.

Tanken är att varje drag får ta 24 timmar, med lite extra tid under helgen.

Vimes

Sillkung
Jag är gärna på. Vi spelade WRNU-dippy online någon gång i frontiden.

Mogger

Hipsteranka
Jag är med! Spelade nog med Vimes då i forntiden. Det var kul vill jag minnas.

Khan

Kondottiär
Det låter finfint det! Då är vi fyra stycken, får vi in en till kör vi igång!

Feuflux

omjonasson.se
Jag är Eddard Stark till alla andras Littlefinger när det kommer till sociala/intrigerande spel... men jag är lite sugen ändå.

Khan

Kondottiär
Bifur;n261421 said:
Vad är den tidsrymden för ett parti?
Det kan variera hejvilt, eftersom det är ett spel som baserar sig på utslagning. I teorin kan du åka ut efter ett par rundor, men du kan också klamra dig fast långt mycket längre än så. Eftersom varje runda pågår tills alla gjort sitt drag (dock max 24 tim) kan det nog hålla på några veckor utan problem. Men det är en mycket passiv insats för det mesta. Jag spelar på jobbet, tex.

Är du intresserad av att hoppa på?

Feuflux said:
Jag är Eddard Stark till alla andras Littlefinger när det kommer till sociala/intrigerande spel... men jag är lite sugen ändå.
Du är så välkommen så. Bifur får en chans att svara, och sedan kickar vi igång!

LJSLarsson

Hero
Jag är intresserad!

Hur många rundor förväntas ett parti att ta, och vad händer om man missar en runda?

Khan

Kondottiär
Då är spelet skapat! Gå in på playdiplomacy.com, regga er (om ni inte redan gjort det) och anslut till spel nr 136957 (WRNU #1) med lösenordet WRNUWRNU. Om jag räknat rätt är vi fullt bord om alla i tråden anmäler sig. Kör hårt och happy backstabbing!

LJSLarsson

Hero
Khan;n261487 said:
Då är spelet skapat! Gå in på playdiplomacy.com, regga er (om ni inte redan gjort det) och anslut till spel nr 136957 (WRNU #1) med lösenordet WRNUWRNU. Om jag räknat rätt är vi fullt bord om alla i tråden anmäler sig. Kör hårt och happy backstabbing!
Är reggad!

Oh boy, jag känner mig taggad! Har försökt spela Diplomacy IRL i flera år utan att det har gått (för att det tar så lång tid), så det här skall bli fruktansvärt kul! :-D

Mogger

Hipsteranka
Jag har joinat! bizmarck. Har inte spelat sedan 2011, men då vann jag å andra sidan (eller, delad 1:a :) )

Bifur

Veteran
Sent på det, men tror jag av logistiska kommer skäl att missa för många rundor kommande veckor, så jag passar. Hojta till om det blir än omgång till längre fram så är jag på. Ha det kul!

Khan

Kondottiär
Bifur said:
Sent på det, men tror jag av logistiska kommer skäl att missa för många rundor kommande veckor, så jag passar. Hojta till om det blir än omgång till längre fram så är jag på. Ha det kul!
gustaf s;n261456 said:
Det verkar som ni är ett fullt bord nu va. Men om nån ångrar sig är jag intresserad.
Då har vi en plats över till dig!

Lukas

Mannen i Gult
Fan jag är för sent ute, synd jag hade väldigt kul när folk ifrån WRNU spelade förra gången.
Nästa gång får jag vara snabbare

Feuflux

omjonasson.se
Jag hade tydligen redan ett konto, även om jag aldrig spelat där förut. Faktum är att jag aldrig spelat Diplomacy alls, men bevittnad och kunnat reglerna för ett gäng år sedan... så jag ska läsa på lite.

Khan

Kondottiär
anth;n261550 said:
Reggat mig.
Heter dock anthraxus där då anth var upptaget.
Hm... Du verkar inte ha hoppat på själva spelet... Men så fort du och Vimes gör det är vi redo för att kicka igång allt kaos i Europa.