Nekromanti Några fina julklappar?

Rickard

Urverk speldesign
Jag köpte Fallout 3 till mig själv för 28 AUD (typ 210 kronor). Tyvärr så kraschar spelet i introtiteln, antagligen för att min nya laptop är för svag.

Den enda present jag fick i år var Lagerfeld spray.

/Han[/] som firade jul hos ett par australiensiska kompisar

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kraetyz said:
Jag avgav väldigt odefinierbara läten när jag såg boken. Något typ OOEIIGIGIHIHIIHHIEIHIEHIIHEIHI. Ungefär.
The sound of SAN-loss.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Min fru gav mig biljetter till The Specials på Cirkus nästa år.

Ezping Orm

Hero
Grattis till den presenten. Jag såg The Specials på Coachellafestivalen tidigare i år och det var bland det bästa jag någonsin sett.

Vilket datum kommer dom till Cirkus?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Annan-Dan said:
Det gav jag till min tjej!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Kalsonger med lite outrageous retro-mönster och -färger, tvenne stektermometrar (en mer traditionell och en digital tjofräs), samt luktagott med lätta toner av koriander och citrus.

Och några slantar. Alltid uppskattat, även om de kanske måste gå till tråkiga saker just nu.

solvebring

Superhero
Tja, jag ingår ju en sådan där tråkig släkt där man bara ger barnen julklappar nu för tiden, så mjaej... Egentligen har jag ju inte fått några julklappar.

Fast jag och sambon gav oss själva en "gemensam julklapp". =) Vi fick äntligen tummen ur att skaffa en platt-TV till vardagsrummet.
Det känns väl rätt trevligt faktiskt. En TV är väl alltid en TV liksom.

Mest nöjd är jag dock med julklappen till mig själv. Beställde nu i afton den inbundna versionen av John Howe's Forging Dragons. Då kan jag nöjt luta mig tillbaka med vetskapen om att jag har ännu en lärorik Howe-bok med ett fantastiskt innehåll. Det är ju mysigt det.

Sedan kanske man kan räkna min beställning av Fear Itself som ännu en ego-julklapp. Beställde den 19:e och fick då den inkluderade PDF:en, fast den fysiska boken har inte kommit ännu, så det blir en sen "julklapp".

Med andra ord är det jag och Hakanlo. Det är barnens julklappar man får förnöjas åt. Sedan - om man nu är som jag - så kan man köpa något åt sig själv i efterhand och låtsas som om det är juligt. ... Fast jag gillar ju inte jul...

Min julklapp bestod av två stolar och 300 kr.

jag hade gjort upp med morsan, syrran och brorsan att skippa julklappar i år, det känns bara som att byta pengar endå och jag bryr mig ärligt talat inte speciellt mycket. Men morsan kunde ju inte låta bli endå och så fick jag 300 spänn av morsans ex-sambo, vilket jag blev mycket förvånad över.

Hade en bra jul "utan" klappar. Får nog bli något liknande nästa år.

Pilzefrau

hon/henne
Jag fick lite sköna kläder, en ryggsäck och andra praktiska saker, men det jag vill skryta mest med är min list när det gäller att köpa ulklappar till andra. Att köpa saker till andra som man själv vill ha är ett klassiskt trick, men det gäller att få det att se ut som att de också gillar det.
I år:
- fick mina föräldrar Agricola, och har redan testspelat det.
- fick min bror Dollhouse säsong 1, och jag ska försöka se till att se den tillsammans med honom
- fick mina kusiner Bohnanza, och de kommer hit idag för att ha speldag
- fick min flickvän Dominion: Prosperity, och hon kommer också idag.

Själv fick jag alltså inga spel, men jag har lyckats omge mig av några av mina favoriter hos nära släkt och vänner.

Konrad Konvalj

Myrmidon
En massiv och korvig jul är till ända..

Min lilla familj bestående av min käresta, och vår son stod som julvärdar i år. Fnuck! Det ligger en väldans massa jobb bakom det hela kan man ju rakt av säga. Vi var 17 pers hemma hos oss, och det var ett redigt stök att få fram korven i tid. Vår familj har beslutat att inte köpa julklappar till oss äldre, men på något konstigt vis fick jag en hel del ändå. Jag kanske har varit snäll i år? Till saken:

Jag inkasserade FIFA 11 som jag suktat efter länge, men inte fått tillåtelse att köpa för sambon, undrar varför?
Förutom spelet rullade det på med standard varor: strumpor, kallingar, grillvantar, grillverktyg, sparbössa föreställande en drake sittandes på arslet med en massiv dolme i vädret, en löpare? (vem vill ha en sån egentligen), trisslotter, pengar, en porslins jungfru eller nått i den stilen eftersom jag är född jungfru, startkablar, bogserlina, termometer, öl, och en pläd?

Bonusen i julklappshögen var en Gumball 3000 keps som min sambo jagat fram. Det låg mycket kärlek och sammarbete bakom den julklappen. För det första var det svårt att få den till sverige med tanke på att varenda flyg stod stilla ett tag. Snön orsakade ju lite kaos här i världen, men det fick inte min älskade att ge upp hoppet. Hennes bror var i Skottland strax innan jul här så hon beställde kepsen till dennes hotell med nån form av supersnabb leverans. Det hela höll på att skita sig lik förbenat. Precis när min brors-sambo eller vad han nu kan kallas hoppade in i taxin på väg till flygplatsen jagades han ikapp av en FedEx snubbe med ett litet paket. Det var min keps det! Alltid roligt när det finns en historia bakom julklappen.

// Brun Jul

Nässe

Myrmidon
För min del blev det en´del lite rollspelsrelaterat.

Adventure Burner som jag håller på och läser, känns som vissa grymma delar,och vissa rätt onödiga (en miljard färdiggjorda rollpersoner...) Blir ruskigt sugen på att spela en aslång fantasykampanj i BW.

Fick Best ofg transformers- fan vad grynt!!!

Fick också Vad jag älskare av Siri Histvedt som inte är ett dugg rollspelsrelaterad men grymt bra!

/Nils

Christoffer

It's all pig.
Jag tror tanken är att mer se på dem som snabba mallar för karaktärer. Det är något jag personligen har saknat i BW, istället för att bränna upp en karaktär från scratch kan det oftast vara bättre att kunna säga "Ok, vad vill du spela?" och så kan en spelare svara "Ja, men typ, en krigarpräst..." och sen plockar man mallen, låter dem skriva BITs, kanske flytta om ett färdighetspoäng eller liknande, och sen away we go!

Jag har själv inte använt mig utav dem ännu, men jag kan lätt se att så fort någon ny spelare skall introduceras till BW eller så fort man vill spela något snabbt, lite kortare kampanjspel eller bara vill komma igång väldigt snabbt (Ey! Stadsvakter i Altdorf på måndagkväll? Ta något som passar i Adbu och skriv ett belief om det här bestialiska dådet på en ung adelsman som styckats och lämnats i fyra olika delar utav staden..)

MEN, de känns lite filler. De skulle kunna kommit som en bonus på nätet istället. Men jag diggar dem! :gremsmile:

Christoffer

It's all pig.
Lite vanliga vettiga saker, ett besök hos frisören och av Debby en Forgotten Realms-låda. Den senare har redan fått igång mig på en fetlång Burning THAC0-kampanj i och runt Waterdeep, och första grottan är redan förberedd...

GnomviD

Heresiark
Vitulv said:
Slutligen fick jag av samma underbara kvinna en riktig bag of holding!
Hur verkar den? Jag har varit på jakt efter en ny axelväska rätt länge, och den där ser ut som den mest lovande kandidaten hittils. Ser kvallan i hörn, axelsremshållare, etc. bra ut?

Ezping Orm

Hero
Fick många bra julklappar. Bl.a. Assassins Creed Brotherhood och Football manager 2011. Men den allra bästa presenten var ett 100 år gammalt fickur i silver. Mycket fint!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
GnomviD said:
Vitulv said:
Slutligen fick jag av samma underbara kvinna en riktig bag of holding!
Hur verkar den? Jag har varit på jakt efter en ny axelväska rätt länge, och den där ser ut som den mest lovande kandidaten hittils. Ser kvallan i hörn, axelsremshållare, etc. bra ut?
Jag tycker att den är kanon. Väldigt bra fack och materialet känns robust. Det jag inte gillar med dem är att magneterna som håller fast den stora "flärpen" är lite för svaga och att dragkedjorna inte känns superbra (men de verkar helt okej).

Edit: och priset är relativt lågt.

Lindenius

Swashbuckler
Jag fick ett par hemmastickade tjocksockar av svärmor. De sitter som smäck på foten och värmer skönt.

//erik. har nu två par sådana sockar.