En massiv och korvig jul är till ända..
Min lilla familj bestående av min käresta, och vår son stod som julvärdar i år. Fnuck! Det ligger en väldans massa jobb bakom det hela kan man ju rakt av säga. Vi var 17 pers hemma hos oss, och det var ett redigt stök att få fram korven i tid. Vår familj har beslutat att inte köpa julklappar till oss äldre, men på något konstigt vis fick jag en hel del ändå. Jag kanske har varit snäll i år? Till saken:
Jag inkasserade FIFA 11 som jag suktat efter länge, men inte fått tillåtelse att köpa för sambon, undrar varför?
Förutom spelet rullade det på med standard varor: strumpor, kallingar, grillvantar, grillverktyg, sparbössa föreställande en drake sittandes på arslet med en massiv dolme i vädret, en löpare? (vem vill ha en sån egentligen), trisslotter, pengar, en porslins jungfru eller nått i den stilen eftersom jag är född jungfru, startkablar, bogserlina, termometer, öl, och en pläd?
Bonusen i julklappshögen var en Gumball 3000 keps som min sambo jagat fram. Det låg mycket kärlek och sammarbete bakom den julklappen. För det första var det svårt att få den till sverige med tanke på att varenda flyg stod stilla ett tag. Snön orsakade ju lite kaos här i världen, men det fick inte min älskade att ge upp hoppet. Hennes bror var i Skottland strax innan jul här så hon beställde kepsen till dennes hotell med nån form av supersnabb leverans. Det hela höll på att skita sig lik förbenat. Precis när min brors-sambo eller vad han nu kan kallas hoppade in i taxin på väg till flygplatsen jagades han ikapp av en FedEx snubbe med ett litet paket. Det var min keps det! Alltid roligt när det finns en historia bakom julklappen.
// Brun Jul