Nekromanti Nån mer som stör sig på ..

Swiftblade

Veteran
Karaktärerna i Eon , ni vet Kiyona, Jac Vobar och dom andra sjärtarna som är SÅÅÅÅ bäst på allting...

Helmgast
INTE JAG

Ja, men strunta i dem dådå.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Helmgast
Vissa blir ju bäst när de skapar sina gubbar...

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Helmgast
Sluta retas.

Helmgast
Varför skriver du två identiska inlägg?

Greger

Veteran
Sorry, det var inte meningen. Det liksom bara nlev så när jag tryckte på stoppknappen lite för sent för att korrigera ett stavfel./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.

Re: INTE JAG

Vem stör sig inte på de där jobbiga karaktärerna. Kiona är ju känd över hela kontinenten trots att hon bara har rykte 12.
Greger och avatarex, ni har inte någonsin lyckats göra en bra gubbe från start. Avatarex, din hjälteriddare herr baltsar var alkoliserad från början. Sålde sin mantel för öl...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Hmmm...

Jag tycker att de tillför något i böckerna när man läser om de. Visst är de bra (särskilt den där Tzorzelan) men det beror väl på att de ska ha funnits ett tag. Om du inte gillar de så kan du väl använda de som SLP:s som dina RP:s har ihjäl...

I'm a bastard in disguise as a human.

Helmgast

Ja, men meningen är att man ska BYGGA upp RP. Dock är inte Attribut och FV det viktigaste. Personligheten är det viktigaste, inte attributet <PER>. Till exempel det med Liselotte... Det viktigaste är att man känner med rollpersonen inte att man slår tärningar och får lyckat och perfekt.

Du sitter ju och tjatar om attributen stup i ett. Nog för att personligheten är viktigast men många håller inte med.(typ du)

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast

Va? Jag skall börja ett nytt sätt att spela RP. Jag hoppas att jag vuxit ifrån koboldåldern. Annars får du väl hjälpa mig in på rätt väg. Tack på förhand.

Helmgast

Jag menar inte dig, du är ju från Wänga och vet inte vad härskarringen är för något. Nej nej nej

Bäver

Veteran
Re: Hmmm...

Hur skulle det se ut om rollpersonerna i exemplerna misslyckades?

"Exempel"
Lars sprang över gatorna, han drar sitt ultravioletta pulssvärd i latex. Tyvärr så har det fastnat och han står där och fipplar ett bra tag. Efter ett tag får han upp det tyvärr drog han till så hårt att han lägger ett vackert litet snitt i sin mage. han beslutar sig för att springa...igen. Men vad? Någon hotentått har byggt en mur mitt på vägen, han beslutar sig för att klättra över. Han börjar klättra, men vad han har ju inte färdigheten! Han kan inte klättra! Han står där som ett hjon och försöker teleportera sig över muren. Det går inte heller efter ett tag så kommer vakterna ifatt och han får 9000 otrevliga dagar i fängelset..för sitt griskidnappande. så nu blir det inga mer exempel för våran "skådis" sitter i fängelse...Tyvärr pojkar tolka reglerna utan exempel...

/images/icons/blush.gif Ville bara testa

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!