Jag tycker det här med NAS (Network-attached storage) är en tilltalande idé, eftersom informationen hemma är fördelad på en lång rad enheter i diverse maskiner (Dropbox till trots) samt att det är näpet att kunna ha den direktkopplad till TV:n. Problemet verkar för mig vara att tillverkarna tycker att det här är en så supermegahäftig grej att de marknadsför överdesignade trendpjäser som ska kunna lagra uppemot 10 terrabyte. Det är långt långt över mitt behov, och priset är även långt över vad jag är beredd att lägga på det hela.
Jag är ute efter budgetvarianten, men lyckas inte hitta den. Hjälp mig! NAS-apparaten ska, inberäknat hårddisken (som inte följer med i alla paket), inte gå över tusenlappen i pris. Dessutom är allt utöver 1 Tb i utrymme en helt onödig lyx (det gör snarare inte något om det är lite mindre).
Går det att hitta?
Jag är ute efter budgetvarianten, men lyckas inte hitta den. Hjälp mig! NAS-apparaten ska, inberäknat hårddisken (som inte följer med i alla paket), inte gå över tusenlappen i pris. Dessutom är allt utöver 1 Tb i utrymme en helt onödig lyx (det gör snarare inte något om det är lite mindre).
Går det att hitta?