Jag ser smileyn, men känner mig ändå lite nödgad att påpeka att det ena inte utesluter det andra.krank said:Va' bra; då gäller det alltså att helt enkelt få fotbollssupportrarna att sluta bröla till fotboll och istället vända sitt ideologiska, politiska intresse till något vettigt? =)Måns said:Fotboll är politik.
Ja, och när ska vi rollspelare som grupp använda vår kreativitet till något vettigt och positivt för världen? WRNU ligger ju uppenbarligen efter AIK...Vitulv said:Jag ser smileyn, men känner mig ändå lite nödgad att påpeka att det ena inte utesluter det andra.krank said:Va' bra; då gäller det alltså att helt enkelt få fotbollssupportrarna att sluta bröla till fotboll och istället vända sitt ideologiska, politiska intresse till något vettigt? =)Måns said:Fotboll är politik.
Här är t.ex. ett supporterinitativ som skiljer sig avsevärt från "brölande".
Jag älskar att bröla, men är också stolt för det min klubb gör när vi inte brölar.
Absolut, inga invändningar. Sport är politiskt på samma sätt som musik, och kan naturligtvis också vara ideologisk.Vitulv said:Så egentligen är vi alltså överens om att sport (fotboll) är politik, eller åtminstone politisk? Det är helt ok för mig att vi inte är överens om huruvida konflikt är grunden i politik eller inte. Jag tror ändå att vi kan mötas någonstans i att konflikt är nära sammanknutet politiken, vare sig det handlar om en effekt eller en förutsättning.
Jag vet inte om det var tänkt som en sarkastisk kommentar, men jag tycker definitivt att rollspelare gör världen till en bättre plats. Rollspelare och rollspel berikar kulturen i allra högsta grad, genom att de skapar kulturyttringar som inte återfinns inom andra skrån.slanfan said:Ja, och när ska vi rollspelare som grupp använda vår kreativitet till något vettigt och positivt för världen? WRNU ligger ju uppenbarligen efter AIK...Vitulv said:Jag ser smileyn, men känner mig ändå lite nödgad att påpeka att det ena inte utesluter det andra.krank said:Va' bra; då gäller det alltså att helt enkelt få fotbollssupportrarna att sluta bröla till fotboll och istället vända sitt ideologiska, politiska intresse till något vettigt? =)Måns said:Fotboll är politik.
Jag älskar att bröla, men är också stolt för det min klubb gör när vi inte brölar.
Fint, då håller vi nog med varandra.krank said:Absolut, inga invändningar. Sport är politiskt på samma sätt som musik, och kan naturligtvis också vara ideologisk.Vitulv said:Så egentligen är vi alltså överens om att sport (fotboll) är politik, eller åtminstone politisk? Det är helt ok för mig att vi inte är överens om huruvida konflikt är grunden i politik eller inte. Jag tror ändå att vi kan mötas någonstans i att konflikt är nära sammanknutet politiken, vare sig det handlar om en effekt eller en förutsättning.
Det känns rätt uppfriskande med nån som gillar sport och som kopplar ihop dem, där jag kommer ifrån är sport HELIGT, definitivt varken ideologiskt eller politiskt. De enda upplevelser jag haft av sportdiggare har därmed varit brölande, föraktfulla och ganska elitistiska och inskränkta sådana. Känns bra att sport kan vara mer; jag har alltid mer respekt för aktiviteter med inslag av ideologi och intellekt.
Det var nästan mer ett svar till krank, angående påståendet att folk som gillar sport (som grupp) borde göra något mer än bara "bröla". Men jag blev så glad av AIK-länken att svaret hamnade på dig.Vitulv said:Jag vet inte om det var tänkt som en sarkastisk kommentar, men jag tycker definitivt att rollspelare gör världen till en bättre plats. Rollspelare och rollspel berikar kulturen i allra högsta grad, genom att de skapar kulturyttringar som inte återfinns inom andra skrån.slanfan said:Ja, och när ska vi rollspelare som grupp använda vår kreativitet till något vettigt och positivt för världen? WRNU ligger ju uppenbarligen efter AIK...Vitulv said:Jag ser smileyn, men känner mig ändå lite nödgad att påpeka att det ena inte utesluter det andra.krank said:Va' bra; då gäller det alltså att helt enkelt få fotbollssupportrarna att sluta bröla till fotboll och istället vända sitt ideologiska, politiska intresse till något vettigt? =)
Och kultur gör världen till en bättre plats.
Vad bra att du blev glad av den, det blev jag ocksåslanfan said:Det var nästan mer ett svar till krank, angående påståendet att folk som gillar sport (som grupp) borde göra något mer än bara "bröla". Men jag blev så glad av AIK-länken att svaret hamnade på dig.
Jag håller med om att kultur alltid är bra.