Min spelgrupp är en korvfest och den andra spelargruppen jag har kontakt med är minst lika illa. Jag är socialt kompetent men det finns ingen chans att träffa någon lämplig via kompisars kompisar. Med tiden har både jag och min spelgrupp blivit tämligen isolerade från mainstreamnördcommunityt mycket pga. att vi inte riktigt definierat oss som nördar även om vi kanske borde ha gjort det. Konventvärlden är helt okänd för mig och verkar ganska läskig, jag har spelat med samma gäng for ever.
Lajvande har jag inte heller sysslat med men kan verkligen tänka mig att det är enklare där. Var på medeltidsveckan i Visby i år (för första gången på flera år) och slogs av hur grymma, öppna och härliga tjejer man kunde träffa. Det var lite då tanken föddes att jag kanske skulle träffa någon som åtminstone förstod/respekterade min hobby. Är det ingen som har använt sig av Happy Pancake eller dylikt?
Lajvande har jag inte heller sysslat med men kan verkligen tänka mig att det är enklare där. Var på medeltidsveckan i Visby i år (för första gången på flera år) och slogs av hur grymma, öppna och härliga tjejer man kunde träffa. Det var lite då tanken föddes att jag kanske skulle träffa någon som åtminstone förstod/respekterade min hobby. Är det ingen som har använt sig av Happy Pancake eller dylikt?