This.Vimes said:Äh.
Det här jävla upproret blir jag less på dock. Det är så jävla o-edgy, till och med för att vara ett folkuppror regisserat av en reklambyrå. Nörden har redan fått en massa upprättelse, och är knappast lågstatus längre. Nörden är mainstream. Bara för att nörden inte fick ligga så mycket i tonåren är nörden inte en diskriminerad grupp liksom. Get a grip.
Det är redan gjort. Om någon blir ledsen för att bli benämnd som 'nörd' borde den personen skämmas. Alla människor och dess mammor är självutropade 'nördar', bara gå på Tumblr så lär du väl se det.Recca said:Ska vi ta ordet från våra belackare som bögarna gjorde med sitt?
Nej, motargument: Nördarna regerar!Tjavva said:[Nörden - en löjeväckande person.]
Ja, enligt SAOL så är det så.
...Är det så?
Det kanske undgick dig att jag var ironisk.Kraetyz said:Det är redan gjort. Om någon blir ledsen för att bli benämnd som 'nörd' borde den personen skämmas. Alla människor och dess mammor är självutropade 'nördar', bara gå på Tumblr så lär du väl se det.Recca said:Ska vi ta ordet från våra belackare som bögarna gjorde med sitt?
Det gick i vilket fall mig förbi, men ironi är som bekant en slö kniv på nätet.Recca said:Det kanske undgick dig att jag var ironisk.Kraetyz said:Det är redan gjort. Om någon blir ledsen för att bli benämnd som 'nörd' borde den personen skämmas. Alla människor och dess mammor är självutropade 'nördar', bara gå på Tumblr så lär du väl se det.Recca said:Ska vi ta ordet från våra belackare som bögarna gjorde med sitt?
^Det här. Ironi fungerar bara om man använder en massa emoticons och versaler. Möjligtvis asterisker också, men aldrig, aldrig understreck.Vitulv said:Det gick i vilket fall mig förbi, men ironi är som bekant en slö kniv på nätet.Recca said:Det kanske undgick dig att jag var ironisk.Kraetyz said:Det är redan gjort. Om någon blir ledsen för att bli benämnd som 'nörd' borde den personen skämmas. Alla människor och dess mammor är självutropade 'nördar', bara gå på Tumblr så lär du väl se det.Recca said:Ska vi ta ordet från våra belackare som bögarna gjorde med sitt?
Det skulle ha varit perfekt tillfälle att använda: "Storuggla, zebran gjorde det". just sayin'..Storuggla said:Vem slår upp ord i SAOL längre? Man slutade väl använda ordböcker efter att man slagit upp alla snuskiga orden en gång och fnissat åt dem.
Storuggla, vem fan har snott mina strumpor
Du och Vitulv är som två tomtar under samma hus. De gånger en är ensam vet man att det är nära till nr 2.Kraetyz said:^Det här. Ironi fungerar bara om man använder en massa emoticons och versaler. Möjligtvis asterisker också, men aldrig, aldrig understreck.Vitulv said:Det gick i vilket fall mig förbi, men ironi är som bekant en slö kniv på nätet.Recca said:Det kanske undgick dig att jag var ironisk.
!Paxen said:Folk tror ju att nördar i överlag är smarta!
Bart: Good idea, you can speak nerd to them!
Milhouse: I'm not a nerd, Bart. Nerds are smart.
Skulle vilja att man gick över till de amerikanska orden och deras innebörd. Det skulle ge mer precision i diskussionen och det blir helt uppenbart vilka som är "löjeväckande":anth said:I Sverige har vi två ord: tönt och nörd.
Tönten är töntig. Nörden är någon som snöat in sig på något, t.ex. rollspel.
(så alla som spelar rollspel är per definition nördar)
Men nörd och tönt är inte synonymer - bara för att man är det ena betdyder det inte att man är det andra.
Om du bortser från skissen ovan. Anser du att du bäst beskrivs som Normal, Geek, Nerd, Dork eller Dweeb?Etepete said:Om man inte kan pricka in sig på den där kartan, är man normal då? Innebär detta att jag måste börja gilla fotboll och Ralph Lauren
Tja, dålig fråga... jag ger migEvilSpook said:Om du bortser från skissen ovan. Anser du att du bäst beskrivs som Normal, Geek, Nerd, Dork eller Dweeb?