Nekromanti Nördglädje

Big Marco

Läskig
Jag är så nördig. När budfirman i morse ringde på dörren spratt det till. Äntligen. Äntligen.

Jodå, paketets storlek stämde. När jag bar in det i vardagsrummet tog jag upp kniven, fick upp tejpen, flyttade undan packmaterialet och där blickade en läskigt lik version av Patrick Bateman upp på mig.

Arton tum lång, med tillhörande knivar, yxa, porfölj och givetvis ett visitkort. Dessutom är han rörelseaktiverad och börjar prata med en när man går förbi - om videoband, 80-talsmusik, lunchdater och givetvis om visitkort.

Han passar perfekt med mina andra 18"-figurer; Marv och T-800. Marv pratar också, medan T-800 har röda lysande ögon. När det är mörkt ser det jätteläskigt ut.

Så, vad har ni gjort för nördiga grejer på sistone?

Foggmock

Myrmidon
Figurer, ljuva tennfigurer. Och rollspel av rent nostalgiska skäl. Fast... det nördigaste var nog när vi knatade runt på koggen i Malmö och funderade över skeppsstorlekar i Mundana, jag, Ymir och Pendragon(vi var rätt nära att röva bort en vän jungfru också, men det är brottsligt, inte nördigt).

Min nördighet stillas lättast genom inköp, men ibland ger man sig in i riktiga orgier av nördighet som är helt monetärt orelaterade.

Foggmock - praktnörd

walium

Ganska töntig, faktiskt
My Nerdpowers are weak

"Arton tum lång, med tillhörande knivar, yxa, porfölj och givetvis ett visitkort. Dessutom är han rörelseaktiverad och börjar prata med en när man går förbi - om videoband, 80-talsmusik, lunchdater och givetvis om visitkort."

Tja, två saker står klara a) du har för mycket pengar och b) din lägenhet verkar vara rätt läskig (särskilt om du ställt in alla figurer på din toalett eller i sovrummet). :gremsmile:

Jag är tämligen onördig, det nördigaste som jag har gjort hittills i sommar är att beställa en bok om krigsföring författad av en annan Marco (Smedberg).

Nightowl

Champion
Kop en ny dator. (Den har inte kommit an, detta ar fortfarande sambons markliga maskin.)

Erik, fast han ar en dalig nord for han ar inte ens saker pa om det ar en bra dator.

Johan K

Gammal & dryg
Humm, nu vart dt ju tyvärr ettt ag sedan som man vart sådär nördigt hoppfull & glad.. Senast var nog när jag köppte Götterdämmerung, läste de böckerna med ett stort leende på läpparna..
Ananrs så hade jag en ganska trevligt spelsnack med en i spelbuiken innan jag for iväg till jobbet...

/ Johan K, som är svulten på lite äkta nördglädje... :gremtongue:

Ackerfors

Alas, your rapids!
På avgiftning...

Jag har, på senare tid har det blivit mer märkbart, tappat alla allvarliga nördtendenser. Jag har inte gjort eller köpt något hårdnördigt på länge. Jag försökte uppskatta Lincon, det gick väl sådär. Jag försöker läsa rollspel, förgäves. Att diskutera och skriva rollspel är visserligen rätt nördigt, men på något sätt gör jag det inte för att det är rollspel utan för att jag vill uppnå något annat.

Man kan säga att jag är på avgiftning och suktar efter andra, mindre nördiga vägar.

Organ

Out of time, out of mind
Re: My Nerdpowers are weak

Jag är tämligen onördig, det nördigaste som jag har gjort hittills i sommar är att beställa en bok om krigsföring författad av en annan Marco (Smedberg).
SMB?

/Anders

thark

Hero
Tja, det är över 25°C varmt ute, jag har knappt varit utanför dörren senaste veckan (mer än att fylla på matförrådet) och har betat av ett tjugotal SF-romaner under den tiden - behövs det mer? (Inte för att något av ovanstående är utöver det vanliga...)

Lindenius

Swashbuckler
CD

Jag har köpt ett dussin filmmusikskivor på diverse skivbutiker i Göteborg.
[norrländska]Man måst ju passa på mens man ä i stórstaden[/norrländska]

Få se nu… Affair of the Necklace, CQ, Mighty Young Joe, Minority Report, Blade, Behind Enemy Lines, Sällskapsresan, Mad dog glory, Iris… och en hel del till som jag inte kommer på just nu Den dyraste skivan var Minority Report som kostade 59 spänn.

//erik. köpte massa böcker från antikvariat också :gremsmirk:

Big Marco

Läskig
Re: My Nerdpowers are weak

Tja, två saker står klara a) du har för mycket pengar och b) din lägenhet verkar vara rätt läskig (särskilt om du ställt in alla figurer på din toalett eller i sovrummet).

Mitt sovrum är läskigt, men av andra orsaker...

Jag har blivit en riktig figunörd - sedan Frank Black i 12" kom in här har samlingen gått från 1 till 80 figurer, så du har nog rätt. Jag har för mycket pengar, eller kanske snarare för mycket avsaknad av ekonomiskt sinne. (Mest stolt är jag att jag har en komplett samling med Reservoir Dogs-figgar i 12", inklusive en limited-utgåva av Nice Guy Eddie).

Speciellt mtp hur mycket jag betalar i frakter för att få ta på grejerna.

Fast snackar vi frakt så är det hemskt att summera alla Ebay-köp. Fast man får tag på bra rollspelsgrejer - Till slut har jag fixa Pendragon med tillbehör, ett komplett samling James Bond, SLA Industires, 7th Sea, Noir - A film noir RPG, Palladium, Babylon Project, Castle Falkenstein (för $3!), Fading Suns, Conspiracy X, och en massa andra gamla OOP-stuff. Ebay rular. Men frakterna från USA är hiskerliga - 7th Sea (2+2 böcker) kostar $40 bara i frakt.

Ceram

Hero
Jag pratade om kolonisering och lite världskrig med en kompis i sådär en timme...

Min mest nördlika upplevelse på senare tiden var när jag köpte nya frisbeegolfdiscar men det faller väl lite utanför ramen...

/Ceram, fick sin 174grams cyklon 2 i rött trotts att han beställt blått.

Eksem

Champion
CD, jävligt nya sådana

Jag gillar verkligen att köpa skivor. Jag har inte så mycket pengar, och har aldrig haft, men jag ser i alla fall till att köpa för några hundralappar i månaden. Till skillnad från den typiske skivnörden köper jag inte direkt obskyra grejjer, har aldrig brytt mig om pressar eller sånt där. Nej, min kick är att köpa sånt som är superfärskt. Mitt skivhandlande består uteslutande av att besöka Pet Sounds eller Record Hunter och handla enbart ur Nyheter-sortimentet. Redan tre månader gammal musik känns fadd för mig. Det måste vara färskt, färskt, färskt! Det är sällan nåt håller längre än två månader, eller ens två veckor, och ibland knappt två dagar. Musik blir så sjukt mycket färskvara för mig. Slit och släng!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Firefly

Det mest nördiga jag har hunnit med är ett inköp av DVD-boxen med samtliga Firefly -avsnitt.

Organ

Out of time, out of mind
Senaste gången jag bekräftade min nördighet måste ha varit alldeles nyss när jag läste det du skrev om dina figurer och tänkte "Åh fy fan va coolt"! :gremgrin:

/Anders

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Läst...

...och skrivit inlägg på den här sidan. (framför allt Off Topic-forumen)

I övrigt vet jag inte om jag kan betitlas grymt nördig. Har mest annat skoj för mig... fast om jag ska ta alla specialintressen som nördiga så här kommer en lista.¨

-Stirrat på tvn och sett serier (morden i midsummer etc)
- Spelat nyinförskaffade Warlords IV i sträck
- Äcklat mig med ackvarellen och målat saker som inte finns utan är mest lämpliga som rollspelskaraktärer
- fixat nytt rollformulär till Eon i Excel för att det däringa köpeformuläret inte finns att köpa...
- Planterat om blommor som rådjuren mer eller mindre ätit upp helt och hållet, i hopp om att de ska ta sig till senare i sommar.
- beslutat mig för att visst ska gräsmattan klippas (alla dryga 4000 kvadratmetrarna) men det får vänta till i eftermiddag när solen ligger lägre och inte grillar mig hel och hållen. Men djävlar, då ska här åkas gräsklippare.

Ja, det är ett axplock och ja, det är faktiskt äkta glädje i de hela. Det ända som inte är glädje är värmen....

ripperdoc

Myrmidon
Var för ett par dagar sedan i Edingburgh där jag och mina bröder köpte varsitt replikavapen: jag köpte en skotsk pikyxa, och mina bröder köpte en tvåhandssabel respektive en replika av Braveheart-svrädet. De ligger fint i handen och är åtminstone av skenbart hög kvalité! :gremlaugh:

/RipperDoc - ångrar att han inte köpte en kilt med attiraljer

Feuflux

omjonasson.se
Jag köper inga grejer alls. Eller ja, jag köper mat och jag köpte en bordsfläkt förra veckan. Men materiellt sett är jag totalt hopplös och om alla vore som mig så skulle världsekonomin krasha på en eftermiddag på grund av understimulation.

Däremot sitter jag glatt ensam hemma, inomhus i det varma fina vädret och spelar ett visst dataspel hur mycket som helst. Det är rätt nördigt...

Morgoth

Swashbuckler
Jag spelade rollspel i förrgår. :gremooo:

Åh, och jag kämpade mig till avsnitt åttionånting i den där animeserien, Naruto. Åttionånting, liksom?! Nu i efterhand har jag ingen aning om hur jag lyckades.

PAX

Jordisk Äventyrare
We are the Nerds. Resistance is Futile.

Först tänkte jag att det här har inte drabbat mig men...

Farscape
De stora boxarna med lite småkul prylar i som ändå ligger och skräpar i i lådorna för tillfället. Började med att jag köpte box 1 och sen var man lixom fast.

Förövrigt tycker jag du ska posta en bild på din samling här på forumet. Ger ännu mer nördpoäng...

Arfert

Facit
Spelat igenom hela Half Life 2, börjat plugga japanska (igen!), köpt diverse animefilmer, köpt Riddaren som säger NI! som "gosedjur" på SF-bokandeln... och tittar på Shogun på min backupdator medan jag jobbar på kontoret...