Nekromanti Namn och "handle"

!Paxen

Swashbuckler
Ymir said:
Jag tycker handles är en fundamental del av nätets personlighet, och cyberpunk-visioner av framtiden vore ingenting om inte alla hade sina handles som personnamn.

Vi måste med andra ord kämpa till döden för våra internet-alias, och död åt facebook och youtube och alla andra som lobbar aktivt för att ta ifrån oss dem!
Nu är det ju så att det inte är alls svårt att ha en falsk identitet på vare sig, youtube/g+ eller fb. Och vad menar du med "lobbar" aktivt?

Ymir

Liten kantbaron
Var och varannan gång jag loggar in får jag upp ett störigt meddelande som insisterar på att jag byter ut mitt youtube-handle mot mitt riktiga namn via mitt google-konto, och detta meddelanden är formulerat som så att det antyds att det -förväntas- av mig att jag förr eller senare byter ut mitt handle, allt jag kan göra är att postpone:a, det finns ingen rak option för 'nej, aldrig'.

Recca

Femme Fatale
Ymir said:
Var och varannan gång jag loggar in får jag upp ett störigt meddelande som insisterar på att jag byter ut mitt youtube-handle mot mitt riktiga namn via mitt google-konto, och detta meddelanden är formulerat som så att det antyds att det -förväntas- av mig att jag förr eller senare byter ut mitt handle, allt jag kan göra är att postpone:a, det finns ingen rak option för 'nej, aldrig'.
Den är skitjobbig. :gremfrown:

Precis som den där grejen som sker då o då när man loggar in på sitt gmailkonto och det dyker upp en sida som vill be om nån slags autenticering av telefonnummer och riktnummer och skit.

!Paxen

Swashbuckler
Ymir said:
Bara att fixa ett G+konto med samma användarnamn och skita i att skriva in ditt riktiga namn. Jag gjorde det för flera månader sen själv.

Så, du får välja mellan att strunta i det eller bara fixa ett extrakonto. Eller bojkotta youtube.

Ymir

Liten kantbaron
kan jag inte bara vara apatisk och gnälla på forum istället? Det är mycket enklare och mer stimulerande. Kom inte här och föreslå konstruktiva och fungerande lösningar, det är så jävla manligt, jag vill ha sympati, inte lösningar!

!Paxen

Swashbuckler
Ymir said:
kan jag inte bara vara apatisk och gnälla på forum istället? Det är mycket enklare och mer stimulerande. Kom inte här och föreslå konstruktiva och fungerande lösningar, det är så jävla manligt, jag vill ha sympati, inte lösningar!
Förlåt. Jag har dom senaste dagarna spenderat tid med att anmäla spam från folk som har beslutat sig för att bästa sättet att klaga på nya youtube-layouten är att missbruka den, försöka förklara för folk att det är buggigt just nu men kommer säkert bli löst senare och att bara för att vissa av funktionerna kan missbrukas så betyder det inte att det är dåigt. Jag har blivit lite mer humorlös pga detta.

I vilket fall, fixa kontot när du orkar, och klaga sen på det . Då kan jag komma in och säga "Ja, men ingen tvingade dig att fixa kontot!" :gremwink:

Fienden

Hero
Jag blir arg varje gång någonting online frågar efter mitt riktiga namn (looking at you, Google). Jag har hetat Kraetyz i över 6 år nu och jag tänker fan heta Kraetyz tills Internet släcker sina sista lampor.