Re: Que? Gå och lägg dig...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: Caen Ka-sun-dor
...jag ser helt enkelt inte varifrån du får allt. Det är lite att smäda folk och missbruka yttrandefriheten (Hört talas om ärekränkning?) när du gör de där jämförelserna. Jag vet att du inte menar dem allvarligt talat men ändå...
Även om man menar väl så kan det bli fel om man jämför folk med Hitler...
<p><hr></blockquote><p>*ler* jeeep har sovit och vaknat pigg igen..
När jag skrev det så började jag använda ironi emot userfrindlly som hade börjat med att likna hitler och neogames med varandra ( Ut ifrån deras otålighet eller nåt.. )
Hur som helst så kanske jag trampade folk på tårna vilket inte var helt meningen..
allt jag ville var att på ett vänligt sätt få userfrindly att inse att det är
fel att likna Neogames med Adolf och samtidigt ha lite roligt skämt..
att kalla det jag gjorde för Ärekränkning är att gå förlångt möjligen lite förolämpande emot userfrindly..
Sen om du ser på mina liknelse så är det inte bara de onda elakingarna jag liknar Neogames med utan även med snälla snubbar som Ghandi och Moder Theresa för att vissa att man mycket väl kan använda annat än elakingar för att visa hur otåligt Neogames var något som userfrindly borde ha tänkt på..
*suck* tyvär så kan jag ibland spåra ut verbalt när jag är trött och inte se när skämtet ska sluta samt att mitt skämtsinne kraftigt börjar lukta sjukt..
Sen snälla hur kan du ens antyda att jag "Missbrukar yttrandefriheten" missbruka yttrande friheten är vad aftonbladet och de andra skvaller tidningarna gör när de förföljde Diana till hennes allt för tidiga grav.
smäda folk vet jag inte om jag har gjort kanske om man inte läser igenom allt så kan det jag har skrivit ses som förolämpande men om man läser igenom så hoppar jag förstår man att det är skämtsamt skrivet visserligen sjukhumor och ironiskt men ändå ett skämt emot Userfrindly. ( Vilket man förstår om man följer tråden från hans första påstånde till mitt sista )
Sen ärekränkning *hmm* DET vägrar jag tro att jag har gjort mig skylldig till
jag citerar vad jag sa om Neogames som Neogames..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Neogames som Neogames.... aktivt arbetade för att få fram medelandet till sina fans kansle lite för bråttom men välmenande sänder de det på lite väl många forum men de flesta blir inte sura eller irriterade utan tvärt om välkomnar den nya diskutionen som kan därifrån härledas...
<p><hr></blockquote><p>när jag tänker efter är de enda personer i min text vars ära kränktes var Medborgare Mao och Stalin samt Hitler samt möjligen Ghandi och Moder Theresa..
Och då ingen tycker om dessa tre första galningar så tvivlar jag på att någon bryr sig men jag kunde ha använt snällare ord när jag skämtsamt liknade Neogames med Ghandi och Theresa för både Ghandi och Theresa låter som riktiga galningar i min text vilket kan ses som förolämpande..
Att misförstå en ironiskt text kan leda till alvarliga misförstånd då man kan tolka det skribenten skriver på fel sätt specielt lätt är det om läsaren äcklad av det han läser vägrar läsa klart eller bara skummar igenom texten.
Hemska saker hade kunnat inträfa om allt för många hade mistolkat den ironiska texten "A Humbel sugestion" där "barföda" utropades som lösningen på svälten som dödade irländarna...
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>