Nekromanti Neogames

hatten

Swashbuckler
År 2059 vi presenterar ett nytt företag NEOGAMES AB..
Neogames
Omsättning: 50 Milj.
Vinst: 10 Milj.
VinstmargG:5%.
Tillgångar: 50 Milj.
Soliditet: 85%.
Aktiekurs: 100,1.
Antal Aktier: 500 000.
Anställda: 1000 000.
Namn: Neogames
Branscher: Datorspel och Rollspel, Cyberspace rum för spel och fritids syslor, Simstim spel underhållning, bergränsad Aktie handel.
Organisation: Neogames har en Linje organiserad företag med en dold VD rykten säger att denna vd personligen måste godkänna samtliga beslut och att det forfarande är samma Carl Johan Ström som ursprunligen skapade företaget för många hundra år sedan.. ( Ryktet säger att företaget inre har en avancerad Cryo rum där Carl Johan vilar tills produkt analys ska utföras.,, Andra rykten säger att det är Carl Johans klon med personlighets implant som fattar besluten. Men det är som sakt rykten.. )
Relationer: Neogames är i en branch där det brukar vara stor konkurans med många spelare genom sin enorma förmåga att hålla hemligt har de lyckast lura sina värsta konkurenter länge.
Det i kombination att Neogames syslar endast med kvalite spel har gjort att de har en liten nitch där de är nästan ensamt dominerar.
Lokalisering: Neogames HK ligger i stockholm. de har en liten filial på mars och rykten på står att de antagligen kommer att flytta dit eller till göteborg..
Viktiga produkter: Mundana. ( En Articifiell datoranimerad värd där cyber spelare tar sig rollen av Dvärgar och alver samt "tiraker se separat fil angånde Tiraker" ) Andra viktiga program är EnOteck ett program som hjälper surfare att få coolare alias..
Historia: 1997 startade neogames med sitt lilla bord rollspel "neotech" ( se historisk fil Bordrollspel ) dess "historia" beskrivning stämde med 90% överens med den verkliga utgången på jorden så Neogames kunde med hjälp av aktie klipp bli ett förmögnare företag..
Säkerhetsnivå: Mycket hög dator säkerhet och extremt hög offensiv säkerhet komplett med 400 interkontinentala misiler..
Övrigt: Neogames har tillgång till de mest avacnerade AI som finns inklusive ex antal elit krigare som vaktar deras tillgångar..
trots den höga säkerheten så håller sig Neogames med en nära kontakt med sina kunder...

Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det var det bästa företaget jag läst om sen konsum...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

smaffy

Hero
varför var konsum så himla bra då? :)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Ackerfors

Alas, your rapids!
De hade ju ett erbjudande om 2 chipspåsar för 25 spänn...

--
Yassilus, the Savior
--

Pendragon

Swashbuckler
frågan är:
har de släppt offensiv än 2059?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

WolmerX

Warrior
Mm, faktisktså har de det.. De har precis gjort det och miljoner med förväntansfulla rollspelare står i kö i affärerna. Har man väntat i knappt 70 år så har man./images/icons/smile.gif

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jaaaa...i och för sig behöver jag inte oroa mig när jag har en Body Mass Index på 16...

--
Yassilus, the Savior
--

Douggie

Warrior
Vad du än har för body mass index behöver du inte oroa dig, dom tog bort det erbjudandet för nån månad sen.

Douggie

Douggie

Warrior
Kul, men hur kommer det sig att deras hk ligger i stockholm? Jag har för mig att de har hävdat någon sorts överlägsenhet från Göteborgs sida gentemot Stockholm. Löjligt, men ändå.

Douggie

Rosen

Myrmidon
<I>Kul, men hur kommer det sig att deras hk ligger i stockholm?</I>

Det är väl rätt enkelt? ALLT hamnar i Stockholm. Förr eller senare.

Som nån optimist skrev på 70-talet, "När Sveriges samtliga invånare bor i Stockholm börjar decentraliseringen."

--
Åke

Krille

Super Moderator
"Kul, men hur kommer det sig att deras hk ligger i stockholm?"

Givet! Med tanke på hur mycket stockholmare gillar sin stad att svälla som en Göran Persson på anabola inne på MacDonalds utan styrketräning så är det ju uppenbart att Stockholm (egentligen Skövde Östra) har svällt så mycket att Göteborg (egentligen Skövde Västra) har kommit att bli en förort till Tjockhult.

Och naturligtvis är Göteborg den finare förorten. Inte fan kan man bo i nedgångna och fallfärdiga förorter eller stadsdelar som Lidingö eller Kista... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag vet...

Men vi går ju alltid till konsum när vi handlar. Aldrig ICA!

--
Martin
--
"Bättre nörd än överkörd"
- Martin Ohlsson

Ackerfors

Alas, your rapids!
Norrlandspower...

Jag tycker hk kan ligga i Sollefteå eller Lycksele...

Förbannat OT och ON(ödigt att dra igång en diskussion om det...

--
Martin
--
"Bättre nörd än överkörd"
- Martin Ohlsson

Douggie

Warrior
Re: Jag vet...

Nu ska jag dra en paralell med ett dvärgiskt ordspråk:
Om du vill ha öl, gå till en krog.
Och följande;
Om du vill ha chips, gå till Konsum.

Blir det lättare nu?

Douggie

seinet

Swashbuckler
Hur lång tid tar det att gå igenom "centrum" i framtidens Tjockhult? Och hur blir det med riktnummrerna, är dom fortfarande 08-år eller har dom äntligen fattat och tagit 031 som riktnummer till [color:orange]Göteborgs förort i framtiden</font color=orange>?

/Seinet - Är Göteborgare och stolt över det!

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se