Nekromanti Ninjor i Neotech

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Tjena! Jag har köpt modulen Nippon för två dagar sedan och jag var lite besviket över beskrivning om ninjor. Sen förstå ochså om stridskonst Taijutsu i Neotech Offensiv verkar inte stämma riktig. Så jag tänkde mig att jag skulle försöka skriva modulen om ninjor sen förstå ochså skapa andra ninjor vapen och konventera yrket ninja till Neotech 2.

Jag har för tillfällig gjord om stridskonsten Taijutsu.

Närstrid: Budo Taijutsu
Bastekniker: Slag IV, Spark IV, Grepp III, Blockera III, Undvika III, Låsa Motståndare III, Benbrytning IV, Bedövande slag IV, Kast III, Balans IV, Ripost III.
Tillvalstekniker: Hugg IV, Insikt V, Meditation IV, Precsionanfall III, Snabb återhämtning IV, Snabbdragning II, Två vapen III, Uppresning II, Specifikt närstridsvapen: Tanto IV Specifikt närstridsvapen: Bokken IV, Specifikt närstridsvapen: Sai IV, Specifikt närstridsvapen: Jitte IV, Specifikt närstridsvapen: Shinobigatana IV, Specifikt närstridsvapen: Wakizashi IV, Specifikt närstridsvapen: Katana IV, Specifikt närstridsvapen: Kama IV, Specifikt närstridsvapen: Yari IV, Specifikt närstridsvapen: Naginata IV, Specifikt närstridsvapen: Bambukäpp IV, Specifikt närstridsvapen: Jo IV, Specifikt närstridsvapen: Bo IV, Specifikt närstridsvapen: Rukkushakubo IV, Specifikt närstridsvapen: Kusari-gama IV, Specifikt närstridsvapen: Manriki-gusari IV, Specifikt närstridsvapen: Nuchaku IV, Specifikt närstridsvapen: Tonfa IV, Specifikt närstridsvapen: Shuriken* IV.
* Avser användning i närstrid.

Budo Taijutsu eller känd som Ninjusu är stridskonst som utövade av ninjor. I Budo Taijutsu bygger på nio traditionella japanska skolor för stridskonster. De nio skolorna var: Togakure ryu ninpo, Gyokko ryu kosshijutsu, Kumogakure ryu ninpo, Koto ryu koppojutsu, Gikan ryu koppojutsu, Gyokushin ryu ninpo, Kukishin ryu happo hiken, Shinden Fudo ryu dakentaijutsu och Takagi Yoshin ryu jutaijutsu. Det mest unika med Budo Taijutsu är att man träna på sin naturlig rörelser skillnat mot andra stridskonster. Denne stridskonsten är gjord främst för strid så det finns inte som sport. Budo Taijutsu finns fåtal skolor runt om världen men det sägs att yamabushi (bergskrigare) har djupare kunskap om taijutsu.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Wear black! Lots of it!

"Jag har köpt modulen Nippon för två dagar sedan och jag var lite besviket över beskrivning om ninjor."

Besviken för att den inte var, eh... historiskt korrekt? I sådana fall: läs detta! Annars, om du inte tycker att det passar stämningen: ok.

"Sen förstå ochså om stridskonst Taijutsu i Neotech Offensiv verkar inte stämma riktig."

Mjo. Den borde innehålla tekniker för att tillåtas strida från jättepaddsryggar, när de rider på dem. Och bli osynlig. Och flyga. Och teleportera sig. Och resten som de källor som finns om ninjor säger oss. Typ.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Wear black! Lots of it!

Sen förstå ochså om stridskonst Taijutsu i Neotech Offensiv verkar inte stämma riktig."

Mjo. Den borde innehålla tekniker för att tillåtas strida från jättepaddsryggar, när de rider på dem. Och bli osynlig. Och flyga. Och teleportera sig. Och resten som de källor som finns om ninjor säger oss. Typ.
I så fallet kan man lika gärna köra Legend of the 5 Rings istället :gremtongue:

Men alla fall har jag hört från en kompis som känner en annan kompis som träna Taijutsu eller Bujinkan som den kallas. De som utöver bujinkan kan hålla på jäkla länge utan att vara så trött, det har min kompis berättade om det när han fick försöka slås sin kompis som har utövad den.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Wear black! Lots of it!

"De som utöver bujinkan kan hålla på jäkla länge utan att vara så trött, det har min kompis berättade om det när han fick försöka slås sin kompis som har utövad den. "

Det gäller i princip vilken stridskonst som helst om man bara är tillräckligt vältränad. Själv är jag slut efter en halvminut och fattar inte hur proffsboxare kan stå upp efter femton tvåminutersronder.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Wear black! Lots of it!

Det gäller i princip vilken stridskonst som helst om man bara är tillräckligt vältränad. Själv är jag slut efter en halvminut och fattar inte hur proffsboxare kan stå upp efter femton tvåminutersronder.
Tja det är inte konstig med det. Dom träna benhård med sin uthållighet så att dom kan orkar länge i matcher. Jag komde just på att det finns olika sättet om hur man kan kämpa på utan att bli trött så snabbt, de följade sättet är ju man träna benhård med sin uthållighet, använder specielt andning metod och utnyttja så liten med sin energi medan man slås.

Personer som har taskig uthållighet och slösa bort mycket av sin energi kan bli snabbt trött.

Jag tror anledning att de som utövade bujinka lär sig andning metoder och lär sig att slås utan man behöver anstränga sig för mycket. Men annan sak som är specielt med bujinkan är ju man hoppa inte undan obeväpna anfall, istället stå dom bara där och följer dom efter slaget så att slaget nudda nästan på dom.
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Jag tycker att du har gjort Budo Taijutsu för bra. Att de ska vara lika bra (eller i alla fall nästa lika bra) som t.ex. Tae Kwon Do:n att sparka köper jag inte.

Jag har tränat lite Budo Taijutsu (samt en hel massa andra kampsporter också) och tycker att du har rätt i att de ska kunna en massa olika bastekniker. Dock tycker jag inte att de är värde så "mycket" i dem.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Jag tycker att du har gjort Budo Taijutsu för bra. Att de ska vara lika bra (eller i alla fall nästa lika bra) som t.ex. Tae Kwon Do:n att sparka köper jag inte.

Jag har tränat lite Budo Taijutsu (samt en hel massa andra kampsporter också) och tycker att du har rätt i att de ska kunna en massa olika bastekniker. Dock tycker jag inte att de är värde så "mycket" i dem.
Du har nog rätt i att vissa värde i tekniker är lite väl högt. Så jag ändra vissa värde i den.

Närstrid: Budo Taijutsu
Bastekniker: Slag III, Spark III, Grepp III, Blockera III, Undvika III, Låsa Motståndare III, Benbrytning III, Bedövande slag IV, Kast III, Balans III, Ripost III.
Tillvalstekniker: Hugg IV, Insikt IV, Meditation III, Precsionanfall III, Snabb återhämtning III, Snabbdragning II, Uppresning II, Specifikt närstridsvapen: Tanto IV Specifikt närstridsvapen: Bokken IV, Specifikt närstridsvapen: Sai IV, Specifikt närstridsvapen: Jitte IV, Specifikt närstridsvapen: Shinobigatana IV, Specifikt närstridsvapen: Wakizashi IV, Specifikt närstridsvapen: Katana IV, Specifikt närstridsvapen: Kama IV, Specifikt närstridsvapen: Yari IV, Specifikt närstridsvapen: Naginata IV, Specifikt närstridsvapen: Bambukäpp IV, Specifikt närstridsvapen: Jo IV, Specifikt närstridsvapen: Bo IV, Specifikt närstridsvapen: Rukkushakubo IV, Specifikt närstridsvapen: Kusari-gama IV, Specifikt närstridsvapen: Manriki-gusari IV, Specifikt närstridsvapen: Nuchaku IV, Specifikt närstridsvapen: Tonfa IV, Specifikt närstridsvapen: Shuriken* IV.
* Avser användning i närstrid.

Budo Taijutsu eller känd som Ninjusu eller Bujinkan är stridskonst som utövade av ninjor. I Budo Taijutsu bygger på nio traditionella japanska skolor för stridskonster. De nio skolorna var: Togakure ryu ninpo, Gyokko ryu kosshijutsu, Kumogakure ryu ninpo, Koto ryu koppojutsu, Gikan ryu koppojutsu, Gyokushin ryu ninpo, Kukishin ryu happo hiken, Shinden Fudo ryu dakentaijutsu och Takagi Yoshin ryu jutaijutsu. Det mest unika med Budo Taijutsu är att man träna på sin naturlig rörelser skillnat mot andra stridskonster. Denne stridskonsten är gjord främst för strid så det finns inte som sport. Budo Taijutsu finns fåtal skolor runt om världen men det sägs att yamabushi (bergskrigare) har djupare kunskap om taijutsu.

Jag har arbeta med ninja yrket nu men den är inte färdig än... Men jag lägger allafall upp den.

Yrket: Ninja

Framgångslag: RÖR, PSY, VIL
Tidsgång: 1T6 år
Sysselsättningsfärdigheter: (25|30|40) enheter: Agera, Akrobatik, Båge, Dykning, Dyrka Lås, Fingerfärdighet, Filsofi, Förföra, Förhörsteknik, Förklädnad, Gevär, Gömma, Hoppa, Kasta, Kastkniv, Klättra, Närstrid: Budo Taijutsu, Närstrid: <Vapen>, Pistol, Psykologi, Religion, Samband, Simma, Smyga, Socialt uppträdande, Spaning, Sprängteknik, Undre världen, Övertalning.
Valfria färdigheter: (5|10|10)
Stridsvana: (3|4|5)
Befordran: (+0|+0|+1) Genin, Chuunin, Jounin
Startkapital:
Startutrustning: Misslyckad: A2-A6, B2, K3,
Normal:
Framgångsrik:
Övrigt:
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Master Pelle

Jag tycker att du har gjort ett suveränt jobb här, men det finns ett par SYSSELSÄTTNINGSFÄRDIGHETER som jag inte tycker passar in och sen fattas det en del FÄRDIGHETER.

Yrket: Ninja

Framgångslag: RÖR, PSY, VIL
Tidsgång: 1T6 år
Sysselsättningsfärdigheter: (25|30|40) enheter: Agera, Akrobatik, Båge, Dykning, Dyrka Lås, Fingerfärdighet, Filsofi, Förföra, Förhörsteknik, Förklädnad, Gevär , Gömma, Hoppa, Kasta, Kastkniv, Klättra, Närstrid: Budo Taijutsu, Närstrid: , Pistol , Psykologi, Religion, Samband, Simma, Smyga, Socialt uppträdande, Spaning, Sprängteknik, Undre världen, Övertalning.
Valfria färdigheter: (5|10|10)
Stridsvana: (3|4|5)
Befordran: (+0|+0|+1) Genin, Chuunin, Jounin
Startkapital:
Startutrustning: Misslyckad: A2-A6, B2, K3,
Normal:
Framgångsrik:
Övrigt:

Färdigheterna som jag inte passar in är dom som ståt i fet text, och dom färdigheterna som saknas är Blåsrör ( jag tror det är en egen färdighet som heter rekylfria vapen [har inte offensiv i närhten] ) och Överlevnad ( spec Stadsmiljö )

<center>Jag skriver inte detta för att klaga pga att jag älskar Ninjor</center>

Ps Kommer du att göra en händelse tabell till yrket eller ska man slå på allmäna händelsetabellen Ds

H Desticado
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Tjena Master Pelle

Jag tycker att du har gjort ett suveränt jobb här, men det finns ett par SYSSELSÄTTNINGSFÄRDIGHETER som jag inte tycker passar in och sen fattas det en del FÄRDIGHETER.

Yrket: Ninja

Framgångslag: RÖR, PSY, VIL
Tidsgång: 1T6 år
Sysselsättningsfärdigheter: (25|30|40) enheter: Agera, Akrobatik, Båge, Dykning, Dyrka Lås, Fingerfärdighet, Filsofi, Förföra, Förhörsteknik, Förklädnad, Gevär, Gömma, Hoppa, Kasta, Kastkniv, Klättra, Närstrid: Budo Taijutsu, Närstrid: , Pistol, Psykologi, Religion, Samband, Simma, Smyga, Socialt uppträdande, Spaning, Sprängteknik, Undre världen, Övertalning.
Valfria färdigheter: (5|10|10)
Stridsvana: (3|4|5)
Befordran: (+0|+0|+1) Genin, Chuunin, Jounin
Startkapital:
Startutrustning: Misslyckad: A2-A6, B2, K3,
Normal:
Framgångsrik:
Övrigt:

Färdigheterna som jag inte passar in är dom som ståt i fet text, och dom färdigheterna som saknas är Blåsrör ( jag tror det är en egen färdighet som heter rekylfria vapen [har inte offensiv i närhten] ) och Överlevnad ( spec Stadsmiljö )


Jag skriver inte detta för att klaga pga att jag älskar Ninjor


Ps Kommer du att göra en händelse tabell till yrket eller ska man slå på allmäna händelsetabellen Ds
Tänk på att denne yrket är anpassa för moderna ninjor. Det betyder inte att ninjor använder aldrig skjutvapen, ninjor i gamla feodala Japan har använd musköter men de anser att det är inte bra vapen för att lönnmörda någon för att det smäller högt och ger sig av krutrök. I moderna tider börja ninjor använda skjuvapen för att det var mera enklare och effektivare än man försöker lönnmörda någon med båge och blåsrör. Men det finns ninjor som använder aldrig skjutvapen.

Men jag skall lägga in färdigheten Blåsrör i yrket. Färdigheten Överleva skall man får från händelser tabell. Men en sak förstår inte varför skall dom ha specialesering Stadsmiljö i färdigheten Överlevnad? :gremconfused:
Jag tror inte att ninjor springer omkring i stad som de vore hemlösa så att de måste lära sig hur man överlever i en stad om han/hon inte vore en nukenin.
Men själklart kommer jag fixa händelser tabell i yrket.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Den ädla konsten att lönnmörda

  • Domare Giovanni Falcone, som hårt angrep maffian i Italien, dödades genom en massiv bomb i en kulvert under en väg som mer eller mindre klöv hans bepansrade limousin. Hans chaufför överlevde.
  • Eduard Sjevarnadze, Georgiens expresident, utsattes för en riktad bilbomb mot hans limousin. Genom ett mirakel och en jefligt modig chaufför kunde han dras ut ur den brinnande bilen med smärre brännsår. Sex månader senare utsattes han för ännu ett attentat: en hel grupp legosoldater anföll hans motorkonvoj med raketgevär och kulsprutor. Trots två direktträffar med raketgevär och sönderskjutna däck kunde chauffören köra undan tvåhundra meter och få Sjevarnadze i säkerhet.
  • De flesta seriösa bedömare av fallet Kennedy brukar vara överens om att Oswald inte kan ha varit ensam. Det måste till minst ett gevär till, varav ett måste vara framifrån för att få de skottskador som presidenten fick. Minst två gevärsskyttar. En gripen, som förnekade dådeet innan han själv blev skjuten av Jack Ruby.
  • Titta på hur israelerna mördar sina palestinska hatobjekt. Skickar de in en förklädd lönnmördare som skär halsen av honom? Nä. De raketbombar bilen från en helikopter. Och det här är ändå ett land som har något av världens mest effektiva och hänsynslösa underrättelsetjänst, och som inte ens tvekar att göra insatser på främmande länders mark. De kidnappade ju nazisten Adolf Eichmann från Argentina för att ställa honom inför rätta i Israel.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Ninjaromantik i all ära, men...

Precis som du påpekar så finns det avståndsvapen år 2059. Dessutom antyder du på att de kan vara närmast ljudlösa med den rätta utrustningen, vilket är rätt självklart. Då kan man ju fråga sig varför moderna ninjor över huvudet taget skulle spendera en massa tid i onödan på att lära sig en ineffektiv metod att ha ihjäl sin motståndare med.

Jag ser enbart nackdelar med att bruka stridskonster jämfört med avståndsvapen förutom att man enbart behöver sin kropp för att använda stridskonsten, men att ha vapen borde inte vara något problem för den professionella ninjan. Några nackdelar är:
[*] att man måste komma in sin fiende på livet för att kunna bråka med honom. Förutom att det är svårt att komma sin motståndare så pass nära så har han faktiskt större chans att göra motstånd än om man skjutit honom från avstånd.
[*] att man måste ta på sig mer tid på varje motståndare. Att ha ihjäl två säkerhetsvakter utan att någon av dem skulle hinna reagera skulle vara bra mycket svårare än med ett ljuddämpat avståndsvapen.
[*] att det kräver äckligt mycket träning. Minst sagt.

Egentligen ifrågasätter jag all form av stridskonst i Neotech eftersom man i princip måste tvinga fram situationer man kan använda dem i på ett mer eller mindre otrovärdigt eller löjligt sätt. Tyvärr, för de är ju roliga alternativ till avståndsstrider.

Men, om man nu vill spela ninjaromantik, där de har närmast omänskliga förmågor, så är det en annan sak. Då borde man nog också, förutom din sysselsättningsperiod, utforma en unik uppväxt eftersom man lär tränas från barnsben, åtminstone om man får tro legenderna och det som faktiskt står om dem i Nippon. Men, i vilket fall så borde det vara mäktiga företag eller organisationer som ligger bakom ens utbildning. Det har ju sina för- och nackdelar.

Nackdelarna är väl främst begränsningar; man lär ju knappast bli pensionerad om man fortfarande är skicklig. Man är ju företagets eller organisationens ägodel. Kanske man inte kommer tillåtas leva utanför "ninjaskapet" någonsin, utan istället får bli en tränare när man blir äldre. Med andra ord kan det bli lite problematiskt att få in en rollperson som ninja i en ordinär, blandad samling rollpersoner, och det kommer ju att vara obligatoriskt att aldrig röja sin sanna identitet och mål, utan gå under annat namn, o.s.v. Frågan är om man ens kommer kunna låta sina vänner rollpersonerna leva när väl uppdraget är slutfört och de vet för mycket.

Fördelarna kommer väl mest i blyerts på rollformuläret, alltså i samma riktning som du verkar vara inne på. Monstruösa mängder cybertech, ihärdig och lång träning av sanna mästare, genmanipulation, VR-stimulant undervisning, droger o.s.v. lär kunna göra en närmast omänskilg. Dessutom kan man väl se det som en intressant roll att måsta maskera sig och kanske arbeta mot övriga spelare.
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Ninjaromantik i all ära, men...

Då kan man ju fråga sig varför moderna ninjor över huvudet taget skulle spendera en massa tid i onödan på att lära sig en ineffektiv metod att ha ihjäl sin motståndare med.

Att det finns mer effektiva metoder att ta livet av folk gör ju inte närstridsmetoden ineffektiv. Den är fortfarande effektiv, i vissa situationer.

Elitsoldater tränar ju närstid. Närstridsträning gör det möjligt för dig att fungera även om du inte har ett vapen. Är du lika effektiv? Inte på långa vägar. Men långt mycket mer effektiv än utan den träningen om du skulle befinna dig i en situation där du inte har något eldvapen.


Egentligen ifrågasätter jag all form av stridskonst i Neotech eftersom man i princip måste tvinga fram situationer man kan använda dem i på ett mer eller mindre otrovärdigt eller löjligt sätt. Tyvärr, för de är ju roliga alternativ till avståndsstrider.

Nja, man har ju inte alltid möjlighet att ta med sig vapen, särskilt inte om man skall träffa en prominent person. Dessutom så kanske säkerhetsvakter och annat slappnar av lite för mycket om de är helt säkra på att du är obeväpnad. De kanske släpper dig lite väl nära inpå sig... Lyckas man överraska säkerhetsvakten, ta pistolen från honom och...

Lite chansartat kanske...

Men hur tar man livet av någon som envisas med att förflytta sig mellan kulvert->eskorterad pansarbil->kulvert?
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Prova med...

...ett raketgevär

Eller tio, ett per bil i eskorten...


...eller en bilbomb

Ja, fast laddningen blir så grymt stor om jag skall slå ut tio bilar med en smäll. Dessutom så måste jag känna till bilarnas färdväg.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Ninjaromantik i all ära, men...

"Men långt mycket mer effektiv än utan den träningen om du skulle befinna dig i en situation där du inte har något eldvapen."

Om man inte har något handeldvapen men ändå har möjlighet att med nävarna dräpa sitt offer så har (eller får) man mest troligt en hel del andra problem, som exempelvis beväpnade livvakter.

"Men hur tar man livet av någon som envisas med att förflytta sig mellan kulvert->eskorterad pansarbil->kulvert?"

Varken med sedvanliga handeldvapen eller stridskonst skulle jag tro. Däremot skulle nog ett pansarskott kunna duga, eller kanske ett krypskyttegevär föresten?

I vilket fall tycker jag att statistiken talar sitt tydliga språk: Folk blir inte lönnmördade med nävar utan sprängämnen, gifter och bly.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Den ädla konsten att lönnmörda

Liksom, det krävs resurser för att ta sig förbi moderna säkerhetsarrangemang. Majoriteten av alla lönnmord under de senaste femtio åren har varit framgångsrika enbart genom att mördaren har offrat sig själv eller genom rent och skärt övervåld. Typiska ninja-lönnmord lyser med sin frånvaro, eftersom de helt enkelt inte kan utföras längre.
Så det betyder nog att ninjor måste börja köra med stort eldkraft om de skall kunna lönnmörda någon i dagen samhället?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Den ädla konsten att lönnmörda

"Så det betyder nog att ninjor måste börja köra med stort eldkraft om de skall kunna lönnmörda någon i dagen samhället? "

Antingen det, eller tänka över sitt produktutbud. Vill verkligen kunden ha lönnmord? Det är helt enkelt inte lönsamt att bedriva konsultverksamhet inom detta högst exklusiva område, speciellt som ninjorna numera har hård konkurrens från Cosa Nostra, triaderna och organizatsija. Statssubventionerade företag som Mossad, CIA och GRU pressar ju också priserna. Man får väl helt enkelt se det som att lönnmordsbubblan har spruckit.

Så för att överleva blir nog ninjorna tvungna att söka nya marknader. Det svarta modet är ju synnerligen hippt och inne, så jag kan nog tänka mig en modekedja riktad mot unga blivande gatusamurajwannabes. Dessutom lever de ju ett sunt liv, så även en hälsokostproduktlinje är tänkbar, i synnerhet med alla dessa hjälp-dig-själv-böcker som man kan producera. Men framförallt är ju ninjorna synnerligen lämpade för den mördande konkurrensen på snabbmatsmarknaden, så en Teenage Mutant Ninja Burger-franchise är nog inte helt uteslutet.
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
stridskonsten e fortfarande rätt sjukt uber....
vad ska en ninja men benbrytning till föresten, dom kommer ju bara skrika som stuckna grisar...
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
stridskonsten e fortfarande rätt sjukt uber....
vad ska en ninja men benbrytning till föresten, dom kommer ju bara skrika som stuckna grisar...
I Taijutsu finns det teknik som kallas Koppojutsu som går ut på att bryta sönder motståndare ben, så därför finns det benbrytning teknik i Taijutsu. Denne stridskonst är ganska uber för att ninjor använder massa olika vapen och stridskonsten basera på nio japanska stridskonst skolor.
 
Top