SL har alltid rätt. Punkt.
SL har alltid rätt, men han kan (om han vill) böja sig efter spelarnas rättelser (om han tycker att de verkar logiska).
Själv brukar jag böja mig efter vad spelarna tycker beroende på hur de framför det (främst av allt avgör jag om det är logiskt eller inte), om någon säger något i stil med "Öhhh... det där är ju helt jävla ologiskt! Det sjukaste jag har hört! Idiot!" så brukar jag bara göra det hela värre för dem. De kanske får en kruka i huvudet, blir stångade av en stor bagge (/images/icons/wink.gif utOpiA) eller något hemskt.
Jag tar ett exempel: En magiker satte fram en skenbild i luften av sig själv som... kräkade sig framför en annan spelare. Spelaren som blev utsatt bestämde sig för att be och bli räddad på det viset.
SL: "Okej, du sätter dig ner och ber att den ska försvinna..."
Spelare: "Du måste slå för det!"
SL: "Jo, men-"
Spelare: "Jag har faktiskt -bla-bla- i qadosh! Vad ska jag slå mot?"
SL kollar upp gudomlig intervention i grundboken och suckar, "Slå Ob5T6 mot din qadosh (som inte var så hög)."
Spelaren slår och fumlar.
SL: "Jaha. Gudarna bestämmer sig för att... straffa dig för att du var så korkad, de skickar ner en blixt i skallen på dig (effekten av ett sådant fumlat slag)... ta Ob3T6 trauma och smärta. Egentligen ska man sänka din qadosh till noll också, men det ids jag inte..."
Spelaren surar resten av mötet, karaktären? Jo, han gick visst hem till gården och surade sig genom resten av äventyret /images/icons/wink.gif.
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!