Nekromanti Nitläder (se hit, Herr Nils!)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Herr Nils som punkare!

"Herr Nils, som själv burit nitarmband i sin ungdom, då som punkare inte som något annat (jag såg nog vilka associationer ni fick)"

Det skulle jag allt vilja se. Hade du tuppkam också? Du har inte några pinsamma bilder du vill lägga ut till allmän beskådan? :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Grattis Drygo!

Personer som använder Hollywoodproduktioner som referenser bör slå upp ämnet "källkritik" i något lämpligt uppslagsverk.
Tusen nya dryghetspoäng till Björn. Grattis!

Ordföranden för Dryghetskontroll,
Basenanji

Troberg

Sinister eater
Re: Herr Nils som punkare!

Nej tuppkam var jag för feg för att ha, jag var lite smyg punkare. Kängor och klädsel men däremot Dante var betydligt mer uttalad punkare, jag försökte efterlikna honom men vågade inte för att då skulle min mor bli ledsen. Har nog inga bilder kvar från den tiden, har aldrig fastnat riktigt bra på bild.
Jag kan intyga, jag såg dem båda två på den tiden.

Jag föredrar dock att se det som att vi var lömska snarare än fega. Infiltrera och förstör inifrån...

Däremot hittade jag andra skumma bilder på mig själv i kortkort.
Den vet jag inget om och vill inte veta något om... Jag var inte inblandad. Jag har aldrig haft kortkort eller ens något kjolaktigare än en morgonrock. Jag har själv inte ens shorts om jag kan undvika det. Jag knatat omkring i öknen i augusti (Cirka 300 grader i skuggan och det fanns ingen skugga. Minst.) en hel dag i svarta jeans, docs och svart tröja. Så illa tycker jag om shorts.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Däremot hittade jag andra skumma bilder på mig själv i kortkort. Den du, nu får du allt klura lite"

I brist på mer perversa alternativ så gissar jag på kilt. Rätt typiskt att när männen adopterar ett kvinnoplagg så blir det helt plöstligt riktigt macho. :gremsmile:

Björn Hellqvist

Swordsman
Re: Grattis Drygo!

Här skulle jag kunnat starta antingen ett flamewar eller kommit med något lustig kommentar, men jag nöjer mig med att konstatera att jag ungefär vartannat år stöter på en idiot.
Basenanji förklaras härmed ha uppfyllt kvoten för 2000-2002.

Rising

Vila i frid
Och det är så här du -undviker- flamewar?

"Här skulle jag kunnat starta antingen ett flamewar eller kommit med något lustig kommentar, men jag nöjer mig med att konstatera att jag ungefär vartannat år stöter på en idiot."

Var det här verkligen nödvändigt? Jag tycker också du var lite väl bufflig när du uttryckte dig med "80% ren skit" och "borde slå upp ordet 'källkritik'". Om man ska undervisa kan man inte trycka ner andra på det viset, den som gör det är högmodig och slår sig bara för bröstet, han hjälper inte. Den som undervisar måste göra det med ödmjukhet och inse att han måste vara elevens tjänare för att lära denne något, inte hans härskare. Det du gjorde är som att säga "den som särskriver borde få tvångssurfa på skrivihop.nu"

Det är äckliga åsikter i mina ögon.

Sedan tycker jag förvisso att Basenanji i sin tur kunde ha uttryckt sin kritik annorlunda, men det rättfärdigar inte ditt svar i det här inlägget.

Mkt dålig stil. Det blir
från mig.

/Rising

Balderk

Swashbuckler

I brist på mer perversa alternativ så gissar jag på kilt. Rätt typiskt att när männen adopterar ett kvinnoplagg så blir det helt plöstligt riktigt macho

Ja, jag såg för några veckor sedan 51st state, där har självaste Samuel L Jackson kilt! Den du, riktigt macho såg han ut... :gremsmile:

Fast jag tycker han passar bättre i annan utstyrsel... kilten är så färggrann

/Herr Balderk

Azagthoth

Myrmidon
Re: Och det är så här du -undviker- flamewar?

Ja, båda bör tänka efter lite innan de skriver, annars kommer de bara att börja bråka. Alltså, mer ödmjukhet, mindre "buffel".

Björn Hellqvist

Swordsman
Och?

Man kan jamsa med och säga saker som att "nja, nu är inte rustningarna i Braveheart så vidare väl dokumenterade" och "hördu, kan det möjligen vara så att Hollywoodfilmer inte ska ses som dokumentärer?", för att sedan fylla post efter post med exempel. Visst kan man göra det, och det är väl ett bra sätt om man har gott om tid och inte vill stöta sig med någon. Nu valde jag att inte göra det, och du får tycka att det är hur äckligt som helst. Faktum kvarstår - Braveheart är en sällsynt dålig film på många punkter (vilket jag utvecklar i den artikel jag länkat till). Tyvärr så brister det någon gång även för en sådan som undertecknad: man tröttnar på alla fantasyrollspelsskolade, filmtittande vapen- och rustningsexperter som hävdar sitt "kunnande" med samma brist på ödmjukhet som jag uppvisade.

Rising

Vila i frid
Ack!

"Tyvärr så brister det någon gång även för en sådan som undertecknad: man tröttnar på alla fantasyrollspelsskolade, filmtittande vapen- och rustningsexperter som hävdar sitt "kunnande" med samma brist på ödmjukhet som jag uppvisade."

Tycker du det stämmer in på Maxwan? Han skrev ju uttryckligen "Mac - som inte kan ett skit om nitläder" för att visa sig ödmjuk i det inlägg som du brusade upp dig på.

Nå, jag tyckte först att du var lite bufflig, men inte värre än så. Jag är också bufflig ibland. Det jag fann upprörande var inte det buffliga inlägget, utan ditt personangrepp på Basenanji. När någon påpekar min bufflighet försöker jag förklara mig och se till att det inte råder några missförstånd, att bara snoppa av någon genom att kalla dem för en "idiot" tycker jag var en dålig lösning. Här hade jag snarast garvat med lite och sagt "oj, det var inte menat som ett drygt påhopp på Maxwan, jag blir bara så förbannat sur på Hollywood ibland. Det var egentligen dem jag riktade mig till. Sorry Mac" eller något liknande.

Men du kunde bara inte svälja din egen stolthet utan var tvungen att kalla Basenanji för en idiot? För att han påpekade att du var rätt dryg som höll på och bufflade dig gentemot Maxwan som klart och tydligt hade markerat att han inte visste särskilt mycket om nitläder, men tyckte sig ha sett dem på bild och hade massor med funderingar om hur det kunde komma sig?

Utan att ens visa den minsta lilla tillstymmelse till reson och be om ursäkt nu i efterhand?

/Rising
skakar på huvudet

Sodivra

Champion
Jaha, jo..

Själv är jag faktiskt rätt förvånad över hur man kan bli förbannad på Bansenanji - Dryghet kan vara irriterande, men när du, Björn, redan skrivit ett kaxigt inlägg, jo det kallar jag verkligen ett kaxigt inlägg, så verkar det orimligt att bli irriterad på Bansenanji.. Men eftersom Herr Nils också blev det så måste ju åtminstone en del se det annorlunda mot mig.

Jag såg det å andra sidan mycket mera lättsamt, "Ordföranden för Dryghetskontroll, Basenanji" låter rätt oseriöst. Men det är ju jag det, och jag har ju diskuterat med Basenanji förut, och vet att han inte vill framstå som "elak".

Du tog ju iallafall uppenbarligen illa upp, eftersom du postade ett så fördömande svar.. Jag tror att Basenanji kommer att se det som att hans svar missuppfattats, och ursäkta/förklara sig. Kommer du också kunna göra det?

Peace, man.
/Arvidos, som har lite svårt för att skälla på någon som är dubbelt så gammal som jag, och dessutom gammal forumveteran.. :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
Personangrepp.

Det här var inget annat än personangrepp.

Förekommer det igen kommer ni varnas och stängas av. sluta bråka om det nu. Eller så låser jag tråden.

Eftersom jag inte tänker göra något sådant nu, eftersom ni mig veterligen brukar sköta er bra så säger jag det bara här och nu.
Sluta vara otrevliga mot varandra.

Jag bryr mig inte om vem som gjorde vad när och varför. Ni har gjort fel båda två. Och två fel gör inte ett rätt så sluta bara.

Tack
chrull

Sodivra

Champion
Jooodå..

Visst, klaga på Braveheart ni. Det är det här jag motsätter mig:

Personer som använder Hollywoodproduktioner som referenser bör slå upp ämnet "källkritik" i något lämpligt uppslagsverk.

Det låter som en anklagelse. "Om du inte har fattat att allt som händer i Hollywood är fel.." (Hur man nu ska kunna veta det, om man inte redan vet det. Så att säga. Det finns ingen logisk lag som SÄGER att Hollywood har fel, bara en som säger att dramatik säljer. Men det säger inte att historisk korrekthet på något sätt är mindre dramatiskt.. Fast nu är det tydligen det.) "..så är du korkad"

Lite oartigt kanske, men jag skulle låtit det passera utan några kommentarer ifall det inte hade blivit tillfälle för utredan om det här..

Björn Hellqvist

Swordsman
Re: Ack!

Jag erkänner villigt att jag är en buffel ibland. Man kan trampa i klaveret även om man läsa noter. Jag har läst om Maxwans inlägg, och det är så här i efterhand svårt att se någon sorts tankelinje i den över huvud taget, annat än "jag vet inget om nitläder, men hur kan Braveheart vara fel?". Jag valde tyvärr den enkla utvägen (sågning av Braveheart, ej att tolkas som sågning av Maxwan).

Jag trodde själv på nitläder, ringläder och andra fantasikonstruktioner en gång i tiden. Det var en effekt av filmer och rollspel. I min strävan att lära mig mera fick jag läsa på. Det fanns inget Internet att tillgå, så det blev att gräva i en massa böcker. Folk nu för tiden har blivit väldigt slöa när det gäller att försöka lära sig något, så därför blir det lite frusterande när påståenden bollas utan någon som helst faktagrund. Mer därom i en annan post.

Angående min bufflighet (igen): OK, jag borde skickat ett email till Basenanji om varför han postade ett oprovocerat personangrepp i en diskussion han inte deltog i, och därmed rett ut det hela bakom kulisserna. Nu gjorde jag inte det, men jag väljer att låta kommentaren stå kvar, då det vore ohederligt att gå in i efterhand och redigera så att det ser bättre ut. min åsikt om Basenanji står kvar, därför att jag inte ser någon anledning att revidera den.

Rising

Vila i frid
Jag börjar fetgilla Troberg [NT]

" Jag knatat omkring i öknen i augusti (Cirka 300 grader i skuggan och det fanns ingen skugga. Minst.) en hel dag i svarta jeans, docs och svart tröja. Så illa tycker jag om shorts. "

Ha ha! Du är så djävla stenhård att jag börjat nynna på "bad to the bone" varje gång jag klickar på dina inlägg. Du spöar nazister, bor granne med folk som har maskingevär i lägenheten och går omkring svartklädd i öknen...

Vad ska du med rollspel till, folk borde ju betala för att låtsas vara dig i fem timmar!

Det är iaf fantastiskt underhållande.

b-b-b-b-b-b-b-bad...

/Rising
som är totalt omacho

Troberg

Sinister eater
Re: Jag börjar fetgilla Troberg [NT]

Ha ha! Du är så djävla stenhård att jag börjat nynna på "bad to the bone" varje gång jag klickar på dina inlägg.
Nej, bara envis.

går omkring svartklädd i öknen...
Det gör iofs lokalbefolkningen också (i alla fall en betydande del av dem). Svart tar iofs upp mer värme, men det ger också ifrån sig mer värme.

Vad ska du med rollspel till, folk borde ju betala för att låtsas vara dig i fem timmar!
Jag är lite orolig för att fol piratlåtsas vara mig utan att betala... :gremtongue:

som är totalt omacho
Jag också. Folk bara antar sakef för att man råkar köra sportbil (jaja, jag vet att firebirden inte är sportbil formellt sätt, men det finns inget bra svenskt ord för den kategorin bilar), bråkar med nassar för att det är oundvikligt och är allmänt envis.

Jag skulle inte överleva tio minuter i en Steven Segalfilm (även bortsett från att jag troligen skulle begå harakiri med en domkraft för att slippa se eländet...).

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Jag börjar fetgilla Troberg [NT]

tyvärr så är allt han skriver sant, utom ny nassarna jag tror han föll på fyllan :gremsmile:

Men förövrigt allt annat du hackade ner på är sant, blge har lite problem, han hatar verkligen shorts och han även om ´han inte erkänner det sysslar med sport. Vollyboll!!!

Troberg

Sinister eater
Re: Jag börjar fetgilla Troberg [OT]

tyvärr så är allt han skriver sant, utom ny nassarna jag tror han föll på fyllan
Näpp. Det hände. Jag var nog inte riktigt nykter själv, eller något åt det hållet, men det hände.

även om ´han inte erkänner det sysslar med sport. Vollyboll!!!
En gång, det var ett misstag! Jag menade inte att göra det. De var de andra som lockade mig i fördärvet, precis som när de tvingade mig att spela minigolf!

Blir det någon mer gång så blir det med "No disqualification"-regler så att man kan göra saker i stil med att svepa undan benen för en motståndare som hoppar för att smasha.

Men jag kan erkänna att petanque/boule är ganska kul.

Troberg

Sinister eater
Re: Herr Nils som punkare! [OT]

Har nog inga bilder kvar från den tiden, har aldrig fastnat riktigt bra på bild.
Men det har jag... Vissa andra personligheter som är kända på forumet figurerar också (Dante, Magnus Seter). :gremshocked:

Mot en (o)rimlig avgift kan jag låta bli att publicera dem... :gremgrin: