Re: Ack!
Jag erkänner villigt att jag är en buffel ibland. Man kan trampa i klaveret även om man läsa noter. Jag har läst om Maxwans inlägg, och det är så här i efterhand svårt att se någon sorts tankelinje i den över huvud taget, annat än "jag vet inget om nitläder, men hur kan Braveheart vara fel?". Jag valde tyvärr den enkla utvägen (sågning av Braveheart, ej att tolkas som sågning av Maxwan).
Jag trodde själv på nitläder, ringläder och andra fantasikonstruktioner en gång i tiden. Det var en effekt av filmer och rollspel. I min strävan att lära mig mera fick jag läsa på. Det fanns inget Internet att tillgå, så det blev att gräva i en massa böcker. Folk nu för tiden har blivit väldigt slöa när det gäller att försöka lära sig något, så därför blir det lite frusterande när påståenden bollas utan någon som helst faktagrund. Mer därom i en annan post.
Angående min bufflighet (igen): OK, jag borde skickat ett email till Basenanji om varför han postade ett oprovocerat personangrepp i en diskussion han inte deltog i, och därmed rett ut det hela bakom kulisserna. Nu gjorde jag inte det, men jag väljer att låta kommentaren stå kvar, då det vore ohederligt att gå in i efterhand och redigera så att det ser bättre ut. min åsikt om Basenanji står kvar, därför att jag inte ser någon anledning att revidera den.