Hur ställer ni er alla till att ha med visuella tillbehör i ett rollspel?
Exempelvis i Noir så är ens Initiativ viktigt som satan. Anledningen är att man får försvara sig mot varje attack som kommer mot en, men på bekostnad av ens egna Initiativ (när man stressas av att reagera sänks ens initiativ (i ordets rätta betydelse, "övertag")). Detta gör att i situationer många-mot-få så brukar de som är få ha problem då de inte lyckas få kontroll eller övertag i situationen - något jag gillar.
Vi har en "spelplan" (eg. ett antal rutor från 1 och uppåt) där deltagarnas Initiativvärden markeras med pluppar, vilket är enkelt, snabbt och överskådligt - inga anteckningar behövs, SL slipper hålla reda på SLPnas initiativ (det är bara att titta på spelplanen) för att se vem som är på tur.
Exempelvis i Noir så är ens Initiativ viktigt som satan. Anledningen är att man får försvara sig mot varje attack som kommer mot en, men på bekostnad av ens egna Initiativ (när man stressas av att reagera sänks ens initiativ (i ordets rätta betydelse, "övertag")). Detta gör att i situationer många-mot-få så brukar de som är få ha problem då de inte lyckas få kontroll eller övertag i situationen - något jag gillar.
Vi har en "spelplan" (eg. ett antal rutor från 1 och uppåt) där deltagarnas Initiativvärden markeras med pluppar, vilket är enkelt, snabbt och överskådligt - inga anteckningar behövs, SL slipper hålla reda på SLPnas initiativ (det är bara att titta på spelplanen) för att se vem som är på tur.