Har du någon motsvarighet till DoD's Fysik; alltså immunitet mot gift, sjukdomar och liknande?
Om du inte har det så måste du ju knyta det till storleken, och det känns kanske lite skumt för mig. Tänk på Sin City; vem föreställer man sig vara segast, hårdast och motståndskraftigast? Någon stor tjockis, eller någon ärrad, senig hårding såsom Hartigan?
Jag gillar dessutom att kunna ha stora men svaga personer, eller små men starka.
Mmm, fast om du knyter an storleken till tåligheten så kan du ju inte ha tåliga och små typer, eller ömtåliga tjockisar. Det var anledningen till att jag tänkte att man skulle kunna hantera kroppsbyggnader såsom nackdelar/särdrag istället. Då kan en tjockis vara dålig på att både slåss, ta stryk och på att slå in dörrar. När jag sade att jag ville slå ihop Styrka och Storlek så tänkte jag på sakerna man kan
göra med STY och STO i BRP: Inte att man skulle se till att alla stora typer också blev starka.
Det är lite roligt med Styrka, faktiskt. I DnD så är det en Conan-förmåga: Den med enbart hög styrka kan båda hoppa över stup, slåss bra samt göra mycket skada. I DoD är det istället en Trollförmåga; med enbart hög styrka kan man visserligen utdela mycket skada, men man är inte smidig och man träffar inte ofta.
Om det var upp till mig i ditt spel skulle jag nog ha en Marv-förmåga: råstyrka, hoppa, träffa, göra skada, bryta sig lös från grepp, lyfta saker, osv, och en Hartiganförmåga för att stå emot sjukdom, kyla, droger, gift och påfrestningar. Som du skrev: "explosivitet och seghet", jag skulle bara låta bli att knyta an någon av dem till rollpersonens
storlek.