Har du någon motsvarighet till DoD's Fysik
Så här ser det ut:
KROPPSBYGGNAD
->Kondition
->Styrka
->Tolerans [stå emot droger, kyla, sjukdomar, gifter, värme, etc]
(alla EGENSKAPER har tre Förmågor)
Storlek är ett eget värde, som ligger utanför.
Det finns tre viktiga delar som förklarar tålighet mot skador; Uthållighet, Livsvilja och Sårtröskel.
Hartigan har hög Livsvilja (mycket för att han har ett mål - att skydda Nancy ("mål" är en annan del av mitt system, men det tar vi någon annan gång). Marv har hög Uthållighet och Sårtröskel, för... ja, han är Marv, typ.
En stor fet snubbe har fördel av sin kroppsmassa, där en klen spinkis inte har den fördelen. Detta fungerar så att om hög Storlek; tål mer, blir lättare träffad; om låg Storlek, tål mindre, blir svårträffad. Åter ett Sin City-exempel - Marv blir träffad ofta men tar det som en man, medan Miho eller Kevin är små, smidiga och undviker träffar, men när de väl träffas (vilket i Mihos fall mig veterligen aldrig har hänt?) så är de mer benägna att faktiskt bli ledsna av det.
Sedan finns det för-/nackdelar som påverkar Livsvilja, Uthållighet och Sårtröskel, oavsett Storlek, så den klene tjockisen är inga problem att få fram.