När jag var ute och letade efter Hollow Earth Expedition, efter tips i annan tråd, råkade jag på de här tärningarna:
http://www.exilegames.com/access/dice.html
Är det bara jag som tycker att konceptet är lysande, och undrar varför ingen kommit på det tidigare? Normalfördelade tärningar! Utan en massa matematiska operationer! Man får klockkurva OCH enkelhet! LYSANDE!
Jag är alldeles entusiastisk just nu, känner jag. Jag måste nästan börja fundera över möjligheten till något liknande till mitt eget regelsystem...
Nå - är det genialt, eller är det genialt?
(Däremot är det inte en t1:a de pratar om. Det är en t2:a. Den ger två olika resultat, 1 och 0. Det vore som att kalla t10:or för t9:or.)
http://www.exilegames.com/access/dice.html
Är det bara jag som tycker att konceptet är lysande, och undrar varför ingen kommit på det tidigare? Normalfördelade tärningar! Utan en massa matematiska operationer! Man får klockkurva OCH enkelhet! LYSANDE!
Jag är alldeles entusiastisk just nu, känner jag. Jag måste nästan börja fundera över möjligheten till något liknande till mitt eget regelsystem...
Nå - är det genialt, eller är det genialt?
(Däremot är det inte en t1:a de pratar om. Det är en t2:a. Den ger två olika resultat, 1 och 0. Det vore som att kalla t10:or för t9:or.)