w176 said:
Men allt för ofta tar folk sig rätten att definiera verkligheten och "vad folk tycker" åt andra, utan att ta hänsyn till hur de upplever frågan. Finns det ingen antydan av ett "för mig" eller att denna erkänner att andra kan ha andra upplevelser av frågan, så blir jag det blodtörstiga monstret igen.
Så tänkte jag länge. Jag blev upprörd över ganska mycket, särskilt hur det uttrycktes.
Sen blev jag sur på två användare och lämnade rollspel.nu. Istället hängde jag på andra rollspelsforum, med väldigt olika klimat ...
... utan att regga användare.
Med andra ord, jag lärde mig att läsa och fundera och inte ta åt mig, eftersom jag ju rimligen inte var en del av diskussionen och för att jag inte kunde svara.
Det gjorde att jag kunde rycka på axlarna och säga "meh, tycker duuuuu, ja" åt allt som folk skrev.
Det spelade liksom ingen roll om de ville ha tolkningsföreträde. För jag visste ju att de hade fel och jag lärde mig att inte hela tiden knattra på tangentbordet för att skriva hur fel de hade. Jag visste ju att de hade fel, och det är ju jag som är viktigast för mig, inte någon random på nätet.
/Magnus