Hakanlo said:
Kul att du tycker!
OT: Det är en mycket läsvärd artikelserie, fyra stycken tror jag. Maciej Zeremba är ofta (men inte alltid) suverän.
Själv får jag väl säga att jag tycker tvärtom. När han gav sig på min arbetsplats, skolan, så visade det sig att han mest var ute efter spektakel och att spela på folks fördomar; det fanns väldigt lite faktiska efterforskningar och väldigt mycket "appeal to emotion" genom enskilda skräckexempel. Jag gillar inte alls hans taktiker, och tycker att han verkar ganska obehaglig.
Jag har inget att säga om den länkade artikeln, utom naturligtvis att den undergräver och misstänkliggör varje person som någonsin råkar ut för faktiska kränkningar och liknande. "Äh, det vet man ju att det bara är larv, det har man ju läst i han Zerembas artiklar..." Jag är inte tillräckligt insatt i ämnet. Men som sagt, när han väl skulle prata om ett ämne där jag HAR kompetens så visade det sig ungefär vilka metoder han väljer att använda. Hans beskrivning av skolan har väldigt lite med skolan att göra, kan man väl helt enkelt säga.