Men är inte det ungefär som om jag, med nedsatt färgseende, skulle försöka sända privata hot till alla som använder korrekt "färgsättning"? Typ ganska svårt?till alla som stavar rätt. [snipeti] dyslektiker
Problemet med att vara färgblind är snarare att folk verkligen inte fattar problemet (jo jag vet att dyslexi inte heller är helt glasklart, men mest för att så vitt jag förstått så är forskare inte överens om vad som orsakar det). Typ om jag säger att jag på håll inte ser skillnad på lingon (röda) och lingonris (grönt) får man bara en konstig blick. Tror det har att göra med att min färgblindhet inte syns på samma sätt som dyslexi blir uppenbar för andra.För att återgå till sanns och allvar tror jag att även du skulle överväga att på börja ett dylikt projekt om det var som så att var och varannan tråd kritiserad ”Folk som inte kan det där med färger” och tycker att dessa borde tvingas dricka gift eller åtminstone bli avstängda i 6 månader.
Det där är troligtvis samma sak med dyslexi. Folk med den åkomman blir troligtvis lika störda på de flesta uttalanden som du och jag blir på "men vadå? så du ser inte att det där huset är rött!". I deras fall hadlar det om andra saker men det förstår jag inte för jag har ingen insikt.Problemet med att vara färgblind är snarare att folk verkligen inte fattar problemet