Nekromanti Nu blir ja för bannad

Lindenius

Swashbuckler
på ala inlägg som har sär skruvningar elr dåli svänska därfö tänkze jaa av prnicip ge alla sådna trådr en stärna åtmintånne för en månad. Starting with this one. :gremtongue:

why? because I can.

//erik. sosumi

Juli. nu en dumdryg månad.

Lindenius

Swashbuckler
Paradox?

till alla som stavar rätt. [snipeti] dyslektiker
Men är inte det ungefär som om jag, med nedsatt färgseende, skulle försöka sända privata hot till alla som använder korrekt "färgsättning"? Typ ganska svårt?

*kramas*

//erik. svårt med rött/grönt

Lindenius

Swashbuckler
Jag är lingonens obaneman… [edit]

För att återgå till sanns och allvar tror jag att även du skulle överväga att på börja ett dylikt projekt om det var som så att var och varannan tråd kritiserad ”Folk som inte kan det där med färger” och tycker att dessa borde tvingas dricka gift eller åtminstone bli avstängda i 6 månader.
Problemet med att vara färgblind är snarare att folk verkligen inte fattar problemet (jo jag vet att dyslexi inte heller är helt glasklart, men mest för att så vitt jag förstått så är forskare inte överens om vad som orsakar det). Typ om jag säger att jag på håll inte ser skillnad på lingon (röda) och lingonris (grönt) får man bara en konstig blick. Tror det har att göra med att min färgblindhet inte syns på samma sätt som dyslexi blir uppenbar för andra.

I övrigt håller jag med om att "inte bryr sig" är det straffbara. Det som störde mig mest i sammanhanget var nog att jag upptäckte att en massa trådar (i icke nämnt forum) fick fem stjärnor. Och med tanke på hur illa det var stavade och formulerade tror jag inte att det var för innehållet de fick betyget, utan för att man själv kan sätta betyg på sina egna trådar.

//erik. har inte sätt några nya dåliga trådar på några dagar nu. Fast å andra sidan har jag inte letat särskilt noga.

edit:negation

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Antar att...

...det är mig du syftar på? :gremwink: Jag erkänner att jag ofta slarvar med språket då jag skriver på forumet, så det skulle inte vara otroligt att det är mig du syftar på. :gremwink: Inte för att jag sätter stjärnor, i min egna inlägg men men... Varför slarvar man då med skriften? Jag kan inte skylla på något, för jag kan skriva bättre. Det började antagligen på gamla modem-tiden för min del. Då var man stressad och det var viktigare att få fram posten än att den var hundra procent rättstavad. Nu sitter jag ju inte på modem längre (tekniskt sett sitter jag inte på något alls då jag inte har en uppkoppling nuför tillfället :gremfrown: ) så man tycker ju inte att det borde vara ett problem längre. Men vad är det man säger? Gamla hundar eller något ;:)

Rickard

Urverk speldesign
Det här kanske bara gäller mig, men jag har faktiskt vant mig att bortse från felstavningar.. När jag var yngre, typ 18-19, så irriterade jag mig något oerhört på felstavningar.. Numera så ignorerar jag dem.. Jag märker det nu när jag sitter och korrläser en bok en annan har skrivit.. Jag får läsa på ett helt annat sätt (ord för ord), för om jag läser för att ta in informationen så hoppar jag de flesta felstavningar.. Å andra sidan kommer jag aldrig ihåg sidan jag korrläst.. På sin höjd meningarna i samma stycke..

/Han som antar att hans forumsvistelse har gjort honom mer ignorant för skriftliga missar

Morgoth

Swashbuckler
Re: Jag är lingonens obaneman… [edit]

//erik. har inte sätt några nya dåliga trådar på några dagar nu

Men det har jag... ;-)

/mogz,
viktigpetter be gone!

Ceram

Hero
Re: Jag är lingonens obaneman… [edit]

Problemet med att vara färgblind är snarare att folk verkligen inte fattar problemet
Det där är troligtvis samma sak med dyslexi. Folk med den åkomman blir troligtvis lika störda på de flesta uttalanden som du och jag blir på "men vadå? så du ser inte att det där huset är rött!". I deras fall hadlar det om andra saker men det förstår jag inte för jag har ingen insikt.

/Ceram, misstänker att tråden är överåldrig men svarar ändå...