Illustrationer
Sedan vore det förstås också kul med lite illustrationer men här famlar jag verkligen i blindo. En framsida behöver vi och kanske två bilder per spelvärld? Det kanske är för mycket iofs.
Jag hade nog räknat med att illustrera min egen värld om jag bestämmer mig för att delta (se
här för några bilder jag gjort), men jag inser att resultatet kanske blir litet väl spretigt om alla ansvarar själva för illustrationer.
För övrigt är jag beredd att erbjuda illustrationer till den som tycker att min still passar hans/hennes spelvärld. Jag sysslar ju med fotomanipulationer, så vissa specialförhållanden råder dock:
1) Ni får själva fixa foton att utgå ifrån (jag vet ju att alla ni rollspelsnördar har fullt med foton när ni poserar i bar överkropp med postordersvärd, så det är väl inga problem).
2) Alver och dvärgar är nemas problemas, orcher kan jag nog fixa, speciellt om ni hjälper till litet, men en närbild på en drake i fullt ljus skulle kräva en massa 3D-modellering följt av kraftiga Photoshop-manipuleringar (för att få den att se oplastig ut), så det besparar jag mig helst. Monster i skuggor och på långt håll är dock inga problem (och fixar ni mig en riktigt schysst bild på en iguana så kanske jag kan draka till den
). Generiska skräckspelsillustrationer (ni vet, i stil med
den här) kan en blind apa göra, så där finns inga hinder.