Det är kul att se att folk engagerar sig och har synpunkter, men det är inte riktigt den sortens feedback jag hoppades på.
Varumärket "Dunder&Drakar" är ju det jag kommer att jobba med. Det har åkt runt nu i tolv år och finns till och med omnämnt på Wikipedia. Visst finns det säkert andra passande namn, men det är inte något jag ändrar på i det här läget.
Namn på spelbegrepp och formler kan man säkert ändra på mycket enklare, men det är inte främst sådana saker jag söker feedback på. Jag är göteborgare, så ordvitsar av typen "brännboll" är ofrånkomliga. Dessutom var D&D alltid kryddat av humor när jag började. Tänk på de dråpliga teckningarna i gamla AD&D eller knäppa moduler (eller varför inte Ken St Andrés galna skapelser?) Jag tycker att D&D behöver lite humor och knäppighet här och var, så det kommer det att finnas med.
Däremot är jag svältfödd med feedback på regelinnehåll. Saknas det regler för något viktigt? Dåligt förklarade regler? Eller rent utav dåliga regler? Gärna mer av sådan feedback.
Eller tips på andra sätt att sprida informationen om spelet.
Edit: Jo förresten, en språklig detalj som folk gärna får komma med förslag på: Magikers trolleritalanger kallas "formler" och prästers teurgitalanger kallas "mirakel", men vad kallas krigares och rackares kamptalanger? Är ens "Kamp" ett bra nyckelord för Martial? Trolleri/Formler är ju klockrent och Teurgi/Mirakel är helt okej, men Kamp/(?)...