Nekromanti Nu skall vi alla använda sökmotorn!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Inte vad jag hört, om vi nu tänker på samma sak...

Jag tänker på hicka...

Johan K

Gammal & dryg
Flest !

Jag tror att jag tar plattsen för de som använt mest utropstecken.... :gremtongue:
Sökte lite på det & hadde en del...

Krille

Super Moderator
Re: Coolt

Fler Krilleismer:

"Vilda goja", som motsats till (i synnerhet spelledarens) goda vilja förekommer 30 gånger, med början här.

"Primomolaturprincipen" är en mindre känd krilleism och ett skumt sätt att säga "först till kvarn på. Det använde jag här för första gången.

"Ämlans" är en fin svordom. Den har använts 265 gånger, med första tillfälle [inlägg="1685"]här[/inlägg].

Och nu tycker jag att vi ska låta bli att överanstränga Olles server. :gremwink:

Sodivra

Champion
Re: Coolt

Och nu tycker jag att vi ska låta bli att överanstränga Olles server.

Nä, det går ju inte om vi inte tagit upp massuppfittning! 61 inlägg, 33 är Krilles.

Orden "söt rödhårig rävsvans" har Krille använt samtidigt i fyra inlägg, jag vet att det ska finnas många fler liknande variationer, men nu har jag lite bråttom.. :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Chinchilla har sagts 26 gånger och jag leder ligan med 5. Först var dock Lord of Empire i detta historiska inlägg, mer än två år före Quan'talis och mig på tredje plats, 16 minuter efter Quan'talis. Efter mig kommer en hop personer på tre. Ingen har sagt det fyra gånger.

Jag vet inte riktigt om jag kvalifierar in här men jag tyckte att det var en vikig sökning.

MVH
Balderk

Ackerfors

Alas, your rapids!
Två nya sökningar

Uttrycket "bonka på" har använts tre gånger varav två gånger av han den där, dock hoppas jag att han inte menar samma sak som Foggmock menar när han säger bonka på.

Talet 42 har använts överlägset flest gånger av användaren marcus , men eftersom alla är på rad och på Eon-forumet så orkar jag inte kolla vad de handlar om.

Dessutom så har sökfunktionen sina brister. Dels så skulle jag vilja sortera mina sökningar och dels så funkar det inte att söka på _. Då visas alla mellanrum.

Bunny

Crazy like a fool
Jag kom på en rolig sökning.

Fram på småtimmarna börjar jag sprudla av kreativitet, och detta var vad bubblade upp den här gången. Ni vet; när man sitter vid datorn och skriver så går det ofta snabbt, och det samman med dålig korrläsning av sina egna meddelanden gör att de ord som av någon anledning ofta stavas fel, blir fel i det postade inlägget.

Ett sådant exempel är ordet "eller", har ni samma erfarenhet som jag att det ofta skrivs "elelr", skitirriterande. Jag gjorde en sökning för att se dels vem som stavar eller fel flest gånger, och dels vilka som faktiskt korrläser sämst (byggt på antagandet att det är dessa som låter flest sådana felstavningar passera förbi). Detta är mina resultat:

Det är nästan så att man får kippa efter andan; en väldigt lång rad av "elelr" dyker upp. Först av alla var gollum, och då var forumet inte gammalt. Här är hans post. "Elelr" är skrivet sammanlagt 245 gånger, och de fem forumiter som toppar listan är:
1: Johan K, med sammanlagt 64 elelr
2: chrull, med sammanlagt 22 elelr
3: Foggmock (Dane), med sammanlagt 14 elelr
4: Ripperdoc, med sammanlagt 13 elelr, och slutligen
5: Krille, med sammanlagt 10 elelr, ett hyfsat resultat med så många inlägg.
Trådstartaren Rising har bara skrivit elelr 1 enda gång, vilket är smått otroligt lite, och då endast i ett citat från Jade (som för övrigt innehar plats 6 och inte platsar i ovanstående lista).

Ett annat ord som jag ofta skriver fel första gången jag skriver det är just ordet "jag", ordet har en egenskap att bli "ajg" nämligen, och jag sliter mitt hår varje gång det händer. Det föll sig naturligt att även söka på detta olyksaliga ord, här nedan följer resultatet:

Jag måste undslippa mig en suck av lättnad; endast 113 gånger har ordet "jag" stavats fel, och det räknar jag som lite. Även här skulle man kunna åstadkomma en liten tabell, för att se vilka de värsta ajg-syndarna är:
1: Foggmock (Dane) och Netfeed, med sammanlagt 11 ajg vardera
2: Railin av Zolod, med sammanlagt 10 ajg
3: Dnalor, med sammanlagt 9 ajg
4: Bobby Magikern, med sammanlagt 7 ajg, och den för mig okände
5: CarlMcLam, med sammanlagt 5 ajg, och detta på endast 57 inlägg. En makalös prestation som helt klart gör att han förtjänar en specialeloge.
Någon ska ju vara den förste också, den här gången blev det PerfectGentleman i den här tråden. För min del är det bara att konstatera att jag inte gjort någon av felen någon gång, vilket, om man räknar med mina sammanlagt 157 stycken inlägg, ger mig ett ofelbarhetsvärde på 156% (i mitt 157:e inlägg kom jag ju att skriva både elelr och ajg), eller också att statistiknisse uppe i hjärnkontoret tagit tjänsteledigt.

Hur ska då ni stackare som hamnat på någon av dessa två listor handskas med den kalla sanningen. I mitt tycke så behöver ni inte ändra er ett dugg, elelr och ajg är efentligen fullt läsförståeligt, och vem orkar egentligen läsa igenom alla långa och intressanta inlägg man skriver en gång till (ja, jag orkar det visst, fråga mig inte hur... mina inlägg är väll inte så långa... eller intressanta)? Dessutom så ljuger statistik alltid...

Nu säger jag godnatt, och till nästa gång, det här är Bearnie - i rättstavningen, korrläsningen och statistikens namn,

godnatt.

King Kromm

Hero
Och egocentrisk som jag är kunde jag inte heller låta bli att se vem som pratar mest om mig, och det är usteslutande jag själv... I 424 inlägg har jag sagt mitt namn King Kromm vilket är överdrivet mest, Arvidos kommer på en stabil andraplats med 2 inlägg... Tredja platsen delas av 15 andra lyckliga forumiter, däribland Learém(mördare) , som var det första, efter mig själv, att prata om mig...

Och att många är oartiga nog att hoppa över min titel behöver jag la knappast ens påpeka..? :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
"Thank you for the searches"

"- the faults you're finding."

Jag tror det är Feuflux jag felciterar när jag skriver "Itne är ett av svenskans svårstavade ord".. Jag tänkte ta reda på om det var sant genom, att göra en ovetenskaplig undersökning på forumet.. Jag skrev in ordet och tänkte "Äh, inte mer än 300 inlägg kan ha ordet", men tji fick jag.. Hela 709 inlägg hade det och minsann så har ordet varit med ända från forumsstart.. Några av de 709 var visserligen citerade typos, så säg 700 i runda slängar då det blir en siffra lättare att memorera.. Här nedan kommer topp-itnarna i min undersökning..

Niklas73 (66 stycken itne)
Denna smått anonyma användare som har börjat profilera sig som byggaren av gigantiska Starchallenge.. Han står för nästan 10% av alla itne här på forumet och hela 27% av alla hans inlägg innehåller ordet.. I snitt så återkommer itne ungefär varannat stycke, alltså var 7-8:e rad.. Rekordet är 5 i ett och samma inlägg.. Man kan ju börja undra lite över hur mycket korrläsaren i Starchallenge (som befinner sig på runt 1300(?!) sidor) kommer att rycka i sitt hår.. :gremsmile: Kanske kan man ana en hemlig plan av Niklas att subtilt försöka profilera sig som "itne-mannen"? Vad vet jag? (Näe, svara inte, snälla)

Ripperdoc (55)
En moderator som behöver korrekturläsa sina inlägg oftare, tycker man? Står för 8% av alla de 709 (710 med detta inlägg, och vem vet? Niklas73 kanske har hunnit posta något inlägg innan ni hinner läsa det här :gremsmirk:).. Dock så är jag lite osäker på Ripperdoc verkligen borde komma in på andra plats.. Det är nämligen bara 2% av hans inlägg som innehåller itne.. Det är inte mycket.. En applåd för Rip... för han var dessutom först med att mynta uttrycket..

Foggmock (Dane) (49)
Vad kan man säga om denne användare, förutom att hans användarnamn pajar och fular ner min tanke att sätta antalet itne inom parantes i rubriken? Bara därför tänker jag inte skriva något om dig.. :gremtongue: *räcker ut tungan*

Ghuolz (31)
Användaren som inte ens vet hur han ska uttala sitt eget användarnamn (Ska uttalas, engelskt uttal; "Gouls", eller som det kan heta försvenskat... "Gouls").. Fram med T10:an, rollspelare, för han har faktiskt en itne-frekvens på 10%.. 1 på 10, alltså (jag skriver inte alls den här sista meningen för att fördumma er, utan för att jag själv ska fatta när jag läser om den här inlägget)..

Netfeed (30)
Tätt sniffandes Ghoulz och saknar bara ett enda ynket itne för att komma upp på en ärad fjärdeplats.. Han spenderar en del tid på att vilja heta Netfeed utan 'e' och man tycker att han borde kunna lägga mer energi på att korrekturläsa.. Fast det behövs inte.. Inte ens 2% av alla hans inlägg innehåller ordet jag just sökt på..

Till Bearnies ära har jag så tillägnat nästa sökning med två slumpvisa ordsökningar.. Jag slår i min ofelbara ordbok och hittar ordet "olyksaliga".. Vilka och hur många kan det vara som har skrivit det ordet? Jag trycker på Sök-knappen och väntar ivrigt på att få svar på min fråga.. Det visar sig tyvärr bara resultera i ett enda inlägg, men det är riktigt roligt skrivet och helt klart värt att läsa.. En eloge till skribenten! Då timmen är sen (eller bara väldigt tidig) så drar jag till med en sista felstavning.. Från ingenstans sliter jag fram ordet "efentlig".. Till min besvikelse så får jag igen bara ett enda puttenuttigt svar, men jag skulle ändå vilja påstå att det inlägget är minst lika roligt som det första..

"det här är Bearnie - i rättstavningen, korrläsningen och statistikens namn,"
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som bara inte kunde låta bli :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jag kom på en rolig sökning.

1: Johan K, med sammanlagt 64 elelr
2: chrull, med sammanlagt 22 elelr
3: Foggmock (Dane), med sammanlagt 14 elelr
4: Ripperdoc, med sammanlagt 13 elelr, och slutligen
5: Krille, med sammanlagt 10 elelr, ett hyfsat resultat med så många inlägg.
Just det ja, hur kunde jag glömma det ordet.... Stvar ju nästan alltid fel på det ordet. :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
"For the joy it's bringing"

Jag tror det är Feuflux jag felciterar när jag skriver "Itne är ett av svenskans svårstavade ord".

Jupp. Jag tänkte faktiskt söka på det själv nu när jag läste Bearnies inlägg men du hann före. Jag är hopplös på att stava till det ordet när jag ska skriva fort (vrålrutan), mina inlägg på forumet brukar jag dock korrläsa så där klarar jag mig.

Elelr skriver jag ofta också, men ajg har nog aldrig skrivit. 3 bokstäver är helt enkelt för kort för att stava fle på. :gremwink:

Bunny

Crazy like a fool
Tusan också!

Här anstränger man sig hårt, och gör en felstavnignssökning i Word för att dra även ditt inlägg i smutsen. Men tji fick jag, det ända som efentligen kan räknas som en felstavning är "ordsökningar", och det är verkligen ingenting att komma med... jag antar att vissa här på forumet fuskar i Word när de korrläser... det skulle jag aldrig göra... aldrig. :gremmad:

Annars var ditt inlägg äckligt perfekt. Fnys.

Foggmock

Myrmidon

sluta få mig att framstå i dålig dager. :gremgrin:

Jag måste dock påpeka att jag aldrig gör typos längre. dels har jag förbättrad tangentbordsteknik, dels märker man det lättare nu och dels korrläser jag alltid mina inlägg, så jag gills inte, vare sig på itne eller ajg (nu ökade jag iofs på min statistik, men ändå :gremwink:)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Tusan också!

"jag antar att vissa här på forumet fuskar i Word när de korrläser..."

Det hade inte hjälpt mig. Word gillar "gelemässigt"... :gremsmile:

Helmgast
Spelar föga bandy+betäckning+härk+salig sirap

Spelar föga bandy
Krille leder med två mot noll för resten av forumiterna, men likförbannat är det en Krilleism.
Bandy 1, bandy 2

Betäckning
Första att nämna det i fel sammanhang: www.szandor.com
Förste att anmärka: Krille
Förste att inte förstå anmärkningen: avatarex
Förste att nämna det i sammanhanget 'ta skydd': Rising
Förste att nämna i sexuellt sammanhang: Labol
Senaste felsägning: Janne
Flest felsägningar: Radin & Radin

Härk
Först att nämna det: Krille
Flest härk (ej härk-omst): Krille (46 stycken).
Senaste härk: Pendragon.

Salig på sin sirap
Första att nämna det: walium
Senast att nämna det: avatarex

// avatarex, som blev först att skriva 'ämlans härk'

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hej Avatarex!

Jag trodde att du skulle söka på det, men när du inte gjorde det så fick jag göra det istället...

"Söka på vaddå?" tänker du...

Kelloggs (eller Kellogs som de som stavar fel skriver :gremblush: ), naturligtvis...

Du ligger på en klar förstaplats vad det gäller att skriva Kellogs. Du leder på 7 gånger. Tvåa ligger jag och Rosen på två gånger var. Det har sagts totalt 22 gånger (det här är tjugotredje). Du var dock inte först utan det var såklart Rising, med det här inlägget och senast att säga det var Krille, med det här inlägget, du Kellogs har en annan mening.

Helmgast
Rollsepl

Felstavningen 'rollsepl' har använts 81 gånger, och Johan K toppar överlägset med 58 stycken (!). Han var först och senast.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Rollsepl

Se där ja !
Kunde nästan gissa mig till att jag skulle toppa den... :gremgrin: :gremgrin:
& det lär säkerligen bli fler felstavningar av det ordet åxå.. :gremcrazy:

Netfeed

Swashbuckler

fräckt, jag har stavat fel till ajg mest gånger(fogge räknas inte :gremlaugh: )
bästa att skriva det ett par gånger till så att ajg fortsätter leda

Insignia

Swashbuckler
Ingen förstår mig ._.

borrible, borribel, borriblar
Här leder jag stort. Jag var inte bara först med att prata om borriblar - jag har dessutom hela fem av de sju inläggen. Övriga användare som dyker upp i sökningen är Herr_Balderk och Storuggla, varav den ene nämnde "borrible" i ett svar till mig, och den andre endast citerade mig.